بسته بندی صادراتی و هر آنچه که در خصوص ویژگی های آن باید بدانید

کد خبر: 1196405
بسته بندی صادراتی و هر آنچه که در خصوص ویژگی های آن باید بدانید

 

کارتن سازی یکی از محل هایی است که بسته بندی صادراتی را تولید می‌کند. برای رسیدن به مناسب ترین حالت آن میبایست تمام موارد این نوع بسته بندی را رعایت نماید.

چه نوع بسته بندی هایی می توانند مناسب صادرات باشند؟ برای چه هدفی پک های صادراتی از نوع داخلی متمایز میشوند و برای آنان هزینه بیشتری صرف میگردد؟

اینان سوالاتی است که میخواهیم درباره آنها توضیحاتی را ارائه کنیم. یک بسته بندی مناسب برای صادرات ملزم رعایت کردن یکسری از المان ها میباشد.

ویژگی های یک بسته بندی صادراتی چیست؟

درست است که وظیفه اصلی یک بسته بندی مناسب حفاظت از محصولات و کالاهای درونی میباشد اما یکی دیگر از ویژگی هایی که امروزه بسیار اهمیت پیدا کرده است، زیبایی ظاهری و تاثیری است که روی مخاطبان می گذارد.

بسته بندی برای آن تولید میشود که تولیدکننده با خیال راحت محصولش را بدون آسیب به دست مشتریان برساند. اما آیا برای برندینگ و تبلیغ آن فکری کرده است؟

سوالی که پیش می آید آن است که چگونه میتوان محصولی را در خارج از مرزهای جغرافیایی یک کشور بدون نیاز به نیروی انسانی و مارکتینگ گسترده، تبلیغ کرد؟

درست است که شیوه های تبلیغاتی زیادی در مارکتینگ وجود دارد اما در برخورد اول مخاطب با کالا، اولین چیزی که به چشم می آید، بسته بندی آن است. در واقع بسته بندی انتقال دهنده پیام از سوی کالا به سمت مخاطبان است.

مرتبط بخوانید: انواع بسته بندی صادراتی و داخلی با جعبه های کارتنی و مقوایی

پک صادراتی باید بتواند اطلاع رسانی منظم و دقیق، بازاریابی و تبلیغات و نگهداری از محصول را داشته باشد. چنین دیدگاهی نسبت به جعبه و کارتن بسته بندی آن را به یک پکیج پویا تبدیل کرده که به قول معروف آچار فرانسه است. یعنی هم از محصول محافظت می نماید و هم تبلیغات گسترده آن را انجام میدهد.

کیفیت خود محصول در کنار پک مناسب که توسط آن به بازار عرضه میشود، پکیجی است که هیچگاه از ذهن مخاطبان بیرون نخواهد رفت.

برخی از کالاهای صادراتی ایرانی مثل: زعفران، چای، میوه و صیفی جات، خرما و غیره از پر مصرف ترین محصولات صادراتی میباشند که کشورهای بیشماری خواستار آنان هستند.

ولی متاسفانه در مواردی به دلیل ضعف در بسته بندی، بد نامی هایی در این باره شکل می گیرد که مصرف کنندگان از کالاهای ایرانی ناراضی میباشند و برای خرید دوباره دیگر به سراغ آنها نخواهند آمد.

هم چنین بدون تعرفه ها و حقوق گمرکی بالا برای مواد اولیه و ترخیص کالاها باعث شده است که ایران به کشور تک محصولی برای صادرات تبدیل شود.

متاسفانه به ظاهر شاهد همکاری ارگان های دولتی هستیم اما در واقعیت هر کاری میکنند تا سنگ جلوی پای صادرات با کیفیت کالاهای ایرانی بی‌اندازند.

تا بوده کشاورزان و باغ داران از دست های پشت پرده و کارهای سودجویان نالان بودند که کالاهایشان را مفت از چنگشان در آورده و با قیمت های گزافی از مرز رد میکنند.

خب این باعث شده بود که باغ داران و تولیدکنندگان سود خوبی از فروش محصولاتشان به دست نیاورند و برایشان اهمیت نداشته باشد که چه نوع بسته بندی برای محصولاتشان در نظر گرفته شده است.

به همین دلیل فقدان برنامه ریزی در طراحی و جنس بسته بندی به الگوی مصرف جهانی، از مشکلاتی است که همیشه با آن روبرو هستیم. حالا با وجود تمام توضیحاتی که دادیم، راه حل این مشکلات چیست و چگونه میتوان صادرات پر رونقی داشت؟!

6

راهکارهایی برای فروش محصولات صادراتی بیشتر!

 

اصل کیفیت را فراموش نکنید! زمانی میتوانید کالاهای خود را به درستی به کشور مقصد و به جوامع مصرف کننده معرفی کنید که کیفیت درجه یک را سرلوحه کار خود قرار دهید. اینکه کالایی که عرضه کرده اید از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، شاید منجر به خرید شود اما دقت کنید راز پر فروش شدن در خرید های دوم به بعد است چرا که این نشان دهنده آن است که مصرف کننده به مشتری دائمی تبدیل شده و برند شما را به طور مداوم مصرف می نماید.

دومین موضوع داشتن طراحی بسته بندی زیبا و گرافیکی است. برعکس گرافیک هنری که اشخاص برای دیدن آن باید به گالری های عکاسی و نمایشگاه های نقاشی بروند، گرافیک کاربردی دقیقا آن هنری است که مستقیما جلوی چشم افراد می باشد.

به همین دلیل طراحی بسته بندی زیر شاخه گرافیک کاربردی محسوب میشود. بسته بندی همواره هنر، علم و تکنولوژی را در یک نگاه به تصویر میکشاند تا یک اثر هنری پیش نگاه منتقدانه مخاطبان قرار بگیرد.

از طراحی بسته بندی های لوازم آرایشی گرفته تا مواد غذایی و صنعتی همگی اثر هنری میباشند که حضور یک طراحی را بیش از پیش در زندگی هایمان پر رنگ تر کرده اند.

هویت و ماهیت یک کالا با بسته بندی آن است که کامل میشود. پک محصولات همانند چراغ قرمزی عمل میکند که باعث توقف عابران شده و هرچه از المان های بصری زیباتری برخوردار باشد شانس خرید از محصول را بالا میبرد.

7

بسته بندی های ویژه برای صادرات کدامند؟

 

همانطور که اشاره شد تمامی فاکتورهایی که مفصلا بحث شد مثل کیفیت و طراحی های گرافیکی کاربردی بر روی چه نوع بسته بندی هایی قرار است اعمال شوند؟

پک های کارتنی و مقوایی در مقایسه با سایر جنس هایی از بسته بندی مثل فلز، شیشه و پلاستیک قابلیت های خوبی در برابر محافظت از کالاها دارند و میتوانند طراحی های بسیار زیبایی نیز داشته باشند.

چاپ افست که محصول نهایی آنها تولید کارتن های لمینتی است معمولا برای صادرات استفاده می شوند. این کارتن ها با طراحی های زیبا و خدمات پس از چاپ مثل: سلفون، یووی، برجسته سازی و طلاکوبی از فاکتورهایی اند که با توجه به نیاز بازار و سلیقه مشتری اعمال می گردد و باعث جذابیت هر چه بیشتر کالا خواهد شد.

همچنین کارتن های بسته بندی با توجه به ابعاد، شیت و رولی که برای تولید آنان استفاده میشود، به صورت کاملا استاندارد و مرتب روی پالت ها با محصول چیده میشوند و به توسط کانتینرها به کشور مقصد ارسال می گردند.

پک های مقوایی و کارتنی میتوانند با المان های جذابی مثل سلفون که میتوان رویشان اعمال کرد، از میوه های صادراتی که باید در سردخانه ها نگهداری یا درون کانتینر های یخچال دار جابجا شوند، به خوبی محافظت کرده و شکل خود را نیز حفظ کنند.

بنابراین، با توجه به این شرایط بهترین بسته بندی های صادراتی میتوانند کارتن و جعبه بسته بندی باشند. کارتن سازی های بسیاری در شهرهای بزرگی همچون تهران و کرج وجود دارند که میتوانند مناسب ترین پک ها را با توجه به محصول شما به تولید برسانند.

خاتمه

تا اینجا قصد داشتیم شما را با بسته بندی های صادراتی آشنا کنید که این نوع بسته بندی ها با بسته بندی کالای بازار داخلی متقاوت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این نوع بسته بندی‌ها میتوانید با کارتن سازی آوین پک، جعبه سازی کارتن پک، زرین کارتن و از این قبیل کارخانجات تولید کارتن که سالها تجربه در زمینه چاپ و بسته بندی داشته‌اند تماس حاصل نمایید. فقط کافیست نام آنها را در مرورگر خود جستجو کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها