سقوط محبوبیت نخست وزیر انگلیس

کد خبر: 1242570

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که زیر ۲۵ درصد از مردم انگلیس از ریشی سوناک نخست وزیر این کشور رضایت دارند.

سقوط محبوبیت نخست وزیر انگلیس

آخرین نظرسنجی موسسه اوپینیوم حاکی از آن است که وضعیت «کیر استارمر» رهبر حزب کارگر با داشتن 28 درصد رضایت عمومی بسیار بهتر است.

نرخ رضایت از سوناک طی دو هفته گذشته دو درصد کاهش داشته است و به -25 رسیده است؛ یعنی 49 درصد از او ناراضی و تنها 24 درصد از او راضی هستند.

در مجموع جایگاه حزب کارگر در میان پاسخ دهندگان بهتر بوده بدین صورت که 42 درصد به این حزب چپ رای دادند و در مقابل 28 درصد نظر مساعدی به محافظه کاران دارند.

در حالیکه لیبرال دموکرات‌ها 9 درصد و حزب سبز و اصلاحات هر کدام 8 درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

این افکارسنجی همچنین نشان می‌دهد که 27 درصد استارمر و 23 درصد سوناک را گزینه نخست وزیری مناسب برای انگلیس می‌دانند.

در حالی که نظر سنجی ها از ضعف شدید حزب محافه کار خبر می دهد محافظه کاران بریتانیا با یک انتخابات میان دوره‌ای دیگر در حوزه انتخابیه دوریس مید بدفورشایر روبرو هستند. چند هفته پیش، محافظه‌کاران در یک انتخابات محلی با ریزش آراء شدیدی مواجه شدند.

محافظه کاران 13 سال در بریتانیا قدرت را در دست داشتند، اما در سال های اخیر آن ها با رسوایی های متعددی مواجه بوده‌اند. حزب کارگر به وضوح در نظرسنجی ها پیشتاز است.

بوریس جانسون، نخست وزیر اسبق انگلیس هم که سال گذشته در پی رسوایی پارتی گیت از مقام خود کناره گیری کرد در خرداد ماه از نمایندگی پارلمان هم استعفا داد.

حزب حاکم محافظه کار به رهبری ریشی سوناک چندی پیش دو کرسی مهم استراتژیک را در انتخابات میان دوره‌ای مجلس عوام از دست داد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها