ماجرای سرقت‌های جنجالی این روزها از منزل هنرمندان چیست؟

هنرمندان؛ شکار تازه سارقان

کد خبر: 1253971

این روزها خانه هنرمندان به پاتوق دزدان تبدیل شده و در کمتر از یک ماه دزدان به خانه سه هنرمند در البرز و تهران دستبرد زدند. سارقان با خیالی راحت وارد خانه هنرمندان شده و اموال با ارزش آنها را به راحتی سرقت و فرار می کنند. بعد از جنایت هولناک ویلای شماره ۱۴ در شهرک دشت ناز فردیس و قتل داریوش مهرجویی و همسرش، این بار خانه استاد کیهان کلهر در مهرشهر کرج و امیر نوری در تهران مورد دستبرد سارقان قرار گرفت. سارقان پس از اطمینان از نبودن این دو هنرمند در خانه اقدام به سرقت کردند و اگر این افراد زمان سرقت سر می رسیدند، ممکن بود تراژدی مرحوم مهرجویی بار دیگر رخ دهد.

هنرمندان؛ شکار تازه سارقان

سرقت مرگبار از آقای کارگردان و همسرش

شاید مهمترین جنایت سال ۱۴۰۲ تا کنون مربوط به سرقت چهار مرد از ویلای داریوش مهرجویی و همسرش بود که با جنایتی هولناک پایان یافت. در اخرین ساعات روز ۲۲ مهرماه دختر نوجوانی با پلیس تماس گرفت و از جنایت هولناکی در ویلای شماره ۱۴ شهرک دشت ناز فردیس خبر داد.

با حضور تیم جنایی در مقابل ویلای یک طبقه قدیمی مشخص شد که قربانیان این جنایت داریوش مهرجویی کارگردان برجسته کشور و خانم محمدی فر همسرش است. تعداد ضربات زیاد چاقو و نوع درگیری نشان از کینه‌ای عمیق می داد‌.عاملان جنایت با سرقت طلاهای وحیده محمدی فر و گوشی های تلفن همراه زوج هنرمند متواری شدند‌ . در کمتر از یک هفته ، باغبان خانه همراه برادرش و دو دوستش به عنوان عاملان این جنایت بازداشت شده و پس از اعتراف به قتل ،صحنه سرقت و جنایت را بازسازی کردند. متهمان مدعی شدند با انگیزه سرقت وارد خانه شده و پس از رو به رو شدن با این زوج آنها را با ضربه چوب و چاقو کشتند.

سرقت از خانه کیهان کلهر

هنوز جامعه در شوک قتل داریوش مهرجویی و همسش بود که روز دوشنبه همسر  کیهان کلهر استاد برجسته موسیقی کشور خبر از ورود دزدان به خانه‌شان داد. همسر او با بیان اینکه ردپای دزدان در خانه باقی مانده و آنها اموال با ارزش و معنوی را سرقت کرده‌اند، در صفحه مجازی خود از دزدان خواست اگر پست او را می بینند، اموال را برگرداند و آنها هم با مهربانی برخورد می کنند.

زهره سلطان آبادی همچنین در مورد لحظه ورودش به خانه و دیدن آنجا پس از سرقت، برای دزدان نوشت: دستکش بوکس و مکمل ورزشی و دستگاه اسپرسو ساز و کُت‌های چرمی خلبانی و موتورسواری را هم برداشتی، حدس زدم که اهل ورزش باشی. دیدم عطرها و کیف‌های زنانه را هم برداشتی، حدس زدم که شاید زن عزیزی در نظرت داشتی. شاید تو، ای صاحب این رد پا، پیامم را دیدی و اینجا یا به هر شکلی با من تماس گرفتی. میخواهم بدانی که درِ مهر و حتی دوستی، هیچ وقت از سوی اهل این خانه که تو دیشب ناخوانده واردش شدی به رویت بسته نیست.»

 

پیگیری‌ها در مورد سرقت از خانه استاد کیهان کلهر نشان می دهد خانه آنها در مهرشهر کرج دوشنبه شب در حالی که کیهان کلهر و همسرش در خانه نبودند  از سوی سارق یا سارقان حرفه ای مورد دستبرد قرار گرفته و روز بعد خانم سلطان آبادی با مراجعه به پلیس از سارقان شکایت کرده است. در حال حاضر کارآگاهان پلیس آگاهی البرز در حال تحقیق برای شناسایی سارقان هستند.

سرقت از خانه امیر نوری

در حالی که خبر سرقت از خانه کیهان کلهر در صدر اخبار رسانه ها بود، سه شنبه شب امیر نوری بازیگر از دستبرد سارقان به خانه اش خبر داد. او با اشاره به اینکه سارقان در زمان نبودش در خانه دست به دزدی زده‌اند، گفت: وقتی به خانه مراجعه کردم متوجه شدم دزدان به خانه‌ام دستبرد زده و تمام لوازم با ارزشم را سرقت کرده‌اند. آنها حتی مدارک و گاو صندوق را هم به سرقت بردند و به خود خانه خسارت زیادی وارد کردند. به پلیس موضوع را اعلام و شکایتم را ثبت کردم.

در حال حاضر کارآگاهان پلیس آگاهی البرز و تهران به صورت ویژه در حال پیگیری پرونده سرقت از خانه استاد کلهر و امیر نوری هستند.

دزدانی که دستگیر نمی شوند

سرقت از خانه هنرمندان پیش از این هم اتفاق افتاده بود و سال ۱۴۰۰ به اوج خودش رسید. تیرماه ۱۴۰۰ مریم امیرجلالی با انتشار فیلمی از وضعیت بهم ریخته خانه‌اش از سرقت لوازم منزلش خبر داد. این بازیگر خطاب به دزدان گفت: چرا فکر می کنید پول همه بازیگران از پارو بالا می رود و دست به سرقت می زنید. این پول خرج دوا و درمان خودت و عزیزانت می شود.

چندی بعد اما سرقت از خانه آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما نیز جنجالی شد، او با انتشار تصاویری در شبکه های اجتماعی، از دستبرد دزدان به منزلش خبرداد و انتقاداتی را به پلیس وارد کرد که رئیس پلیس پیشگیری تهران جواب او را داد و مدعی شد خانه این هنرمند هیچگونه امنیتی نداشته و دزدان خیلی راحت وارد خانه اش شده اند.

سال ۹۹ بود که در کمتر از ۲۴ ساعت دزدان به خانه و مغازه احمدرضا عابدزاده دروازبان افسانه‌ای کشورمان دستبرد زدند. عقاب آسیا در مورد این سرقت‌ها گفت: سارقان نرده و چهار قفل  روی در را با سنگ فرز بریده و لوازم با ارزش دوران فوتبالم که تمام خاطرات من محسوب می شدند را بردند. دزدان لوسترهای مغازه‌ام را هم سرقت کردند.

سرقت های اشاره شده تنها چند مورد از دهها سرقت از خانه هنرمندان در سال‌های گذشته است اما انچه جالب توجه است این است تاکنون این سارقان در تور پلیس گرفتار نشده اند و سرقت های خود را حرفه ای انجام داده اند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها