واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه

کد خبر: 1135087

گروه‌های مختلف فلسطینی در واکنش به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه تأکید کردند که روابط تل‌آویو و آنکارا هرگز قطع نشده بود.

واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی  به سفر رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه

 «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی روز گذشته (چهارشنبه) پس از سیزده سال قطع ظاهری روابط آنکارا و تل‌آویو وارد ترکیه شد. سفری که گروههای فلسطینی آن را به شدت محکوم کردند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، هیئت علمای فلسطین در واکنش به این سفر تأکید کرد: «از مهمترین نمودهای حمایت از فلسطین و ملت آن، کنار گذاشتن هر گونه تعامل با رژیم صهیونیستی و تلاش برای پایان بخشیدن به آن است، نه تقویت آن».

این سازمان همچنین خطاب به ترکیه، هشدار داد که عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خطری علیه امت اسلام و است و برای ترکیه نیز خطرناک است.

جنبش «الجبهة الشعبیة لتحریر فلسطین» (جبهه مردمی برای آزادی فلسطین] نیز تأکید کرد، سفر هرتزوگ به ترکیه، «واقعیت روابط دوجانبه» بین آنکارا و تل‌آویو را آشکار کرد و نشان داد که «ابعاد امنیتی، اقتصادی و سیاسی آن متوقف نشده است».

این جنبش ضمن قدردانی از مواضع ملت ترکیه در حمایت از ملت و حقوق ملی فلسطین، خاطر نشان کرد، ملت ترکیه، هیچ گاه فریب سیاست رسمی ترکیه را نخواهد خورد. جبهه مردمی از همه گروه‌های ملی گرای ترکیه خواست که با سیاست «رژیم در عادی‌سازی روابط و گسترش روابط با رژیم صهیونیستی مقابله کنند؛ زیرا این مسئله به ضرر ملتهای عرب و فلسطین خواهد بود».

این جنبش رئیس جمهور ترکیه را به «سیاه‌نمایی و فریب گسترده» متهم و تأکید کرد، رئیس جمهور ترکیه مدعی حمایت از مسئله فلسطین است، ولی «گسترده‌ترین هماهنگی امنیتی» را با صهیونیستها دارد.

جنبش جهاد اسلامی هم ضمن محکوم کردن سفر هرتزوگ به ترکیه، گفت که این سفر در راستای جانبداری از دشمن صهیونیست و برای مقابله جهاد ملت فلسطین است.

جهاد اسلامی خاطر نشان کرد، تلاش برای از سرگیری روابط با دشمن به بهانه منفعت سایر کشورها، اهانت به قدس و فلسطین است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها