عضویت سوریه در اتحادیه عرب؛ بزودی

کد خبر: 1219100

وزیر امور خارجه اردن تایید کرد که سوریه از میان ۲۲ عضو اتحادیه عرب رای کافی برای بازپس گیری کرسی خود را دارد.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب؛ بزودی

وزیر امور خارجه اردن تایید کرد که سوریه از میان ۲۲ عضو اتحادیه عرب رای کافی برای بازپس گیری کرسی خود را دارد.

ایمن صفدی، وزیر امور خارجه اردن گفت: «سوریه به زودی می‌تواند به اتحادیه عرب بازگردد؛ اما چالش‌های زیادی در انتظار آن برای حل مناقشه‌ای است که بیش از یک دهه در این کشور ادامه دارد».

الصفدی در اظهاراتی در گفت‌وگو با شبکه "سی ان ان" آمریکا با بیان اینکه "سوریه از بین ۲۲ عضو اتحادیه عرب رای کافی برای بازپس گیری کرسی خود را دارد"، خاطرنشان کرد: "بازگشت به اتحادیه اتفاق خواهد افتاد و به لحاظ نمادین مهم خواهد بود."

وی افزود: «این فقط آغاز فروتنانه فرآیندی است که با توجه به پیچیدگی‌های بحران بسیار طولانی، دشوار و چالش برانگیز خواهد بود.

صفدی گفت: «تمایل سوریه برای دستیابی به پیشرفت واقعی در حل و فصل مناقشه، به این کشور کمک خواهد کرد تا حمایت مهم اعراب را برای فشار جهت پایان نهایی تحریم‌های غرب، که مانع بزرگی برای شروع تلاش‌های بازسازی بزرگ است، جلب کند».

در همین چارچوب، سخنگوی اتحادیه عرب روز پنج‌شنبه گفت، وزرای عرب روز یکشنبه در قاهره برای گفت‌وگو در مورد وضعیت سوریه در بحبوحه تلاش‌های منطقه‌ای برای عادی سازی روابط با سوریه دیدار خواهند کرد.

وزیر امور خارجه اردن چند روز پیش به همتای روس خود اطمینان داده بود که باید اقدامات مشخصی برای اجرای آنچه در نشست مشورتی امان که با حضور وزرای امور خارجه سوریه، اردن، عربستان سعودی، عراق و مصر بر سر آن توافق شد، انجام شود.

الصفدی با اشاره به اینکه روند عربی درباره سوریه که در نشست امان کلید خورد «با توجه به حل بحران سوریه اهمیت زیادی دارد، بر نیاز به روشی برای راه حلی منطبق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها