ذوق‌زدگی دبیرکل ناتو از تصمیم آلمان

کد خبر: 1201020

دبیرکل ناتو ضمن استقبال از تصمیم آلمان برای ارسال تانک‌ به اوکراین، مدعی شد این امر می‌تواند به کی‌یف برای شکست روسیه کمک کند.

ذوق‌زدگی دبیرکل ناتو از تصمیم آلمان

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو چهارشنبه (۲۵ ژانویه، پنجم بهمن) از تصمیم آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد ۲ به اوکراین استقبال کرد و مدعی شد این امر می‌تواند به کی‌یف برای شکست روسیه کمک کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی در توییتی در واکنش به اعلام برلین نوشت: در یک لحظه حساس از جنگ روسیه (علیه اوکراین)، این‌ها می‌تواند به اوکراین کمک کند تا از خود دفاع کند، پیروز شود و به عنوان یک کشور مستقل چیره شود.

دولت آلمان چهارشنبه اعلام کرد که ۱۴ فروند تانک لئوپارد ۲ به اوکراین ارسال می‌کند که با استقبال کشورهای متحد آن همراه شد. به گفته یکی از سخنگویان دولت آلمان، برنامه برلین این است که به سرعت دو گردان تانگ لئوپارد ۲ برای اوکراین ایجاد کند و همچنین به زودی آموزش نظامیان اوکراینی در آلمان آغاز خواهد شد.

این در حالی است که مقام‌های روس بارها به آمریکا و متحدانش درباره عواقب کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین هشدار داده‌اند و اخیرا برخی مسئولان مسکو هشدار دادند که تانک‌های کشورهای غربی در آتش خواهند سوخت.

سفارت روسیه در برلین در واکنش به تصمیم برلین برای ارسال تانک به اوکراین در بیانیه‌ای تند اعلام کرد: این اقدام تنش را به سطح جدیدی می‌برد و باعث تشدید دائمی می‌شود.

سرگئی نچایف سفیر روسیه در برلین گفت: این تصمیمِ به شدت خطرناک درگیری را به سطح جدید تقابل می‌برد و با بیانیه‌های سیاستمداران آلمانی درباره عدم تمایل جمهوری فدرال آلمان به کشانده شدن به آن (جنگ اوکراین) در تضاد است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها