خبر خوش نماینده پوتین برای ایرانی ها

کد خبر: 1227982

یک مقام ارشد روسیه اعلام کرد که عضویت کامل ایران در سازمان شانگهای طی نشست بعدی این سازمان در ۴ ژوئیه (۱۳ تیر) اعلام می‌شود.

خبر خوش نماینده پوتین برای ایرانی ها

بختیار حکیموف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سازمان همکاری شانگهای گفت که ورود ایران به این سازمان اقتصادی به عنوان یک عضو کامل یکی از تصمیم‌های اصلی در نشست بعدی در دهلی نو است.

حکیموف در مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ تشریح کرد: در نشست بعدی در دهلی نو در تاریخ 4 ژوئیه (13 تیر) که در فرمت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، یکی‌ از تصمیم‌های کلیدی ورود ایران به عنوان یک عضو کامل است.

به گفته این مقام ارشد روسیه، ایران روندهای الزامی را تکمیل کرده و پس از نتایج نشست دهلی نو، به خانواده کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خواهد پیوست.

وی در جلسه "ادغام برای توسعه: جنبه‌های عملی همکاری تجاری سازمان شانگهای" ابراز داشت که دیگر تصمیم مهم در پایان نشست بعدی سازمان شانگهای، امضای یک یادداشت الزامات برای بلاروس بمنظور دستیابی به وضعیت کشور عضو است. وی اضافه کرد که طرف بلاروسی در حال انجام هر کاری برای سرعت بخشیدن به این فرایند است.

وزارت خارجه هند اعلام کرده است که نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای روز 4 ژوئیه به صورت مجازی برگزار می‌شود. علاوه بر اعضای این سازمان اقتصادی، بلاروس، ایران و مغولستان نیز به عنوان اعضای ناظر دعوت شدند./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها