انواع خدمات مربوط به خرید و اجرای درب چوبی و ضد سرقت

کد خبر: 1135448

از قدیم الایام چوب را به عنوان یکی از اصلی ترین متریال تزئین خانه در نظر می گرفته اند. کافی است سری به خانه های تاریخی و قصرهای بزرگ بزنید تا ببینید که بیشتر ساخت و ساز آن ها با چوب بوده است؛ بنابراین طبیعی است که حتی تا الان هم استفاده از چوب در ساخت وسایل مختلف خانه و به خصوص درب محبوب باشد.

در این مقاله می خواهیم به سراغ مبحث درب ضد سرقت چوبی برویم که یکی از جدیدترین سازه های مربوط به درب هاست که به سرعت توانست محبوبیت خیلی زیادی به دست آورد.

درب های ضد سرقت چوبی علاوه بر این که امنیت زیادی را ایجاد می کنند، زیبایی به خصوص و فوق العاده ای هم دارند که باعث می شود دکوراسیون منزلتان نیز بیشتر به چشم بیاید. اجازه بدهید با جزئیات کامل در مورد درب های ضد سرقت چوبی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

درب چوبی ضد سرقت چیست؟

همان طور که اشاره کردیم، امروزه درب های ضد سرقت محبوبیت خیلی زیادی پیدا کرده اند و تقریباً در هر ساختمان مدرنی کاربرد دارند و می توانید یکی از آن ها را مشاهده کنید. این درب های ضد سرقت به خصوص به عنوان درب ورودی واحدهای آپارتمانی به کار می آیند.

درب های ضد سرقت را بهتر است به عنوان درب اتاق استفاده نکنید چرا که کارایی چندانی ندارند. در عوض می توانید به سراغ درب های اچ دی اف ارزان قیمت به عنوان درب اتاق بروید که کاربردی تر و به صرفه تر می باشند.

اما یکی از بهترین و برترین درب های ضد سرقتی که در بازار وجود دارند از جنس چوب است. چوب می تواند گرما و صمیمیت بی نظیری را برای محیط به همراه بیاورد و باعث شیک تر شدن فضا شود.

علاوه بر این، مقاومت چوب در برابر ضربه خوب است؛ اما یکی از اصلی ترین دلایل مقاومت درب های ضد سرقت چوبی در برابر هرگونه نفوذ غیر مجاز به چند عامل مهم برمی گردد:

اول از همه این که درب های ضد سرقت معمولاً ضد دیلم هستند. به این معنی که در ساختار آن ها نوعی ورقه ی فلزی قرار گرفته تا از آسیب دیدن و خراب شدن درب جلوگیری به عمل بیاورد.

علاوه بر این، این درب ها دارای قفل و زبانه های مخصوص و بسیار با دوام هستند که امکان باز شدن آن ها را بسیار کم می کند. چارچوب و لولای درب های ضد سرقت چوبی نیز بسیار با دوام و مستحکم می باشند و به همین دلیل کاملاً ایمنی و مقاومت را تأمین می کنند.

درب ضد سرقت

خدمات مربوط به خرید درب چوبی

اگر می خواهید یک درب چوبی یا درب ضد سرقت بخرید، توصیه ی ما به شما این است که حتماً موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

آیا قرار است این درب را به عنوان درب ورودی واحد استفاده کنید یا این که کاربرد دیگری برایش مد نظر دارید؟ چرا که هر یک از این درب های چوبی برای بخشی از خانه مناسب هستند و بهتر است که در همان جا از آن ها استفاده شود. مثلاً درب لابی هم ممکن است ضد سرقت باشد اما نسبت به درب های داخلی ساختمان بزرگ تر است.

دومین نکته ای که باید نسبت به آن توجه داشته باشید این است که حتماً ابعاد دقیق درب را بدانید. گاهی ممکن است درب مورد نظر شما در چارچوب خود جای نگیرد، فقط به دلیل این که ابعاد آن را به درستی ندانسته اید.

هم چنین برای خرید درب ضد سرقت بهتر است به سراغ برندهای معتبر و معروف بروید که سال هاست در این زمینه فعالیت دارند. متأسفانه در حال حاضر برندهای چینی و تقلبی در بازار بسیار زیاد شده اند و به همین دلیل نمی توان راجع به کیفیت هر یک از آن ها اطمینان داشت. برخی از این درب های ضد سرقت به قدری بی کیفیت هستند که به سختی می توان نام ضد سرقت را به آن ها اطلاق کرد.

بنابراین بهتر است قبل از هر چیزی نسبت به اعتبار و کیفیت درب مورد نظرتان اطلاعاتی به دست آورید.

در آخر نیز حتماً از یراق آلاتی استفاده کنید که کیفیت خوبی داشته باشند. بهترین ابزار و یراق درب ضد سرقت که در حال حاضر در بازار موجود هستند، از جنس برنج هستند و ساخت کشور ترکیه می باشند.

به طور کلی در بازار ایران، بهترین درب های ضد سرقت ساخت کشور ترکیه هستند. چوب به کار رفته در این درب های ضد سرقت بسیار سنگین و مستحکم است و علاوه بر این طرح های بسیار زیبایی نیز دارند. به همین دلیل است که در میان تمام محصولات بازار، درب های ضد سرقت چوبی ساخت ترکیه تک و بی همتا هستند.

برخی از بهترین فروشندگان درب های ضد سرقت ایرانی و خارجی در وب سایت سازه افزار آگهی های خود را مندرج کرده اند. شما می توانید سری به این وب سایت بزنید و بهترین خرید ممکن را تجربه کنید.

نحوه نصب و اجرای درب ضد سرقت

بعد از خرید درب ضد سرقت، حالا باید به فکر اجرا و نصب آن نیز باشید که حتماً باید توسط متخصص صورت بگیرد. فرقی نمی کند که اقدام به خرید درب ورودی ساختمان کرده باشید یا درب داخلی اتاق ها یا درب لابی و ضد سرقت و ...! چرا که به هرحال این مسئله ظریف و حساس است و توصیه می کنیم آن را به دست یک فرد ماهر و متخصص بسپارید.

اما اجازه بدهید به طور کلی راجع به مراحل نصب و اجرای درب ضد سرقت صحبت کنیم.

اگر قرار است که برای اولین بار، درب ضد سرقت را در یک ساختمان به کار ببرید و ساختمان کاملاً نوساز است، بهتر است قبل از هر چیزی چهارچوب جدید را نصب کنید؛ بنابراین اولین گام شما این خواهد بود که ابعاد چهارچوب را اندازه گیری کنید و سپس با توجه به آن، درب ضد سرقت را سفارش دهید.

پروفیل بیشتر این درب های ضد سرقت از جنس آهن و با ابعاد 4 در 8 یا 4 در 10 است.

مرحله اول: برای نصب چارچوب یا همان فریم درب ضد سرقت، باید در همان مراحل نازک کاری ساختمان و اقدام به سفید کاری دست به کار شوید. در ضمن دقت داشته باشید که چارچوب را باید عایق کاری کنید تا ضد زنگ شود و در ادامه به مشکلی برخورد نکنید.

در صورتی که ساختمان نوساز نیست و صرفاً می خواهید که درب قبلی را با درب ضد سرقت تعویض کنید، می توانید از همان فریم قدیمی استفاده کنید و درب را روی آن سوار کنید.

نصب درب ضد سرقت

مرحله دوم: بعد از نصب درب در چارچوب خود، باید به سراغ نصب قفل و دستگیر درب های ضد سرقت رفت. باید بدانید که این دستگیره و قفل ها به شکل جداگانه باید تهیه شوند؛ اما برای نصب این قفل و دستگیره ها می توانید به کاتالوگ راهنمای آن ها مراجعه کنید؛ اما اگر نگاهی دقیق به تمام دستگیره ها و قفل ها بندازید متوجه خواهید شد که بیشتر آن ها با استفاده از دو تا پیچ به هم وصل می شوند. بعد از آن یک دوک نخ ریسی به دستگیره وصل می شوند و پس از آن، باید قفل داخلی را نصب نمود.

به طور کلی معمولاً توصیه می شود که این کار را نیز به دست یک فرد متخصص بسپرید که می تواند این کار را به خوبی انجام دهد. به خاطر داشته باشید که نصب نادرست دستگیره و قفل می تواند ایمنی درب ضد سرقت را پایین بیاورد و عملاً کارایی آن را دچار مشکل کند.

مرحله سوم: در این مرحله باید برای نصب لولا آماده شوید. اولین کاری که لازم است صورت بگیرد این است که درب را در چارچوب قرار بدهید و مطمئن شوید که شکافی به اندازه ی 3 میلی متر در آن وجود دارد. سپس جای دقیقی که باید لولا در آن نصب شود را علامت بزنید. این کار معمولاً باید به شکل دو نفری صورت بگیرد و به تنهایی نمی توانید علامت گذاری دقیقی داشته باشید.

مرحله ی چهارم: در این مرحله باید به سراغ نصب لولا بروید. می توان جهت انجام این کار از یک مته استفاده کرد. در واقع لولاهای بالا و پایین و وسط را در همین مرحله باید نصب کرد که کاری پیچیده و دقیق است و توصیه می کنیم آن را به دست یک فرد ماهر بسپارید.

تعویض درب ضد سرقت

گاهی مواقع پیش می آید که نیاز به تغییر و تعمیر درب ضد سرقت وجود دارد و به همین خاطر، باید آن را تعویض نمایید؛ اما آیا می دانید که این کار چگونه صورت می گیرد؟ آیا می دانید که روند خارج کردن درب ضد سرقت از چارچوب خود به شکلی باید باشد که دچار آسیب و خرابی نیز نشود؟

در ادامه به توضیح همین مطلب پرداخته ایم.

به طور کلی درب های ضد سرقت را به دو شیوه تعویض می کنند.

شیوه اول: برخی از درب ها ابعاد و چارچوب درست و استانداردی دارند. به این معنی که می توان درب های زیادی را روی این چارچوب جایگزین کرد و نیازی به کوچک تر کردن یا بزرگ تر کردن این ابعاد وجود ندارد. در این روش کافی است که درب جدید را روی چارچوب قدیمی سوار کنید. به این ترتیب نه لازم است که تخریبی صورت بگیرد نه این که چارچوب را کوچک تر ساخت. به طور کلی این روش با نام تعویض درب ضد سرقت بدون تخریب شناخته می شود و دردسرهای خیلی کمتری خواهد داشت.

حتی مدت زمان این تعویض نیاز زیاد نیست و با صرف یکی دو ساعت، می توانید این کار را انجام بدهید

روش دوم: این روش زمانی به کار می رود که درب مورد نظر از سطح استاندارد کوچک تر یا بزرگ تر باشد که در چنین شرایطی لازم است ابعاد آن را با چارچوب در منطبق کرد. در این روش، نصاب درب ضد سرقت باید چارچوب اولی را بیرون آورده و چارچوب جدیدی را نصب کرد. در صورتی که چارچوب درب کوچک تر از خود درب باشد، نصاب با استفاده از سیمان، آجر و مصالح مختلف، اطراف چارچوب را می پوشاند تا به این ترتیب درب به راحتی روی آن سوار شود و جای خالی باقی نماند.

در صورتی که درب بزرگ تر از چارچوب نیز باشد، باید حواشی و اطراف چارچوب را بزرگ تر کرد تا درب ضد سرقت مورد نظر روی آن جای بگیرد. در این روش، ممکن است چند ساعتی درگیر باشید تا کار به پایان برسد.

در نهایت می توانید درب را روی چارچوب سوار کرده و به این ترتیب کار تعویض درب ضد سرقت را تمام کنید.

همان طور که مطالعه کردید، در بحث تعویض درب ضد سرقت، همه چیز به ابعاد چارچوب بستگی دارد؛ بنابراین تلاش کنید انتخابتان به صورتی باشد که تا حد ممکن از تغییر ابعاد چارچوب درب جلوگیری شود.

اجرای درب چوبی

انواع روش های نصب درب ضد سرقت

به طور کلی دو شیوه ی مختلف برای نصب درب ضد سرقت وجود دارد:

نصب درب ضد سرقت از طریق جوش دادن: در این روش باید روش وارد کردن درب ضد سرقت به داخل چارچوب از طرفی باشد که باله ندارد. سپس بعد از این که درب را در چارچوب خود تراز کردید، چند بار آن را باز کنید و ببندید تا اطمینان حاصل شود که تراز درب درست است و هیچ گونه مشکلی ندارد. بعد از آن روی سوراخ هایی که در بخش داخلی چارچوب وجود دارد، چند تا خالجوش بزنید تا به شکل موقت نصب گردد.

بعد از این که مطمئن شوید هیچ گونه مشکلی در رابطه با درب ضد سرقت وجود ندارد می توانید آن را به شکل اساسی و محکم جوش بدهید.

نصب درب ضد سرقت از طریق رول بولت: اصلی ترین نکته ای که در مورد این روش درب ضد سرقت وجود دارد این است که دیوار خانه، به اندازه ی کافی قوی و محکم باشد. دیوارهای کاذب و ...چنین استحکامی را ندارند و بهتر است این روش را فقط روی دیوارهای بتنی امتحان کنید.

در این روش نیز ابتدا باید درب را در چارچوب خود قرار داده و تراز کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. بعد از آن با توجه به سوراخ هایی که در چارچوب درب وجود دارد، دیوار را نیز سوراخ کنید و در نهایت رول بولت ها را احتیاط تمام به داخل این حفره ها قرار دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها