نعیم قاسم بار دیگر از توافق بین عربستان و ایران حمایت کرد

کد خبر: 1222926

معاون دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب در گفت وگو با شبکه المنار، گفت که رزمایش نظامی اخیر آمادگی حزب الله را نشان داد.

نعیم قاسم بار دیگر از توافق بین عربستان و ایران حمایت کرد

معاون دبیرکل حزب الله لبنان سه‌شنبه شب در گفت وگو با شبکه المنار، گفت که رزمایش نظامی اخیر آمادگی حزب الله را نشان داد.

به گزارش المنار، شیخ «نعیم قاسم» در مصاحبه با برنامه «چشم انداز» شبکه المنار لبنان بار دیگر از توافق بین عربستان سعودی و ایران حمایت کرد و افزود که حزب الله از ثبات در منطقه و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب حمایت می‌کند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که ثبات بین کشورهای عربی و اسلامی به نفع فلسطین و تمام امت اسلامی است.

قاسم همچنین گفت: آنچه در رزمایش اخیر نشان داده شد نمونه کوچکی از آنچه ما داریم، است اما موشک‌های نقطه زن نمایش داده نشد.

وی با بیان اینکه مقاومت تا پایان آزادی کامل متوقف نمی‌شود، افزود: ما جزئی از اتحاد میدان‌های نبرد هستیم و اسرائیلی‌ها باید بدانند که نمی‌توانند از معادله بازدارندگی عبور کنند.

قاسم در ادامه با تاکید بر اینکه توافق ایران و عربستان یک توافق محکم است و ادامه خواهد داشت و هر یک از دو کشور به منافع خود دست خواهند یافت و موضوع لبنان منفک از توافق نیست، خاطرنشان کرد: توافقات در این منطقه فضای مثبتی ایجاد می‌کند.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به پیروزی حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ که بازدارندگی ایجاد کرده است، به رژیم صهیونیستی درباره انجام هرگونه حماقت احتمالی هشدار داد.

حزب الله روز یکشنبه (۳۱ اردیبهشت ماه) و چند روز مانده به بیست و سومین سالگرد آزادسازی جنوب لبنان از دست نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنوب لبنان رزمایش برگزار کرد.

در همین رابطه، دوشنبه شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی درباره رزمایش نیروهای مقاومت لبنان گفت که این رزمایش حامل پیام استواری و آمادگی برای دشمنان است و اسرائیلی‌ها معنای این رزمایش را خوب می‌فهمند.

این رزمایش در یکی از پادگان‌های حزب الله در جنوب لبنان نزدیک به منطقه «ملیتا» برگزار و در آن از گلوله‌های جنگی استفاده و موشک‌ها و خودروهای نظامی به نمایش گذاشته شد.

در این رزمایش، یگان‌های تخصصی از رسته‌های مختلف نظامی حزب الله لبنان حضور داشتند.

۲۵ ماه می سال ۲۰۰۰ رژیم صهیونیستی متحمل شکستی سخت در برابر مقاومت حزب‌الله لبنان و در نتیجه مجبور به عقب‌نشینی از جنوب لبنان شد که این روز به «عید مقاومت» در لبنان معروف شده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها