آغاز بزرگترین حراج فروش اقساطی خودرو کارکرده ویژه اردیبهشت ماه | فروش کوییک و جک کارکرده با 200 میلیون در اقساط 24 ماهه + شرایط

کد خبر: 1288302

قدرت خرید ضعیف متقاضیان انواع خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار، منجر به شکل‌گیری پدیده جدیدی به نام خرید و فروش اقساطی ماشین کارکرده شده است.

آغاز بزرگترین حراج فروش اقساطی خودرو کارکرده ویژه اردیبهشت ماه | فروش کوییک و جک کارکرده با 200 میلیون در اقساط 24 ماهه + شرایط

خبرنگار شکیبا بقال زاده: قدرت خرید ضعیف متقاضیان انواع خودروهای داخلی و مونتاژی در بازار، منجر به شکل‌گیری پدیده جدیدی به نام خرید و فروش اقساطی ماشین کارکرده شده است.

در سالیان اخیر و همزمان با افزایش شدید قیمت خودرو در بازار، همگام با رشد نرخ تورم و قیمت ارز، قدرت خرید مردمی که درآمدشان به تناسب تورم و نوسانات دلار بالا نرفته شدیدا کاهش یافته است و در چنین وضعیتی، برخی از فروشندگان و خریداران هیچ راهی جز توافق برای معامله اقساطی پیش پای خود نمی‌بینند.

حال و بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، تب معامله قسطی خودرو حتی به خودروهای کارکرده و دست دوم نیز رسیده و انواع خودروهای داخلی و مونتاژی دست دوم، از ارزان و اقتصادی تا گران‌قیمت و لاکچری، به‌شکل اقساطی معامله می‌شوند.

رواج فروش اقساطی ماشین کارکرده در ایران

با آغاز معاملات قسطی انواع خودرو از جمله خودروهای کارکرده، از یک طرف فروشندگان می‌توانند خود را از شر خودروهای اضافی باقی مانده در پارکینگ‌ها و مخارج نگهداری آن‌ها راحت کنند و از سوی دیگر، متقاضیان خودرو که به‌سادگی نمی‌توانند صاحب خودرو شوند، می‌توانند با قیمت نسبتا مناسبی صاحب یک خودرو شوند.

شاید تصور کنید که فروش اقساطی ماشین کارکرده صرفا محدود به مدل‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی است، اما واقعیت این است که با وضعیت فعلی بازار، بسیاری از فروشندگان حتی برای ماشین‌های مونتاژی و گران‌قیمت نیز مشتری دست‌به‌نقدی ندارند و باید آن‌ها را به‌شکل اقساطی به فروش برسانند.

اگر می‌پرسید قیمت‌ها در این شکل از معامله چگونه است؟ در پاسخ باید گفت که برای مثال، قیمت پراید صفرکیلومتر با احتساب این‌که تعداد محدودی که از آن در بازار باقی‌مانده، حدود 350 میلیون تومان تخمین‌زده می‌شود. با این وجود، یک فروشنده، پراید دست دوم مدل 90 را با قیمت 200 میلیون تومانی و به‌شکل قسطی به فروش گذاشته است. پراید مورد بحث آن‌طور که فروشنده می‌گوید حدود 200 هزار کیلومتر مسافت طی کرده و فروشنده با دریافت یک‌چهارم از اصل مبلغ، حاضر است خودرو را به‌شکل قسطی و با تحویل چک صیادی به متقاضی ارائه کند.

مدل صفرکیلومتر کوییک دنده‌ای ساده نیز که خط تولید آن در سایپا متوقف شده، قیمت حدودا 360 میلیون تومانی دارد. اما یک فروشنده مدل 99 و کارکرده این خودرو را که حدود 38 هزار کیلومتر مسافت طی کرده با رقم 370 میلیون تومان (یعنی بالاتر از قیمت صفرکیلومتر) به فروش گذاشته است.

فروشنده این مدل مبلغی در حدود 200 میلیون تومان به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت می‌کند و بنا بر توضیحی که ارائه داده، برای اقساط سه گزینه پیش روی خریدار می‌گذارد؛ شش ماهه و 35 میلیون، 12 ماهه و 20 میلیون و 24 ماهه و 13 میلیون.

البته همان‌طور که در ابتدا هم گفتیم فروش اقساطی ماشین کارکرده صرفا محدود به مدل‌های اقتصادی و داخلی نیست و حتی فروشندگان و خریداران حاضر به معامله خودروهای مونتاژی و وارداتی کارکرده نیز به‌شکل اقساطی هستند. در یک مورد و در شرایطی که چانگان CS35 مدل 1397 با کارکرد 86 هزار کیلومتری در بازار قیمتی 959 میلیون تومانی دارد، یک فروشنده آن را با پیش پرداخت 700 میلیونی و شش قسط 111 میلیون تومانی به فروش گذاشته است. این یعنی خریدار بعد از پرداخت کامل اقساط چیزی در حدود 1 میلیارد و 366 میلیون تومان یا حدود 40 درصد بیشتر از رقم اولیه به فروشنده پرداخت خواهد کرد.

جک J4 کرمان موتور نیز به‌عنوان یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای مونتاژی بازار، در روش فروشی اقساطی ماشین کارکرده محبوبیت زیادی دارد و فروشندگانی با شرایط خاص آن را عرضه می‌کنند. در یک مورد، فروشنده جک جی 4 کارکرده‌ای را 790 میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده که اختلاف زیادی با مدل‌های نو و صفرکیلومتر آن ندارد. البته این مدل کارکرد پایینی دارد و شرایط آن در فروش قسطی نیز به این شکل تعیین شده که خریدار ابتدا بایستی مبلغ 541 میلیون و 400 هزار تومان را به فروشنده بپردازد. مابقی وجه نیز در قالب 30 قسط 11 میلیون و 700 هزار تومانی تسویه می‌شود و با این اوصاف، قیمت جک مورد بحث در زمان بازپرداخت کامل اقساط تا نزدیکی 900 میلیون تومان می‌رسد!

سوبا M4 که با قیمت کارخانه 1 میلیارد و 185 میلیون تومانی و آگهی‌های بازار 2 میلیارد و 100 میلیون تومانی‌اش، یکی از گران‌ترین خودروهای مونتاژی ایران محسوب می‌شود نیز در همین محدوده قیمت و با کارکرد پایین برای فروش به‌عنوان خودرو دست دوم آگهی شده است.

مدل مورد بحث سوبا M4 ساخت 1402 است و بنا بر اعلام فروشنده 5 هزار کیلومتر کار کرده است. قیمت مدنظر فروشنده برای این خودرو 2 میلیارد و 100 میلیون است و او اعلام کرده که با دریافت 760 میلیون تومان پیش‌پرداخت اولیه و 301 میلیون تومان پیش‌پرداخت ثانویه، سه ماه بعد از پیش‌پرداخت اولیه، حاضر است سوبا ام 4 را به مشتری تحویل دهد. مابقی مبلغ نیز در اقساط 12 ماهه 90 میلیون تومانی از مشتری دریافت می‌شود. با این اوصاف، فروشنده در نهایت و بعد از تسویه کامل اقساط، چیزی در حدود دو میلیارد و 150 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت.

فونیکس FX EV ، نسخه برقی شاسی بلند اسپرت مدیران خودرو به کشور وارد شد مقایسه فردا 511 با تارا اتومات V2 سیل کرمان، خط تولید مدیران خودرو را نابود کرد؟ حالت اکو (Eco) در خودرو به چه معناست و چه استفاده‌ای دارد؟ /گجت نیوز

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها