علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی و نحوه رفع ایراد

کد خبر: 1147907

خرابی کمپرسور می‌تواند علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی باشد. برای آشنایی با راهکارهای حل این مشکل با ما همراه باشید.

علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی

بررسی علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی برای حل آن

روشن نشدن یخچال فریزر ال جی می‌تواند تحث تاثیر عوامل مختلفی باشد. امروزه یخچال‌ها از ضروریات زندگی ما به شمار می‌آیند که وظیفه نگهداری از مواد غذایی را بر عهده دارند. سیستم داخلی یخچال‌ها به دلیل قطعات متعددی که درون آن‌ها به کار رفته است، بسیار پیچیده می‌باشد. به همین جهت برای فهمیدن علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی نیاز به دانش و تجربه متخصصان در این زمینه داریم.

روشن نشدن یخچال فریزر ال جی می‌تواند باعث آسیب رسیدن به کیفیت و طعم مواد غذایی بشود؛ به همین دلیل موضوع از جنبه سلامت عمومی نیز دارای اهمیت است. در این مطلب قصد داریم با دلایل عمده روشن نشدن یخچال فریزر ال جی و راهکارهای موجود برای رفع این مشکل آشنا شویم.

روشن نشدن یخچال فریزر ال جی به دلیل عدم وجود جریان برق

نبود جریان برق می‌تواند یکی از علت‌های روشن نشدن یخچال فریزر ال جی شما باشد. گاهی اوقات عدم وجود برق در سیم‌پیچی یخچال فریزر ال جی و یا بیرون دو شاخه از پریز، می‌تواند سبب به‌ وجود آمدن مشکلاتی از این دست بشود. برای برطرف کردن این مشکل ابتدا باید جریان برق درون سیم‌ها و پریز را به خوبی بررسی کنید تا ببینید اتصال برقرار است یا خیر.

نقص فنی قطعه ترموستات؛ علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی

برای پی بردن به علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی باید قطعه کلیدی و مهم ترموستات را به خوبی بررسی کنید. در صورتی خرابی کلید ترموستات و عدم هدایت فاز ورودی به موتور محرک، کمپرسور قادر به انجام هیچ فعالیتی نخواهد بود. شایان ذکر است که اگر علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی شما مربوط به قطعه ترموستات باشد، حتما باید با یک تعمیرکار ماهر در زمینه تعمیرات یخچال فریزر ال جی تماس حاصل فرمایید.

 در برخی از موارد لازم است تا ترموستات را به طور کامل از بدنه یخچال جدا کنید. در چنین مواقعی نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که در صورت وارد کردن هرگونه فشار به این قطعه، گاز ترموستات تخلیه خواهد شد و دیگر هیچ راهی برای تعمیر و برطرف کردن این موضوع وجود نخواهد داشت.

بررسی نقش اورلود در روشن نشدن یخچال فریزر ال جی

در بررسی علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی نباید به هیچ عنوان نقش قطعه‌ای مانند اورلود را نادیده بگیرید. خرابی اورلود می‌تواند باعث روشن نشدن کمپرسور یخچال ال جی شما بشود. اگر پلاتین‌هایی داخلی که در این قطعه قرار دارند متصل نشده باشند، ولتاژ برق به کمپرسور نمی‌رسد.

 در این شرایط راه پیش روی شما، تعویض قطعه است. همواره به یاد داشته باشید که کد درج شده بر روی اورلود بیانگر جریان برق این قطعه است. زیرا در صورتی که اورلود جریان برق اورلود قبلی را نداشته باشد به محض وصل شدن برق به کمپرسور عمل کرده و سپس مدار الکتریکی مربوط به موتور را قطع می‌کند.

بررسی رله استارت برای پی بردن به علت روشن نشدن یخچال فریزر

یکی دیگر از مواردی که باید در بررسی علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی مورد توجه قرار بگیرد، استارت نزدن موتور و یا نرسیدن جریان کافی برق به موتور یا کمپرسور است. تحت چنین شرایطی باید در اولین فرصت قطعاتی مثل رله استارت و خازن را به خوبی بررسی کنید.

اگر در زمان روشن شدن و استارت موتور، صدایی شبیه به کلیک به گوشتان خورد، علت روشن نشدن ییخچال فریزر ال جی را باید در نقص فنی رله استارت و یا خازن جستجو کنید. در صورت نیاز باید این قطعات را تعویض کنید. در صورتی که استارت زده می‌شود اما کمپرسور سریعا خاموش می‌شود، این موضوع نشان از خرابی در موتور یخچال است.

روشن نشدن یخچال فریزر ال جی به علت خرابی برد الکتریکی

در بسیاری از یخچال‌هایی که امروزه مانند یخچال فریزر ال جی طراحی و تولید می‌شوند، برد الکتریکی نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد. این قطعه وظیفه کنترل تمامی قطعات و بخش‌ها را دارد. برد الکترونیکی می‌تواند در اثر عوامل مختلفی مانند نفوذ رطوبت و آب، فشار و نیرو در اثر ضربه، افزایش حرارت و همچنین نوسانات برق باعث روشن نشدن یخچال فریزر ال جی بشود.

 در چنین شرایطی ممکن است که تنها آی سی، فیوز یا خازن دچار آسیب‌دیدگی شده باشد که می‌توانید با تعویض این قطعات و یا صرفا تعمیر برد این مشکل الکترونیکی را در اولین فرصت حل کنید. لازم به ذکر است که در برخی مواقع برد شما امکان تعمیر ندارد و تنها می‌توانید با تعویض آن مشکل را برطرف کنید.

وجود ایراد در  سیم‌کشی داخلی یخچال فریزر ال جی

یکی از مهم‌ترین دلایل روشن نشدن ییخچال فریزر ال جی، وجود ایراد در سیم‌کشی‌های داخلی دستگاه است. در این موارد ممکن است که اتصالات قطعات مهمی مانند کمپرسور شل شده و یا اینکه قطع شده باشد. به طور کلی احتمال وقوع چنین نقصی بسیار کم است. در شرایطی که علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی به مواردی که در بالا گفته شد، مربوط نباشد، باید کار را به یک تعمیرکار متخصص از تعمیرگاه مجاز و نمایندگی تعمیر ال جی مانند نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی ال جی دیبا پشتیبان ( lgposhtiban.com ) بسپارید. زیرا این موضوع آن‌ قدرها هم که فکر می‌کنید قابل تشخیص نیست.

خرابی تایمر دیفراست؛ علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی

پس از اینکه یخچال فریزر ال جی شما برای مدتی کار می‌کند و سپس فضای داخلی را خنک می‌کند، به منظور ذوب کردن برفک‌هایی که بر روی کویل‌های اواپراتور قرار دارند، به صورت اتومات شده و در نهایت خاموش می‌شود. در طی این بازه زمانی هیتر دیفراست فعال می‌شود. تایمر دیفراست نقش تعیین زمان دقیق روشن و خاموش شدن یخچال فریزر ال جی را بر عهده دارد.

در صورتی که به این قطعه رسیدگی لازم صورت نگیرد، این قطعه نیز به صورت کامل خاموش شده و به طور کلی عملکرد یخچال فریزر شما مختل خواهد شد. در چنین شرایطی پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که حتما با تعمیرکار با تجربه مشورت بگیرید.  

خرابی قطعه‌ مهمی مانند سنسور یخچال فریزر ال جی

یکی از قطعات بسیار مهم و حساس در یخچال فریزرهای امروزی مانند ال جی، سنسور است. خرابی این قطعه می‌تواند در بررسی دلیل روشن نشدن یخچال فریزر ال جی بسیار مورد بررسی قرار گیرد. وجود نقص در این قطعه همراه با علائمی است که بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود. پیشنهاد ما به شما این است که برای برطرف کردن این موضوع حتما از یک تعمیرکار مجرب کمک بگیرید.

رفع علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی

رفع علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی با رسیدگی مداوم

یخچال فریزر قلب هر آشپزخانه‌‌‌ای است و به‌وجود آمدن هرگونه خرابی برای آن می‌تواند علاوه بر آسیب‌ زدن به کیفیت مواد غذایی در روند انجام امور روزمره آشپزخانه نیز مشکلاتی را به‌وجود بیاورد. حتی در صورتی که به دنبال یافتن علت روشن نشدن یخچال فریزر ال جی نباشیم، این موضوع می‌تواند باعث خرابی محصولات غذایی بشود که مجموعه هزینه صرف شده برای آن‌ها از قیمت تعمیر و تعویض قطعات نیز بیشتر باشد.

آنچه که در این مطلب گفته شد یکی از متداول‌ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر برندی از جمله یخچال برند ال جی به‌وجود بیایید. اما نکته‌ مهمی که باید همیشه به خاطر داشته باشید این است که روشن نشدن یخچال فریزر ال جی آخر راه دستگاه شما نیست. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا در صورت مشاهده علائم خرابی که در این مطلب گفته شد در اولین فرصت با تکنسین‌های متخصص تماس حاصل فرمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها