صفر تا صد خرید بالابر ساختمانی توسط یک بکسل اعلام شد

کد خبر: 1125413
صفر تا صد خرید بالابر ساختمانی توسط یک بکسل اعلام شد

بالابر ساختمانی : نکات و مشاوره خرید

بالابر ساختمانی یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز پیمانکاران و سایر افرادی است که به نحوی در صنعت ساختمان و مصالح ساختمانی فعالیت دارند. از آنجا که مصالح ساختمانی به طور معمول در ابعاد و حجم بالا بوده و همچنین وزن قابل‌ توجهی نیز دارند، جا به جایی آن ها با تکیه بر قدرت نیروی انسانی یا ماشین آلات ساده عملاً میسر نمی باشد. به همین دلیل از بالابر ساختمانی استفاده می شود که یکی از ضروری ترین ماشین آلات حال حاضر برای حمل، جا به جایی، انتقال مصالح سبک و سنگین و ساخت و ساز به شمار می آید.

آشنایی با انواع بالابر ساختمانی که از آن ها با عنوان «بالابر مصالح» یا «آسانسور مصالح» نیز یاد می شود، امری ضروری برای پیمانکاران و تمام افرادیست که در صنعت ساخت و ساز فعال هستند و می تواند آن ها را جهت خرید یک بالابر ساختمانی تمام عیار، یاری رساند. اگر به عنوان پیمانکار یا یکی از فعالان صنعت ساخت و ساز مشغول به کار هستید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید. حتی اگر در حال حاضر تصمیمی جهت خرید بالابر ساختمانی نداشته باشید، این مقاله راهنمای مناسبی برای شما خواهد بود !

انواع بالابرهای ساختمانی

بالابر ساختمانی یک دستگاه مکانیکی است که توسط نصب موتورهای الکتریکی کار می ‌کند. از این رو قدرت در طراحی این دستگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به عبارتی هر مقدار باری را با هر میزان وزنی، نمی توان توسط هر بالابر ساختمانی جا به جا کرد. برای این منظور باید به ویژگی ‌های «ظرفیت و توان دستگاه» دقت نمود و بر حسب معیار مورد نظر، دستگاه مناسب را تهیه کرد. برای مثال اگر ساختمان شما طبقات زیادی دارد، معیار خرید شما ارتفاع است و طول و کشش سیم حائز اهمیت است یا اگر پروژه‌ی ساختمانی شما در شرایط بد آب‌ و هوایی قرار دارد، حضور دائم اپراتور دستگاه همیشه میسر نیست و برای خرید بالابر می بایست به ویژگی ریموت دقت نمایید.

بالابرهای ساختمانی معمولاً برای ظرفیت ‌های 350 کیلوگرم، 500 کیلوگرم، 750 کیلوگرم و 1000 کیلوگرم (1تن) تولید می‌ شوند. در یک دسته ‌بندی دیگر نیز آن ها را بر حسب توان مورد نظر، به دو گروه عمده «بالابرهای ساختمانی تک‌ فاز» و «بالابرهای ساختمانی سه ‌فاز» تقسیم می کنند.

بالابرهای ساختمانی تک ‌فاز

بالابرهای ساختمانی تک ‌فاز می ‌توانند توان لازم برای مهار ظرفیت 350 کیلوگرم را تأمین نمایند. این بالابرها گزینه‌‌ی مناسبی برای کار در محیط شهری هستند. برق شهری، تک‌ فاز و معمولاً ولتاژ آن 220 ولت است. البته در محیط غیر شهری نیز با تهیه‌ی یک موتور برق، می‌توان به ‌راحتی برق تک‌ فاز را تولید کرد.

بالابرهای ساختمانی سه ‌فاز

بالابرهای ساختمانی که برای ظرفیت های گوناگون تولید می ‌شوند، باید توان لازم برای تأمین آن ظرفیت توسط موتور دستگاه را داشته باشند. به همین منظور برای تأمین قدرت‌ های بالا، استفاده از بالابرهای ساختمانی سه ‌فاز الزامی است. ظرفیت ‌های 500، 750 و 1000 کیلوگرمی در دسته بالابرهای ساختمانی سه فاز قرار دارند.

تولید بالابر ساختمانی

چگونه بهترین بالابر ساختمانی را انتخاب کنیم ؟

بهترین بالابر ساختمانی، بالابری است که نیاز شما را هنگام کار برآورده می ‌کند. هنگام انتخاب بالابر ساختمانی علاوه بر ویژگی های رایج از جمله توان و ظرفیت دستگاه، توجه به نکات فنی زیر نیز در انتخاب بهتر به شما کمک می کند :  

  • سیم ‌پیچی الکتروموتور مناسب صد در صد مسی است و از دو خازن خشک و آمپر مناسب بهره می ‌برد. همچنین روتور الکتروموتور مناسب یکپارچه است.
  • برای پروژه ‌های معمولی استفاده از الکتروموتور با توان 2 اسب بخار کفایت می‌ کند.
  • برای ارتفاع بیشتر از 20 متر باید از الکتروموتور تک ‌فاز با توان 3 اسب بخار استفاده کرد.
  • الکتروموتور با توان بیش از 3 اسب بخار فقط در نوع الکتروموتور سه ‌فاز تولید می ‌شود.
  • حجم قرقره‌ی انتخابی برای بالابر مهم است تا قرقره در جمع ‌کردن سیم‌ بکسل‌ها دچار مشکل نشود و به حادثه منجر نگردد.
  • مقاومت قلاب انتخابی برای بالابر به‌ هنگام حمل بار مهم است، زیرا افتادن بار در ارتفاع حوادث ناگواری را در پی دارد.
  • به کیفیت آلیاژ چرخ ‌دهنده ‌ها در هنگام خرید بالابر ساختمانی دقت کنید.
  • ریل بالابر را به ‌اندازه ‌ای طویل انتخاب کنید که در هنگام حمل بار از عدم برخورد آن به ساختمان اطمینان حاصل نمایید.
  • در بالابر هم‌ خوانی دور الکتروموتور و گیربکس حائز اهمیت بوده و به آن توجه نمایید.
  • در مورد انتخاب الکتروموتور با تعداد دور بیشتر بسیار احتیاط کنید زیرا کنترل آن ها به مراتب سخت است.
  • بالابرهای ساختمانی در دسته ماشین آلات صنعتی گران قیمت قرار دارند. لذا خرید آن ها مستلزم دقت و توجه کافی است تا بتوانید با توجه به نیاز و شرایط مورد نظرتان، بهترین بالابر ساختمانی را انتخاب کنید. حضور مشاوران و کارشناسان زبده می تواند تا حد زیادی دغدغه ­شما را از این بابت کاهش داده و بهترین گزینه ممکن را به شما پیشنهاد نماید.
  • یک بکسل (مرجع تخصصی بالابر ساختمانی و سیم بکسل ) با بهره­مندی از کارشناسان خبره شما را در زمینه خرید انواع بالابر ساختمانی راهنمایی می نماید تا با توجه به بودجه و نیاز خود بهترین دستگاه موجود را خریداری نمایید.

منبع مقاله : یک بکسل 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها