اخبار اوکراین در هفتمین رور جنگ/ماجرای گریه سفیر اوکراین در اراضی اشغالی/هشدار لاوروف به اوکراین

کد خبر: 1133212

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، رژیم صهیونیستی با درخواست رئیس جمهور اوکراین برای مجهز کردن این کشور به سامانه‌های دفاع هوایی مخالفت کرد.

اخبار اوکراین در هفتمین رور جنگ/ماجرای گریه سفیر اوکراین در اراضی اشغالی/هشدار  لاوروف به اوکراین

 شبکه کان رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول اسرائیلی اعلام کرد، این رژیم به اوکراین ابلاغ کرد که تنها می‌تواند این کشور را به کمک‌های بشردوستانه مجهز کند.

باراک رافید، تحلیلگر سیاسی سایت واللا اعلام کرد اعلام کرد، سفیر اوکراین در اراضی اشغالی در کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه در تل‌آویو حین اینکه خواهان حمایت اسرائیل در زمینه سامانه‌های دفاع هوایی شد، گریه کرد.

این سفیر اعلام کرد که کشورش خواهان سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین نیست چراکه این سامانه برای رهگیری موشک‌های کوتاه برد است بلکه خواهان سامانه‌های دیگری است که بتواند موشک‌های دوربرد روسیه را رهگیری کند.

وی گفت، یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل و آلون اشبیتز، مدیرکل وزارت خارجه با پیشنهاد گلعاد آردان، نماینده اسرائیل در سازمان ملل برای امضای پیش نویس قطعنامه آمریکا در شورای امنیت که حمله روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند مخالفت کردند. این پیش نویس روز جمعه گذشته با وتو روسیه ناکام ماند.

این تحلیلگر اسرائیلی گفت، لاپید در برخورد با بحران اوکراین مسائل سیاسی داخلی را در نظر می‌گیرد. لاپید با سخنرانی آردان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کرد و دستور داد که معاون آردان سخنرانی کند.

رژیم صهیونیستی هیچکدام از تحریم‌هایی که کشورهای غربی علیه روسیه به خاطر عملیاتش در اوکراین اعمال کرده‌اند، اجرا نکرده است و همچنان پروازهای هوایی و تبادل تجارت میان دو طرف ادامه دارد.

مسئولان در تل آویو نشان می‌دهند که احتیاطی که در برخورد با حمله روسیه به اوکراین دارند به خاطر این است که نمی‌خواهند به عملیات‌هایی که در سوریه انجام می‌دهند لطمه وارد شود. آن‌ها نگران این هستند که هرگونه موضع تحریک آمیزی علیه مسکو منجر به کاهش توانایی ارتش اسرائیل برای انجام حملات در عمق سوریه شود.

درخواست جی۷ از مصر برای محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین

سفرای گروه هفت از مصر خواستند عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت عربی ۲۱، سفرای گروه هفت سه شنبه از مصر خواستند تا حمله روسیه علیه اوکراین را به صورت صریح و آشکار محکوم و از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت کند.

طبق گزارش عربی الحدید، این سفرا اعلام کردند که گروه هفت در تلاش است تا در روزهای آینده تحریم‌های بیشتری را علیه روسیه اعمال کند.

سفرای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند، "دولت روسیه با حمله به اوکراین، ابتدایی‌ترین قواعد و اصول نظم بین‌المللی را به صورت بی‌سابقه در مقابل چشم جهانیان مختل کرده است."

سفرای گروه هفت در بیانیه خود ابراز امیدواری کردند که دولت مصر به همان اصول صلح، ثبات، حاکمیت و یکپارچگی نظام بر اساس قوانین بین‌المللی پایبند باشد و شرکای گروه هفت از جمله مصر به اصول اساسی منشور سازمان ملل متعهد هستند.

در این بیانیه آمده است: آنچه ما اکنون به آن احتیاج داریم، "محکومیت واضح و آشکار و متفق القول این حمله از سوی تمامی کشورهای عضو سازمان ملل" است.

در بیانیه مذکور همچنین آمده است: ما نیاز داریم در کنار اوکراین بایستیم و بر پایبندی ثابت خود به تمامیت ارضی اوکراین و حاکمیت آن در داخل مرزهایش بر اساس منشور سازمان ملل تاکید کنیم.

سفرای گروه هفت اعلام کردند، مصر در حال حاضر از حمله روسیه رنج می‌برد به ویژه اینکه این کشور بزرگترین وارد کننده گندم در جهان است و اوکراین یکی از بزرگترین صادرکنندگان گندم است و این تجارت حیاتی و مهم با یک جنگ بیهوده و بی‌هدف در معرض تهدید قرار گرفته است. حمله روسیه به اوکراین به معنای افزایش قیمت گندم و مواد غذایی در مصر و آفریقا است.

سفرای گروه هفت بر لزوم اتخاذ اقدامات جدی، قاطع و قوی علیه پوتین از طریق اعمال تحریم‌های گسترده که بخش‌های بزرگی از اقتصاد روسیه را هدف قرار دهد، تاکید کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است، "روسیه به دنبال بی‌ثبات کردن نظم بین‌المللی است که پیامدهایی را بر خاورمیانه و آفریقا از جمله مصر خواهد گذاشت و جامعه جهانی نمی‌تواند نقض‌های غیرقابل توجیه اصول منشور سازمان ملل را بپذیرد. "

در اولین ساعات صبح پنجشنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد ندارد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد که "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

اوکراین و روسیه فورا آتش بس کنند

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت و خواستار برقراری آتش بس فوری میان روسیه و اوکراین شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حمدان دقلو معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان به موضع گیری درباره جنگ اوکراین پرداخت.

وی در گفتگویی با اسپوتنیک افزود: خواهان گفتگو و صلح و برقراری آتش بس فوری میان اوکراین و روسیه هستیم.

دقلو تاکید کرد: تحریمها به مثابه سلاح دولبه است. جهان ممکن است که در نتیجه تحریم ها علیه روسیه زیان ببیند.

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در ادامه، اعلام کرد: تحریمها علیه روسیه، بحرانها را پیچیده تر می کند و ما خواهان حمایت از گفتگو به جای تحریم هستیم.

اتحادیه اروپا هفت بانک روسی را از «سوئیفت» خارج کرد

نشریه رسمی اتحادیه اروپا: تحریم‌های مربوط به حذف هفت بانک روسی از شبکه سوئیفت اجرایی شد.

وزیر خارجه اوکراین: روسیه به دنبال دور زدن تحریم‌ها است

 دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین: روسیه به دنبال راه هایی برای دور زدن تحریم‌ها است و کشورهایی هم هستند که از آن حمایت می‌کنند.

 مجمع عمومی سازمان ملل امروز درباره حمله روسیه به اوکراین تصمیم‌گیری خواهد کرد.

 ما برای گسترش تحریم‌ها علیه روسیه و اطمینان از تأثیر مستقیم آن بر این کشور کار می‌کنیم.

شرکت‌های بین المللی روابط خود را با مسکو قطع کرده‌اند و این منجر به وخامت چشمگیر اقتصاد روسیه شده است.

همه بانک‌های روسیه باید از سیستم مالی سوئیفت جدا شوند! /عصرایران

 بحران اوکراین توسعه اقتصادی اروپا را تضعیف می کند

کمیسیون اروپا پیش بینی می کند عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، توسعه اقتصادی اتحادیه اروپا را تضعیف کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از خبرگزاری تاس، کمیسیون اروپا پیش بینی می کند عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، توسعه اقتصادی اتحادیه اروپا را تضعیف کند.

پائولو جنتیلونی، کمیسیونر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی، امروز در کنفرانس خبری در بروکسل، این پیش بینی را عنوان کرد.

وی به خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد پی آمدهای احتمالی وضعیت اوکراین بر توسعه اقتصادی اتحادیه اروپا گفت: این جنگ قطعا مسیر بهبود و رشد اقتصادی ما را تضعیف خواهد کرد.ما اکنون منتظر عواقب آن هستیم، اما (انتظار) توقف کامل بهبودی اقتصادی را نداریم.

 آمریکا به دنبال تشدید چشمگیر تحریم‌ها؛ سرمایه‌داران روس در اولویت

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که کاخ سفید در تدارک هدف قرار دادن تعدادی از سرمایه داران روسی است که به ادعای آنها نزدیک به حلقه پوتین هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به گفته سه مقام دولت ایالات متحده آمریکا، دولت «جو بایدن» در تدارک افزایش چشمگیر تحریمها علیه سرمایه داران روس با هدف تنبیه و افزایش فشارها علیه حلقه سرمایه داران نزدیک به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه است.

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، مقامات در کاخ سفید و وزارت خزانه داری آمریکا درحال کار بر روی یک لیست از اسامی هستند که انتظار می‌رود با لیست تحریمی که اتحادیه اروپا روز دوشنبه علیه سرمایه داران روسی اعمال کرده است همپوشانی داشته باشد.

واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع از این روند افزود: به عنوان مثال کاخ سفید در حال ارزیابی اعمال تحریم علیه «آلیشر عثمانوف» مالک یک شرکت آهن وفولاد است که مجله فوربس ارزش سرمایه آن را 15 میلیارد دلار برآورد کرده است.

عثمانوف روز دوشنبه از سوی اتحادیه اروپا نیز مورد تحریم قرار گرفته است. تحریمها همچنین شامل محدودیتهای مسافرتی و توقیف دارایی خارج از کشور این افراد می‌شود که میلیاردها دلار ارزش دارد.

به گفته یکی از این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، تحریمهای آمریکا ممکن است پیچیده تر از تحریمهای اروپا باشند و نه تنها این افراد بلکه خانواده آنها و شرکتهای تحت مالکیت آنها را نیز شامل خواهد شد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در کنگره آمریکا تاکید کرده است که آمریکا در زمینه تحریمها به اتحادیه اروپا خواهد پیوست و قایقهای تفریحی، املاک لوکس و جت‌های شخصی آنها را نیز مصادره خواهد کرد.

«متالوینوست» شرکت فولاد تحت مالکیت عثمانوف اخیر طی بیانیه‌ای تحریمهای علیه وی را بی پایه و اساس و ناعادلانه خوانده است.

بنا به ادعای مقامات اروپایی، سرمایه داران روسی حدود 30 درصد ثروت ملی این کشور را تحت کنترل خود دارند. این میزان برای کشورهای آمریکا و آلمان حدود 15 درصد است. اتحادیه اروپا همچنین مدعی است که این افراد در سطوح بالای دولت مسکو خدمت کرده یا نقش مهمی در تأمین مالی شخص رئیس جمهور روسیه یا تلاش‌های کرملین در خارج از کشور داشته‌اند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه درباره تحریمهای کشورهای غربی علیه روسیه گفت: ما آمادگی این تحریمها را داشتیم اما انتظار نداشتیم که ورزشکاران، هنرمندان، کارشناسان رسانه و روشنفکران روس را نیز هدف قرار دهند.

آمریکا و اروپا در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا کنون چندین بسته تحریمی علیه این کشور اعمال کرده‌اند. این تحریمها علاوه بر بخشهای مالی و بانکی روسیه، ممنوعیت حضور ورزشکاران روس در میادین بین‌المللی و المپیک را شامل می‌شود. علاوه بر این کشورهای غربی پرواز شرکتهای هواپیمایی روسیه به این کشورها را ممنوع کرده است. مسکو در مقابل پرواز هواپیماهای شرکتهای غربی به روسیه را تحریم کرده است.

 مسکو: خطر درگیری مستقیم روسیه و ناتو وجود دارد

معاون دستگاه دیپلماسی روسیه گفت، خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد، اما مسکو در پی حل مشکلات از شیوه‌های دیپلماتیک است.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، معاون وزارت خارجه روسیه بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران گفت، خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد، اما مسکو در پی حل مشکلات از شیوه‌های دیپلماتیک است.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، معاون دستگاه دیپلماسی روسیه در زمینه تنش با اوکراین و دخالت ناتو گفت، خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد. البته روسیه از حل مسائل با ناتو از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حمایت می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود، سخنان ناتو مبنی بر اینکه ائتلاف به طور نظامی  در اوضاع اوکراین مداخله نخواهد کرد نشان می‌دهد که آنها هنوز عقل سلیم دارند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه  نیز روز چهارشنبه اعلام کرد مسکو امروز آماده انجام دور جدید مذاکره با کی‌یف است. پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «می‌توانیم این را پیش‌بینی کنیم که آیا مذاکره‌کننده‌های اوکراینی حضور پیدا می‌کنند یا خیر اما بگذارید امیدوار باشیم که این اتفاق رخ می‌دهد. مذاکره‌کنندگان ما در آنجا آماده خواهند بود.»

سخنگوی کاخ کرملین افزود، مسکو باید پاسخی سخت، فکرشده و روشن به تحریم‌های غربی‌ها علیه اقتصاد روسیه تدارک ببیند.

او درباره متوقف شدن پروژه مشترکی گازی با اروپا موسوم به «نورد استریم 2» از سوی آلمانی‌ها در واکنش به تحولات اوکراین گفت، زیرساخت‌های این پروژه همچنان فراهم است و عقل سلیم حکم می‌کند که اجرایی شود.

آمریکا و اروپا در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا کنون چندین بسته تحریمی علیه این کشور اعمال کرده‌اند. این تحریمها علاوه بر بخشهای مالی و بانکی روسیه، ممنوعیت حضور ورزشکاران روس در میادین بین‌المللی و المپیک را شامل می‌شود. علاوه بر این کشورهای غربی پرواز شرکتهای هواپیمایی روسیه به این کشورها را ممنوع کرده است.

دور اول گفت‌وگوهای مسکو و کی‌یف روز دوشنبه در بلاروس انجام گرفت، اما دستاوردی در پی نداشت.

 ترکیه ارتش اوکراین را مجددا به پهپادهای «بیرقدار» مجهز می‌کند

مقام‌های ارشد اوکراینی گفتند که قرار است موشک‌های «استینگر»، «جاولین» و همچنین محموله دیگری از پهپادهای بیرقدار ساخت ترکیه را دریافت کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس،در بحبوحه درگیری روسیه و اوکراین، «آلکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین روز چهارشنبه گفت، اوکراین قرار است موشک‌های دوش پرتاب «استینگر»، «جاولین» و همچنین محموله دیگری از پهپادهای ترکیه را دریافت کند.

به نوشته روزنامه «دیلی صباح» «واسیل بودنار» سفیر اوکراین در آنکارا نیز روز یکشنبه گفته بود پهپادهای ساخت ترکیه در نبرد اوکراین علیه روسیه بسیار کارآمد بوده‌اند. چندین کشور غربی متعهد شده‌اند که برای جلوگیری از تهاجم روسیه به اوکراین تسلیحات بدهند.

ترکیه چندین دسته از هواپیماهای بدون سرنشین بیرقدار را به کی‌یف فروخته است. این پهپادها قبلاً توانایی خود را در لیبی، سوریه و درگیری قره باغ به اثبات رسانده‌اند. آنکارا و کی‌یف اوایل ماه گذشته بر سر قراردادی با هدف توسعه تولید این پهپاد در اوکراین به توافق رسیدند.

ترکیه مدعی است که پهپاد بیرقدار در میان پیشرفته‌ترین  پهپاد جهان قرار دارد. این هواپیمای بدون سرنشین می‌تواند ۱۵۰ کیلوگرم (بیش از ۳۳۰ پوند) بار راحمل کرده و قابلیت پرواز ۲۴ ساعته را دارد.

اوکراین در حالی در پی کسب تجهیزات جدید است که سخنگوی وزارت دفاع روسیه  روز دوشنبه همچنین اظهار داشت: «بیش از ۱۱۰۰ تاسیسات نظامی اوکراین از آغاز عملیات ویژه روسیه تخریب شده است.»

وی گفت که این تاسیسات شامل ۳۱ مرکز فرماندهی و ارتباطات، ۸۱ سامانه موشکی «اس-۳۰۰»، «بوک ام-۱» ، سامانه موشکی «اوسا» و ۷۵ ایستگاه راداری است.

کونشانکوف گفت: «۳۱۱ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۴۲ هواپیما و بالگرد، ۵۱ سامانه راکت انداز، ۱۴۷ قبضه توپخانه صحرایی و خمپاره و ۲۶۳ دستگاه  خودروی نظامی نیز منهدم شده است.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه صبح پنجشنبه گذشته در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین (لوهانسک و دونتسک)، دستور عملیات ویژه در منطقه دنباس را صادر کرد. به دنبال درگیری روسیه با اوکراین، تنش بین روسیه و غرب به رهبری آمریکا شدت گرفته و ناتو در حال تجهیز نیروهای خود در شرق اروپاست.

در همین زمینه منابع خبری از اعزام شماری جنگنده‌ «اف-۳۵» آمریکا به منطقه بالتیک برای تقویت جبهه شرقی ناتو خبر دادند. ۶ فروند جنگنده اف-۳۵ نیروی هوایی ایالات متحده روز یکشنبه از پایگاه هوایی «لاکنهیث» در انگلیس به سمت استونی و لیتوانی پرواز کردند تا حضور هوایی ناتو در شرق اروپا را در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین تقویت کنند. سه فروند از این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «آماریس» در استونی مستقر شدند و سه فروند دیگر در پایگاه هوایی «سیائولیای» در لیتوانی فرود آمدند.

اوکراین روز چهارشنبه مدعی شد که دو فروند سوخو-۳۵ روسیه را سرنگون کرده و یک میگ-۲۹ این کشور نیز از سوی روسیه سرنگون شد.

بنت: "اسرائیل" در کنار مردم اوکراین است/شولتس: حامی سازش دیپلماتیک هستیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان تاکید کرد که این رژیم در کنار مردم اوکراین است و از آنها حمایت می‌کند. صدراعظم آلمان نیز بر حمایت دو طرف از سازش دیپلماتیک و استمرار مذاکرات میان مسکو و کی‌یف تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی که در قدس غربی با اولاف شولتس، صدراعظم آلمان داشت، اظهار کرد: "اسرائیل" در کنار مردم اکراین است.

بنت با اشاره به سفر رسمی شولتس به اراضی اشغالی که برای اولین بار از زمان انتصاب به عنوان صدراعظم آلمان انجام شده، گفت: این سفر در یک لحظه سرنوشت‌ساز جهانی انجام شد، "اسرائیل" و آلمان می‌خواهند کشتار در اوکراین متوقف شده و این تقابل به اتاق‌های مذاکرات منتقل شوند.

شولتس نیز امروز در کنفرانس مطبوعاتی با بنت اعلام کرد که کابینه "اسرائیل" به طور کامل با سفر به برلین برای انجام مذاکراتی دولتی موافقت کرده است.

او ادامه داد: آلمان و "اسرائیل" از سازش دیپلماتیک برای درگیری در اوکراین و استمرار مذاکرات میان مسکو و کی‌یف را حمایت می‌کنند.

شولتس در ادامه گفت: اکنون آنچه اهمیت دارد، این است که دیپلماسی فرصت خود را بیابد، ما تاکید می‌کنیم امکان استمرار مذاکرات میان روسیه و اوکراین در اسرع وقت وجود دارد.

او افزود: ناتو هرگز در وضعیت اوکراین دخالت نخواهد کرد و این مساله از نظر ناتو یک اشتباه خواهد بود.

صدر اعظم آلمان گفت: وضعیت خطرناکی ایجاد شده زیرا صحبت درباره جنگ میان بزرگترین کشور جهان و کشور بزرگ هسته‌ای (روسیه) و دومین کشور بزرگ اروپا (اوکراین) است، بنابراین هیچ کس نباید خطر موجود را دستکم بگیرد.

او در پایان نیز گفت: رویکرد ما کاملاً روشن است: ما هرگز دخالت نظامی نخواهیم کرد، این رویکرد مختص به ناتو است و ناتو هرگز این کار را نخواهد کرد و این در شرایط فعلی اشتباه خواهد بود.

او همچنین تاکید کرد: رسیدن به توافقی درباره برنامه هسته‌ای ایران دیگر نمی‌تواند بیشتر از این به تعویق بیفتد.

صدر اعظم آلمان افزود: امیدواریم در وین به توافق برسیم، اکنون زمان آن فرا رسیده که تصمیم گیری کنیم و نباید بیشتر از این توافق را به تعویق بیندازیم.

اتحادیه اروپا دسترسی ۷ بانک روسیه را به سوئیفت قطع کرد

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دسترسی هفت بانک روسیه را به سوئیفت قطع و همچنین اتحادیه اروپا فروش، عرضه، انتقال و صادرات بانکنوت یورو به روسیه را ممنوع کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس سند منتشر شده، اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا هفت بانک روسیه را از سیستم سوئیفت حذف کند.

در سند منتشر شده از سوی اتحادیه اروپا اسامی بانک‌ها بدین شرح است: بانک "راسیا"، وی ای بی، وی تی بی، اتکریته، سوکوم بانک، و نویکوم بانک و پرومسویاز بانک.

حذف هفت بانک روسی از سیستم بانکی سوئیفت در حالی انجام می‌شود که پیش از این اورزولا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرده بود آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا متعهد شده‌اند که روسیه را از سیستم بانکی سوئیفت حذف کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس سندی که در مجله رسمی اتحادیه اروپا منتشر شده است، اتحادیه اروپا فروش، تحویل، انتقال یا صادرات اسکناس‌های یورو به فدراسیون روسیه را با تعدادی استثنا ممنوع می‌کند.

در سند آمده است: "فروش، عرضه، انتقال یا صادرات اسکناس‌های یورو به روسیه یا هر شخص حقیقی یا حقوقی، سازمان یا ارگانی در روسیه، از جمله دولت و بانک مرکزی روسیه، یا برای استفاده در روسیه باید ممنوع باشد."

در همین حال استثناهایی وجود دارد، به ویژه، این ممنوعیت نباید در مورد فروش، عرضه، انتقال یا صادرات اسکناس اعمال شود، اگر برای استفاده شخصی افرادی که به روسیه سفر می‌کنند یا اعضای نزدیک خانواده آنها که با آنها سفر می‌کنند ضروری باشد.

فعالیت راشا تودی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا رسما ممنوع شد

اتحادیه اروپا فعالیت خبرگزاری روسیه امروز و آژانس اسپوتنیک در اروپا را ممنوع اعلام کرد.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که در مجله رسمی این نهاد منتشر شد، گفت: "از امروز دوم مارس از فعالیت خبرگزاری راشاتودی و آژانس اسپوتنیک به گونه رسمی جلوگیری می‌شود."

پیشتر خبر داده شد که وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، انتشار اخبار خبرگزاری اسپوتنیک و راشاتودی در کشورهای عضو این اتحادیه را منع کردند.

جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یکشنبه به خبرنگاران گفت: ما باید با انتشار اخبار نادرست و جعلی مبارزه کنیم. در این رابطه ما تصمیم به منع انتشار اخبار شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری اسپوتنیک در اتحادیه اروپا گرفتیم.

مارگاریتا سیمونیان سردبیر خبرگزاری بین‌المللی روسیاسگودنیا روسیه که راشاتودی و اسپوتنیک زیرمجموعه آن است، روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در مورد تصمیم برای تحریم راشاتودی و اسپوتنیک در اتحادیه اروپا، به طور رسمی اعلام می‌کنم که همه کارمندان در این رسانه‌ها با وجدان کار کرده و به کار ادامه می‌دهند و هیچ‌کس اخراج نخواهد شد.

 لاوروف: روسیه اجازه نخواهد داد اوکراین به سلاح هسته‌ای دست یابد

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با الجزیره گفت: مسکو اجازه نخواهد داد کی‌یف به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، جنگ جهانی سوم اگر اتفاق بیفتد، جنگی هسته‌ای و ویرانگر خواهد بود و روسیه انتظار اعمال تحریم‌ها از سوی غرب را داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری "تاس"، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز، چهارشنبه در مصاحبه اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که عملیات نظامی ویژه روسیه، از جمله با هدف خلع سلاح اوکراین صورت گرفته است و مسکو اجازه نخواهد داد کی‌یف به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

لاوروف همچنین با اشاره به سخنان جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا که گفته بود "جایگزین تحریم‌های سختی که واشنگتن علیه مسکو اعمال کرده، جنگ جهانی سوم است" هشدار داد، جنگ جهانی سوم اگر اتفاق بیفتد، یک جنگ هسته‌ای و ویرانگر خواهد بود.

وزیر امور خارجه روسیه تأکید کرد که مسکو آماده اعمال تحریم‌ها علیه این کشور بود، ولی از اینکه این محدودیت‌ها بر فعالیت ورزشکاران و کارکنان رسانه‌ها تأثیر گذاشته، متعجب و بسیار متأسف است. وی گفت: «ما برای تحریم‌ها آماده بودیم، اما انتظار نداشتیم که این تحریم‌ها بر ورزشکاران، روشنفکران، بازیگران و رسانه‌ها تأثیر بگذارد.»

سرگئی لاوروف در مصاحبه با شبکه تلویزیونی الجزیره یادآور شد که کشورهای غربی از گفتگو با روسیه درباره شکل‌گیری ساختار امنیتی جدید در اروپا خودداری کردند و برای مسکو چاره‌ای جز تأمین امنیت کشور باقی نماند.

وی تأکید کرد که موضوع تعلق شبه‌جزیره کریمه به خاک فدراسیون روسیه هرگز قابل مذاکره نیست و این منطقه بخش لاینفک از روسیه است.

لاوروف در بخش دیگری از این مصاحبه گفت، مسکو برای دور دوم مذاکرات با کی‌یف آماده است، ولی طرف اوکراین به‌دستور ایالات متحده در خصوص زمان این نشست بازی در می‌آورد.

جان باختن ۲ هزار غیرنظامی در جنگ اوکراین

خدمات اورژانس اوکراین روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که تهاجم روسیه به این کشور باعث کشته شدن بیش از ۲ هزار غیرنظامی اوکراینی شده و صدها سازه از جمله تاسیسات حمل و نقل، بیمارستان ها، مهدکودک ها و منازل مسکونی را ویران کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در این بیانیه آمده است: کودکان، زنان و نیروهای دفاعی هر ساعت جان خود را از دست می دهند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل نیز پیشتر با اشاره به کشته شدن غیرنظامیان در جنگ اوکراین گفته بود که غیرنظامیان با تسلیحات انفجاری پس از آتشبار سنگین و سیستم های راکتی و حملات هوایی جان می بازند.

به دنبال حمله بامداد روز پنجشنبه (پنجم اسفند) نیروهای روسیه به اوکراین، این جنگ اکنون وارد هفتمین روز خود شده و همزمان با ادامه آتش جنگ، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه درحال افزایش است.

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

تهدید درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو وجود دارد

معاون وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی هشدار داد: تهدید درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی راشا تودی، «الکساندر گروشگو» معاون وزیر خارجه روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد: تهدید درگیری مستقیم میان روسیه و ناتو وجود دارد.

بر اساس اعلام این رسانه، معاون وزیر خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: مسکو بر عقل سلیم ناتو برای جلوگیر ی از برخودر میان دو طرف حساب کرده است. روسیه برای حل مسائل با ناتو خواهان تدابیر سیاسی است و نه نظامی.

این در حالیست که درگیری‌ها در اوکراین پس از دستور عملیات نظامی ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به اوکراین با هدف جلوگیری از ادامه جنایت کی یف علیه غیرنظامیان دونباس، ادامه دارد.

رسانه‌ها از آغاز مجدد درگیری‌های میان دو طرف در اطراف شهر کی یف پس از ۲ ساعت کُندی تبادل آتش خبر می‌دهند.

آمریکا و انگلیس معتقدند جنگ در اوکراین شاید تا ۲۰ سال طول بکشد

مقاله تحلیلی ویک گزارشی منتشر کرده است مبنی بر این که انگلیسی ها و آمریکایی ها بر این باور هستند که نزاع روسیه و اوکراین تا ۱۵ یا ۲۰ سال دیگر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از هفته نامه تحلیلی ویک، با ورود به هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین، یک کاروان نظامی روسیه به طول ۶۴ کیلومتر در حدود ۳۲ کیلومتری شمال کی یف متوقف شده است و شهرهای خارکف، خرسون و ماریوپل اوکراین در محاصره هستند. ارتش روسیه روز سه شنبه بمباران شهرها را تشدید کرد. فیلم حمله موشکی به برج تلویزیونی کی یف و صحنه خودروها و ساختمان های منفجر شده در رسانه ها بازخورد زیادی داشت.

در این میان تحلیلگران سیاسی و مقامات دولتی انگلیس و آمریکا همگی بر پیش بینی خود از به درازا کشیدن جنگ  اوکراین و روسیه تاکید می کنند.

الکس وارد از پولیتیکو می نویسد، علیرغم «آغاز ضعیف کارزار نظامی مسکو، اکثر مقامات و تحلیلگران غربی بر این باورند که روسیه به تاکتیک های محاصره روی خواهد آورد و در نهایت راهی برای شکستن مقاومت اوکراین پیدا خواهد کرد». یک مقام آمریکایی به سی‌بی‌اس نیوز گفت که روسیه می‌تواند کی یف  و اوکراین را ظرف چهار تا شش هفته به‌طور تاکتیکی تصرف کند.

با این حال، بنا به گزارش ویک، "با توجه به مقاومت اوکراین، آمریکا و قدرت های غربی باور ندارند که این یک جنگ کوتاه باشد. " وزیر امور خارجه انگلیس تخمین زد که این جنگ ۱۰ سال طول خواهد کشید. او روز دوشنبه خطاب به نمایندگان مجلس انگلیس گفت این جنگ احتمالاً ۱۰، ۱۵ یا ۲۰ سال طول می کشد و در نهایت، روسیه شکست خواهد خورد.

مارگارت برنان، خبرنگار سی بی اس، سه شنبه شب در گزارشی گفت این جنگ برای روسیه مانند یک باتلاق خواهد بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به فضاحت خواهد کشاند. در عین حال پیامدهایی منفی برای رئیس جمهور آمریکا، بایدن خواهد داشت.

امیلی هاردینگ، کارمند سابق شورای امنیت ملی، روز سه شنبه هشدار داد که آمریکا و اروپا برای ۸ تا ۱۰ سال باید آماده آثار  مخرب اقتصادی این درگیری باشند. مایکل ویکرز، رئیس سابق عملیات سیا در افغانستان هم می گوید: آثار و عواقب زیانبار این جنگ می تواند بیشتر آز آسیب های شوروی سابق در افغانستان در دهه ۱۹۸۰ باشد؛ زیرا ما آمریکایی ها می‌توانیم کاری کنیم که به روسیه آسیب شدیدی وارد شود.»

جان هربست، سفیر سابق آمریکا در اوکراین هم می گوید: «آمریکا امید زیادی به مقاومت اوکراینی ها دارد.»

در نخستین ساعات صبح روز پنجشنبه(۵ اسفند)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه "عملیات نظامی ویژه" علیه اوکراین را رسماً اعلام کرد.

روسیه اعلام کرده است عملیات این کشور در اوکراین به منزله شروع جنگ نیست بلکه اقدامی برای جلوگیری از یک جنگ در سطح جهانی است.

اما بسیاری از کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکا بلافاصله این اقدام روسیه را به عنوان جنگی علیه اوکراین، محکوم و فشارهای مضاعف دیپلماتیک و اقتصادی خود بر روسیه را آغاز کردند.

 جدیدترین تحولات اوکراین

حملات موشکی و توپخانه‌ای روسیه به شهرهای اوکراین ادامه دارد و گزارش‌ها حاکی است شهر «خرسون» در جنوب اوکراین به تصرف نیروهای روسیه در آمده است.

سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس- درگیری‌ها در اوکراین در حالی امروز چهارشنبه وارد هفتمین روز خود شده که حملات موشکی و توپخانه‌ای روسیه کماکان ادامه دارند.

منابع خبری مدعی شده‌اند ۲۱ نفر در آنچه ادعا می‌شود حمله راکتی روسیه بوده کشته شده‌اند. روسیه مدعی است شهر «خرسون» در جنوب اوکراین به تصرف نیروهای روس درآمده‌اند، اما مقام‌های اوکراین این موضوع را رد می‌کنند.

۱۸:۰۸- اوکراین: دور دوم مذاکره با روسیه امروز انجام می‌شود

دستیار رئیس جمهور اوکراین گفت، دور دوم مذاکره کی‌یف و اوکراین عصر چهارشنبه با همان ترکیب قبلی هیأت‌ها انجام خواهد شد.

۱۸:۰۳- ولودیمیز زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شده به نیروهای روسیه دستور داده شده که اوکراین را از روی نقشه پاک کنند. او گفت: «به آنها دستور داده شده تاریخ ما را پاک کنند. کشورمان را پاک کنند و همه ما را پاک کنند.»

 ۱۷:۳۲- بی اعتنایی اوپک پلاسی ها به مناقشات اوکراین

منابع آگاه می گویند اوپک پلاس احتمالا در نشست امروز خود، با وجود درگیری اوکراین به برنامه افزایش تدریجی تولید خود ادامه می دهد.

سازمان ملل: تعداد پناهجویان فراری از اوکراین به ۸۳۶ هزار تن رسید

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد، تعداد پناهندگانی که از اوکراین به کشورهای همسایه گریخته‌اند، دوباره افزایش یافته و تا اول مارس به ۸۳۶ هزار نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از تی آر تی، کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی درباره ابعاد انسانی حمله روسیه به اوکراین اعلام کرد: در پی حمله روسیه به اوکراین در هفت روز گذشته ۸۷۴ هزار آواره به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

براین اساس، ۴۵۳ هزار و ۹۸۲ اوکراینی‌ به لهستان، ۱۱۶ هزار و ۳۴۸ تن به مجارستان، ۷۹ هزار و۳۱۵ نفر به مولداوی، ۶۷ هزار تن به اسلواکی، ۴۴ هزار و ۵۴۰ نفر به رومانی، ۴۲ هزار و ۹۰۰ نفر به روسیه و شمار دیگری نیز به دیگر کشورهای اروپایی پناه برده اند.

طی روزهای گذشته ۵۱.۹ درصد از آوارگان اوکراینی وارد لهستان شده‌اند.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد همچنین از ورود ۹۶ هزار تن از دونتسک و لوهانسک به روسیه در تاریخ ۱۸ تا ۲۳ فوریه خبر داده است.

کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد نسبت به افزایش آوارگان اوکراینی در اروپا به بیش از ۴ میلیون نفر در صورت ادامه حملات روسیه به این کشور هشدار داده است.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد پیش از این اعلام کرده بود که سازمان ملل متحد به ارائه کمک به غیرنظامیان در اوکراین «صرف نظر از هویت یا مکان آنها» ادامه خواهد داد.

اوضاع اوکراین؛ محور تماس تلفنی رؤسای جمهوری فرانسه و آذربایجان

رؤسای جمهوری آذربایجان و فرانسه در جریان گفت‌وگوی تلفنی با یکدیگر به بررسی اوضاع اوکراین و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور پرداختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در یکم مارس امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه با الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی خود تماس تلفنی برقرار کرد و دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت بحرانی اوکراین و ارائه کمک‌های بشردوستانه به این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است، رؤسای جمهوری فرانسه و آذربایجان در جریان این تماس تلفنی همچنین در خصوص مسائل مربوط به انرژی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در اولین ساعات صبح پنج‌شنبه ۲۴ فوریه، روسیه عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این عملیات زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار داده است و غیرنظامیان در خطر نیستند. مسکو می‌گوید قصد سلطه بر اوکراین را ندارد، بلکه قصد دارد کی‌یف را خلع سلاح و تهدیداتش را متوقف کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه پس از اولین روز حمله کشورش به اوکراین اعلام کرد: "اگر این اقدام را انجام نمی‌دادیم با تهدید مواجه می‌شدیم و نمی‌دانم کشور ما پس از آن چگونه ادامه می‌داد".

وی تاکید کرد تمام تلاش‌های روسیه برای دستیابی به توافق بر سر عدم گسترش ناتو با شکست مواجه شده است.

آمار کشته‌ها و زخمی‌های روسیه منتشر شد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد از آغاز عملیات نظامی این کشور در خاک اوکراین تاکنون ۴۹۸ نظامی روس کشته و ۱۵۹۷ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

بایدن: تحریم نفت روسیه روی میز است

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به این سؤال که آیا تحریم واردات نفت از روسیه در دستور کار واشنگتن قرار دارد، اظهار داشت «هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنداشته‌ایم.»

 گروسی: خطری تاسیسات هسته‌ای اوکراین را تهدید نمی‌کند

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی گفت، بازرسان آژانس در حال حاضر توانایی نظارت بر وضعیت تاسیسات هسته‌ای در اوکراین را دارند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی غروب چهارشنبه  به وقت تهران گفت، بازرسان آژانس در حال حاضر توانایی نظارت بر وضعیت تاسیسات هسته‌ای دراوکراین را دارند.

به گزارش خبرگزاری «اینترفکس» «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در یک نشست توجیهی در  شهر «وین» در اتریش گفت: «تجهیزات کنترل از راه دور به طور عادی کار می‌کنند. ما قادریم به فعالیت های کنترل امنیتی ادامه دهیم.»

وی خاطرنشان کرد که انتظار دارد در آینده امکان اعزام مستقیم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تاسیسات اوکراین وجود داشته باشد.

گروسی گفت: «من با همه طرف‌ها در تماس هستم. ما باید بفهمیم که چگونه می‌توانیم حمایت کنیم.»

رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اینکه آیا حوادث اوکراین تهدیدی برای تاسیسات هسته‌ای به شمار می‌رود، گفت: «چنین حملاتی وجود نخواهد داشت.»

وی افزود که همه کشورها قبلاً اطمینان داده بودند که حملات به تاسیسات هسته‌ای را غیرقابل قبول می‌دانند.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که نظارت بر سطوح تشعشعات در «نیروگاه اتمی چرنوبیل» طبق معمول ادامه دارد و چتربازان روس در حال تامین امنیت آن هستند. در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «یگان‌های نیروهای هوابرد روسیه، به همراه نیروهای گارد ملی اوکراین، از نیروگاه اتمی چرنوبیل محافظت می‌کنند.کارکنان چرنوبیل به نظارت بر سطوح تشعشعات و خدمات رسانی به طبق معمول ادامه می‌دهند.»

این در حالی است که مشاور وزیر کشور اوکراین مدعی شده  بود که نیروهای روس در حال نزدیک شدن به نیروگاه اتمی «زاپوریژا» هستند. نیروگاه  زاپوریژا  یکی از چهار نیروگاه  اتمی فعال در اوکراین است و  ۶ رآکتور دارد که هر کدام با توان هزار مگاوات انرژی تولید می‌کنند. گفته می‌شود در این  نیروگاه اتمی برخی تاسیسات ساخت رمز ارز از سوی دولت اوکراین فعالیت می‌کردند.

روسیه صبح پنجشنبه پنجم اسفند دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت.

روسیه می‌گوید اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.  روسیه به شدت خواستار قطع تهدیدهای نظامی ناتو در مرزهای خود و شرق اروپاست.

مذاکره‌کننده روس: برقراری آتش‌بس در دستور کار مذاکره با هیئت اوکراینی است

یکی از اعضای هیئت مذاکره‌کننده روسیه روز چهارشنبه گفت که برقراری آتش‌بس در اوکراین در دستور کار دور جدید مذاکرات با هیئت این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از یورونیوز، این مقام روس افزود که هیئت مذاکره‌کننده اوکراین قرار است روز پنج‌شنبه در بلاروس با هیئت روسیه مذاکره کند.

بنا به گزارش‌ها، هیئت اوکراینی به سوی محل این مذاکرات حرکت کرده است.

همچنین ولادیمیر مدینسکی، رئیس هیئت مذاکره‌کننده روسیه گفت که ارتش روسیه برای انتقال هیئت کی‌یف در اوکراین یک کریدور امنیتی فراهم کرده است.

مدینسکی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روسیه ۲۴» گفت که ارتش روسیه یک کریدور امنیتی برای انتقال هیئت کی‌یف از طریق خاک اوکراین فراهم کرده است.

پیش از این یک منبع آگاه از برگزاری دور دوم مذاکرات بین روسیه و اوکراین در بلاوژسکی پوشه، جایی که توافق نامه‌های پایان اتحاد جماهیر شوروی به امضا رسید، خبر داد.

پیشتر دیوید آراخامیا، رئیس فراکسیون حزب حاکم "خدمتگزار مردم" و از اعضای هیئت مذاکره‌کننده اوکراینی گفته بود که"مذاکرات بین فدراسیون روسیه و اوکراین امشب (چهارشنبه) برگزار خواهد شد".

پیش از این، رسانه بلاروسی از عزیمت هیئت روسی به محل مذاکرات با اوکراین خبر داده بود. خبرگزاری بلتا بلاروس در کانال تلگرامی خود نوشت: "هیئت روسی عازم محل دیدار با طرف اوکراینی شد".

همچنین، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین گفت، هیئت روسی بعد از ظهر امروز در محل مذاکرات منتظر مذاکره کنندگان اوکراینی خواهد بود، وی همچنین ابراز امیدواری کرد که طرف اوکراینی در محل مذاکرات حاضر شوند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها