واکنش تل‌آویو به تعیین سفیر سعودی در فلسطین: بدون هماهنگی ما بود

کد خبر: 1238449

وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام عربستان سعودی در تعیین سفیر نزد تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که این اقدام بدون اطلاع و هماهنگی این رژیم بوده است.

 واکنش تل‌آویو به تعیین سفیر سعودی در فلسطین: بدون هماهنگی ما بود

وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام عربستان سعودی در تعیین سفیر نزد تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که این اقدام بدون اطلاع و هماهنگی این رژیم بوده است.

رسانه های عبری به نقل از «الی کوهِن»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه گزارش دادند که تل‌آویو از اقدام عربستان سعودی در تعیین سفیر نزد تشکیلات خودگردان فلسطین ابراز نارحتی کرده است.

کوهن در واکنش به این اقدام ریاض گفت: «آن‌ها (سعودی‌ها) با ما هماهنگ نکرده‌اند، نیازی هم به هماهنگی با ما ندارند، اما در در عین حال ما اجازه افتتاح هیچ گونه دفتر نمایندگی دیپلماتیک به آن‌ها را نخواهیم داد.»

دیروز شنبه(21 مرداد ماه)، نایف بن بندر السدیری، سفیر تام الإختیار عربستان سعودی در اردن با حفظ سمت، استوار نامه خود را تحویل تشکیلات خودگردان فلسطین داد و برای اولین بار در تاریخ سیاست خارجی ریاض، سفیر عربستان در رام الله شد.

وزیر خارجه اسرائیل در این باره گفت: تل آویو هرگز اجازه گشایش کنسولگری عربستان سعودی نزد تشکیلات خودگردان در اورشلیم (قدس اشغالی) را نخواهد داد.»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادامه داد: سعودی ها می خواهند به فلسطینیان این گونه القا کنند و پیام بدهند که آن‌ها را فراموش نکرده‌اند، ولی ما به کشورها اجازه گشایش کنسولگری در قدس را نخواهیم داد.»

اخیرا مقامات بلندپایه آمریکایی همچون  جیک سالیوان مشاور امنیت ملی بایدن، برت مک گورک دستیار ارشد سالیوان در امور خاورمیانه سفری به عربستان داشتند و یکی از مسائل بررسی شده به ادعای ناظران، مسئله عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو بوده است.

ناظران معتقد که اقدام عربستان سعودی در این برهه از زمان که هر روز زمزمه‌های عادی سازی روابط بین ریاض و تل‌آویو بیشتر می‌شود و آمریکا می‌خواهد با تحقق این مسئله یک دستاورد انتخاباتی داشته باشد، بی‌ربط به این مسئله نیست و سعودی‌ها تلاش دارند با این اقدام، از تل‌آویو و واشنگتن امتیاز بیشتری گرفته و خواسته‌های خود را بر کرسی بنشانند.

روزنامه هاآرتص رژیم اسرائیل درباره امکان تحقق سازش و عادی سازی بین ریاض و تل‌آویو نوشت که دو مشکل اصلی در عادی سازی روابط با عربستان وجود دارد که مربوط به درخواست ریاض برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته آمریکایی و موافقت آمریکا با برنامه هسته‌ای غیر نظامی عربستان سعودی است.

منابع صهیونیستی تاکید کردند که  درخواست عربستان  سعودی از آمریکا برای حمایت از ریاض در پیش‌برد برنامه هسته‌ای خود، شانس عادی سازی روابط بین دو طرف را به خطر انداخته است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها