تماس تلفنی بشار اسد و ولی‌عهد ابوظبی برای احیای روابط

کد خبر: 1104330

رئیس‌جمهور سوریه و ولی‌عهد امارات در تماسی تلفنی، زمینه‌های همکاری دوجانبه میان دو کشور را بررسی کردند.

تماس تلفنی بشار اسد و ولی‌عهد ابوظبی برای احیای روابط

خبرگزاری رسمی امارات گزارش داد که محمد بن زاید آل نهیان ، ولی‌عهد ابوظبی امروز یک تماس تلفنی را از جانب بشار اسد ، رئیس‌جمهور سوریه دریافت کرد و دو طرف طی آن راه‌های همکاری دوجانبه را بررسی کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه "سانا" نیز اعلام کرد که بشار اسد تماسی تلفنی را با محمد بن زاید برقرار کرده و زمینه‌های همکاری مشترک را بررسی کردند.

براساس این گزارش، دو طرف در این تماس زمینه‌های همکاری دوجانیه بین دمشق و ابوظبی و نیز تلاش‌های مشترک برای توسعه آن را بررسی کردند.

همچنین رئیس‌جمهور سوریه و ولی‌عهد ابوظبی تحولات سوریه و خاورمیانه و نیز مسائل و پرونده‌های مورد اهتمام دو طرف را مورد بررسی قرار دادند.

طی ماه‌های اخیر و همزمان با پیشروی‌های سریع ارتش سوریه در میدان‌های نبرد در درعا و ادلب، آخرین پناهگاه گروه‌های مسلح و تروریستی در سوریه، کشور‌های عربی تماس‌های خود با دولت سوریه را برای احیای روابط و مشارکت در بازسازی این کشور آغاز کرده‌اند.

در این راستا چندی پیش ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن و نیز نخست‌وزیر این کشور در تماس تلفنی با بشار اسد بر لزوم ازسرگیری روابط و انتقال برق و خط لوله گاز از اردن به لبنان از طریق سوریه تأکید کردند.

عربستان سعودی نیز رایزنی‌هایی را با دولت سوریه انجام داده و گفته می‌شود که مقدمات بازگشایی سفارت در پایتخت دو کشور در حال فراهم شدن است./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها