تاریخچه تماس تل‌آویو با رهبران لیبی افشا شد

کد خبر: 1241706

یک رسانه عبری زبان در حاشیه رسوایی بر ملا شدن نشست محرمانه وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد، تل‌آویو تاریخچه طول و درازی در تماس با شخصیت‌های مختلف لیبیایی دارد.

تاریخچه تماس تل‌آویو با رهبران لیبی افشا شد

یک رسانه عبری زبان در حاشیه رسوایی بر ملا شدن نشست محرمانه وزیر خارجه لیبی با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرد، تل‌آویو تاریخچه طول و درازی در تماس با شخصیت‌های مختلف لیبیایی دارد.

در حالی که افشای دیدار نجلاء المنقوش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با ایلی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در رم با واکنش بسیار شدید و گسترده مردمی و دولتی لیبی مواجه شده است، روزنامه یدیعوت احارانوت ادعا کرد، نشست‌های سری متعددی بین مسئولین اسرائیلی و رهبران لیبیایی طی سال‌های اخیر برگزار شده است.

به نوشته این رسانه عبری زبان، نشست‌های سری بین شخصیت‌‌هایی از لیبی و مسئولین (رژیم) اسرائیل طی یک دهه گذشته برگزار شده است که برخی از آنها از طریق سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل موساد و برخی دیگر از طریق دولت‌ها و دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی تدارک دیده شده بودند.

براساس افشاگری این رسانه صهیونیستی، رانین لوی، مدیر کل وزارت خارجه (رژیم صهیونیستی) رئیس میز (اسرائیلی ـ لیبی) در شورای امنیت (رژیم صهیونیستی) را به عهده داشته و در دیدار کوهن و المنقوش هم حضور داشت، همچنین "ران پروسور" سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آلمان و مدیر کل سابق وزارت خارجه این رژیم نیز سابقه زیادی در ترتیب دادن این نوع دیدارها داشته است.

در بخش دیگری از این گزارش ادعا شده است که تل‌آویو با هر دو طرف درگیری در لیبی مذاکرات محرمانه‌ای داشته است و حتی خلیفه حفتر در سال 2021 در یکی از نشست‌های محرمانه به طرف صهیونیست قول داده بود که اگر در انتخابات ریاست جمهور به پیروزی برسد به دنبال عادی سازی روابط خواهد رفت.

در همین سال روزنامه هاارتص خبر سفر محرمانه پسر خلیفه حفتر به (فلسطین اشغالی) و ملاقاتش با مسئولین اسرائیلی را در داخل فرودگاه بن گوریون رسانه‌ای کرده بود.

چهار سال قبل از آن هم رئیس اتحادیه یهودیان لیبی موفق شده بود، در جزیره‌ای در یونان، وزرای ارتباطات و آموزش لیبی را سر یک میز با وزیر برابری اجتماعی وقت (رژیم) اسرائیل که اتفاق لیبی تبار بود، جمع کند.

یکی دیگر از تماس‌های مهم انجام گرفته بین دو طرف در سال 2010 با کمک دو سرمایه دار یهودی اتریش و کانادایی صورت گرفته و در جریان تلاش‌هایی برای تماس بین اویگدور لیبرمن وزیر خارجه وقت (رژیم) اسرائیل با سیف الاسلام قذافی انجام شد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها