تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فردا یکشنبه 27 آذر | مدارس کدام استان فردا تعطیل است؟

کد خبر: 1192713

مدارس و دانشگاه ها این استان احتمالا فردا تعطیل است.

تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها فردا یکشنبه 27 آذر | مدارس کدام استان فردا تعطیل است؟

با توجه به افزایش شاخص‌ آلودگی هوا، احتمال می‌رود مجدد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم به تعطیلی مدارس و احتمالاً دانشگاه‌ها بگیرند.

کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران با تشدید وضعیت آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف تشکیل جلسه داد.

این در حالیست که مدارس تهران طی هفته گذشته و امروز شنبه به دلیل آلودگی هوا و افزایش شاخص‌های آلودگی تعطیل بوده‌اند و کلاس‌ها به صورت غیرحضوری تشکیل شده است.

با توجه به افزایش شاخص‌ آلودگی هوا، احتمال می‌رود مجدد کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران تصمیم به تعطیلی مدارس و احتمالاً دانشگاه‌ها بگیرند./ تسنیم

سه‌شنبه روز پیک آلودگی / «دربی» پایتخت لغو می شود؟​

 با شاخص بالای ۱۵۰ فعالیت‌های فیزیکی در هوای باز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، مخصوصاً اینکه سه‌شنبه روز پیک آلودگی هواست و شاخص حتی به ۱۷۰ خواهد رسید.

 این احتمال وجود دارد که به دلیل تداوم آلودگی هوای تهران در هفته جاری برگزاری دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس در روز سه‌شنبه لغو شود.

 قرار است لیگ برتر فوتبال ایران با پایان جام جهانی 2022 قطر از روز دوشنبه (28 آذر) در قالب هفته دوازدهم از سرگرفته شود. در مهمترین بازی هفته اما تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در روز سه‌شنبه دربی تهران را برگزار خواهند کرد. مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرده که این بازی قرار است با حضور تماشاگران برگزار شود.

این درحالی که در هفته گذشته هوای شهر تهران در وضعیت ناسالم قرار داشته است و گفته می‌شود که این وضعیت در هفته جاری نیز ادامه خواهد داشت و ممکن است منجر به لغو برگزاری برخی از دیدار‌های هفته دوازدهم لیگ برتر در کلانشهر‌ها شود.

در همین رابطه فریبا گودرزی کارشناس ارشد سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای تهران به خبرنگار تسنیم گفت: در حال حاضر شاخص  آلودگی هوا عدد بالای 150 را نشان می‌دهد. البته این عدد به نسبت دیروز مقداری کم شده است و فردا هم احتمالاً کاهشی خواهد بود، ولی انتظار می‌رود شاخص آلودگی هوای تهران از روز دوشنبه دوباره بالا برود.

وی درباره وضعیت هوای تهران در روز سه‌شنبه اشاره کرد: از روز دوشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری به دلیل اینکه انباشت آلاینده‌ها ادامه خواهد داشت، پیش‌بینی می‌شود آلودگی هوا افزایش پیدا کند و در این روز‌ها برای همه گروه‌ها سنی مضر باشد. با وجود اینکه احتمال دارد امروز و فردا مقداری شاخص کاهش پیدا کند، ولی به دلیل پایداری وضع هوا و البته انباشت در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه وضعیت هشدار ادامه خواهد داشت.

این کارشناس هواشناسی درباره اینکه آیا با این وضعیت می‌توان پیش‌بینی کرد که دیدار دربی در روز سه‌شنبه برگزار نشود، اضافه کرد: مطمئناً تا روز سه‌شنبه انباشت ادامه خواهد داشت، ولی تصمیم نهایی را کمیته اضطرار آلودگی هوا خواهد گرفت. با شاخص بالای 150 فعالیت‌های فیزیکی در هوای باز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، مخصوصاً اینکه سه‌شنبه روز پیک آلودگی هواست و شاخص حتی به 170 خواهد رسید.

گودرزی درباره اینکه گفته شده حتی با این وضعیت قرار است دربی با حضور تماشاگران برگزار شود، یادآور شد: در روز سه‌شنبه به غیر از فعالیت بدنی، حتی تماشاگران هم نباید در معرض هوای آلوده قرار بگیرند. ما مدام اعلام می‌کنیم که افراد از خانه بیرون نیایند و از خودرو شخصی هم استفاده نکنند، آن وقت هزاران نفر با خودرو‌های‌شان به ورزشگاه بروند؟! هم خودشان در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند و هم اینکه خودرو‌های زیادی در شهر تردد خواهند کرد.

با توجه به پیش‌بینی وضعیت هوا و تداوم آلودگی هوا به نظر می‌رسد برخی از مسابقات هفته دوازدهم و مخصوصاً دربی 99 پایتخت و دیدار پیکان - تراکتور که در تهران برگزار می‌شود، لغو و به زمان دیگری موکول شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها