هشدار عجیب وزیر دفاع انگلیس

کد خبر: 1209297

وزیر دفاع انگلیس روز سه‌شنبه در سخنانی هشدار داد که ارتش این کشور دست کم 15 سال از رقبای خود عقب‌تر است.

هشدار عجیب وزیر دفاع انگلیس

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس درباره عقب افتادگی ارتش این کشور در مقایسه با دیگر کشورها هشدار داد.

وزیر دفاع انگلیس در سخنانی گفت: «ارتش انگلیس 15 سال از رقبای خود عقب است». بن والاس از دولت انگلیس درخواست کرد که بودجه‌ای 10 ساله به وزارت دفاع بدهد.

وی همچنین گفت که هدف اصلی وی، نوین سازی ارتش انگلیس بوده تا بتواند با چالش‌های پدیدار شده مقابله کند.

این اظهارات وزیر دفاع انگلیس در حالی صورت می‌گیرد که لندن یکی از تامین کنندگان تسلیحات و مهمات جنگی اوکراین در جنگ با روسیه به شمار می‌آید.

فرمانده نیروی هوایی آمریکا مستقر در اروپا به صراحت گفت که نیروی هوایی اوکراین در نبرد هوایی با روسیه ده‌ها جنگنده خود را از دست داده است.

 به گزارش وبگاه «ایر اند اسپیس فورسز» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا، گفت که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، کی‌یف ۶۰ جنگنده از دست داده است.

 ژنرال «جیمز بی هکر» فرمانده نیروی هوایی آمریکا در اروپا در این باره گفت که روسیه نیز شماری جنگنده از دست داده و این به دلیل دفاع هوایی و موشکی یکپارچه اوکراین است.   

وی افزود: «روسیه بیش از ۶۰ جنگنده اوکراینی را سرنگون کرده است. البته هر دو طرف در  دفاع هوایی و موشکی یکپارچه بسیار موثر بوده‌اند و به همین دلیل است که آنها بر فراز کشور یکدیگر پرواز نمی‌کنند.»

 به گفته وی، پدافند هوایی روسیه در روسیه، بلاروس و بخش‌هایی از اوکراین توانایی حرکت در اطراف را دارد و این امر، استفاده از نیروی هوایی اوکراین را در ضدحملات ترکیبی که اوکراینی‌ها برای بهار و تابستان برنامه ریزی می‌کنند، دشوار کرده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها