«فردا» گزارش می‌دهد

تقلید ناکام بایدن از ترامپ/ خطای تاکتیکی سیاستمدار خواب آلود

کد خبر: 1253262

اقدام اخیر بایدن در ادامه احداث دیوار مرزی در تگزاس، نماد یک بازی دوسرباخت دیگر در دولت وی محسوب می شود. هزینه این بازی می تواند برای وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 برای رئیس جمهور آمریکا سنگین باشد.

تقلید ناکام بایدن از ترامپ/ خطای تاکتیکی سیاستمدار خواب آلود

گروه بین الملل سایت فردا - ساخت دیوار تازه مرزی در تگزاس،تبدیل به دستمایه ای جهت اعتراض طرفداران هر دو حزب سنتی آمریکا علیه بایدن شده است. بایدن  مدعی شده است که او «نمی‌تواند» ساخت‌وساز را متوقف کند، زیرا بودجه آن در سال ۲۰۱۹ اختصاص داده شده بود.با این حال وزارت امنیت داخلی گفته که نیازی «مبرم» به ایجاد موانع مرزی وجود دارد.تنها در سال مالی جاری بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار مهاجر بازداشت شده‌اند.اما به نظر می رسد بایدن بار دیگر در محاسبات تاکتیکی خود با بحران مواجه شده است! درحالی که  بایدن در ارتباط با مدیریت مرزها با انتقادهای شدیدی مواجه بوده، حالا شمار روزافزون مهاجران در شهرهای آمریکا مثل نیویورک به چالشی بزرگتر برای او بدل شده است.

به گفته مقام‌های آمریکایی و همچنین  بایدن، بودجه ساخت دیوار مرزی جدید - که اولین بار در اواخر ژوئن اعلام شد - در سال مالی ۲۰۱۹ زمانی که دونالد ترامپ رئیس جمهور بود اختصاص داده شده بود.تقریبا ۳۲ کیلومتر موانع مرزی جدید در کانتی (بخش) استار، که یک ناحیه کم جمعیت در «ری‌یو گراند ولی» است، ساخته خواهد شد.انا دموکراتها اکنون شدیدا نسبت به اقدام باید معترض هستند زیرا بایدن در سال ۲۰۲۰ قول داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات دیگر دیواری نسازد.

یک مقام ارشد دولت بایدن،  کنگره آمریکا را مسئول ساخت‌وساز تازه دانست و مدعی شد که کنگره در برابر تلاش‌ها برای «لغو» بودجه احداث دیوار در اولین درخواست بودجه  بایدن که در ماه مه ۲۰۲۱ صادر شد، مقاومت می‌کند.براساس یک قانون سال ۱۹۷۴، وجوه اختصاص داده شده باید برای هدف تعیین شد در دسترس قرار گیرد، مگر اینکه توسط سنا و مجلس نمایندگان فسخ شود.

الهاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی، در بیانیه‌ای گفت: «ما بارها از کنگره خواسته‌ایم این پول را لغو کند، اما این کار را انجام نداده است و ما مجبوریم از قانون پیروی کنیم.»

اظهارات بایدن و دولت او در تعارض کامل با اعلامیه مربوط به این پروژه در اداره ثبت فدرال ایالات متحده قرار دارد. مایورکاس در آن اعلامیه می‌گوید: «در حال حاضر نیاز شدید و فوری به ایجاد موانع و جاده‌ها در مجاورت مرز آمریکا وجود دارد تا از ورود غیرقانونی (مهاجران) به ایالات متحده در مناطقی که این پروژه به آن مربوط است جلوگیری شود.»

هنری کوئیلار، نماینده دموکرات، که کانتی «استار» بخشی از حوزه انتخابیه اوست، به بی‌بی‌سی گفته است :"اعتقاد ندارم  که رای دهندگان از این اعلامیه «خیلی راضی خواهند بود.من هنوز با یک راه حل قرن چهاردهمی - به نام «دیوار» - برای یک مشکل قرن بیست و یکمی مخالفم.»

الکساندریا اوکازیو کورتز، نماینده دموکرات کنگره نیز این اقدام را ظالمانه و غیر قابل قبول خواند و به بایدن هشدار داد که از اقدام خود صرف نظر کند. اما حتی این اقدام رئیس جمهور آمریکا از سوی جمهوریخواهان نیز مورد اقبال قرار نگرفت! به عبارت بهتر، او یک بازی دوسرباخت را تجربه کرده است. جمهوریخواهان  به دلیل تغییر ناگهانی سیاستی که بایدن در انتخابات علیه آنها موضع گرفت، از او انتقاد کرده‌اند.

ساخت دیوار مرزی یکی از سیاست‌هایی بود که معرف دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود و دموکرات‌ها از جمله بایدن به شدت با آن مخالفت می‌کردند.

رالف نورمن، نماینده جمهوری‌خواه کارولینای شمالی، به بی‌بی‌سی گفت: «او فکر نمی‌کرد دیوار راه حل خوبی است، که جنون کامل است.«چه چیزی تغییر کرده است؟ من به شما می‌گویم که چه چیزی تغییر کرده - مردم آمریکا از دیدن اینکه شهرهایشان، بیمارستان‌ها یا مدرسه‌هایشان پر (از مهاجر غیرقانونی) شده و پلیس مجبور است با غیرقانونی‌ها برخورد کند، خسته و دلزده هستند.»

اقدام اخیر بایدن در ادامه احداث دیوار مرزی در تگزاس، نماد یک بازی دوسرباخت دیگر در دولت وی محسوب می شود. هزینه این بازی می تواند برای وی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 برای رئیس جمهور آمریکا سنگین باشد. 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها