فوری: یزد امروز تعطیل شد | تعطیلی ادارات هشت شهرستان یزد

کد خبر: 1235801

بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار ادارات شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد امروز، یکشنبه، تعطیل شدند.

فوری: یزد امروز تعطیل شد | تعطیلی ادارات هشت شهرستان یزد

بر اساس مصوبه کارگروه اضطرار گرد و غبار ادارات شهرستان های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد امروز، یکشنبه، تعطیل شدند.

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب به نقل از روابط عمومی محیط زیست یزد، براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و به استناد آیین نامه و شیوه نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار دومین کارگروه شرایط اضطرار گردوغبار با ریاست مدیرکل بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و سایر اعضا شنبه شب تشکیل و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

تعطیلی ادارات دولتی بجز شعب بانک ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه های خدمات رسان و تشدید آمادگی بیمارستان ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی از جمله تصمیمات این کارگروه است.

همچنین خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت های سنگین به خصوص گروه های حساس (زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد و آماده باش تمامی دستگاه های امدادرسان، اعمال محدودیت فعالیت سنگ شکن ها و سایر بخش های آلاینده هوا در واحدهای تولیدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از دیگر تصمیمات کارگروه یاد شده است.

براساس این مصوبات تمامی دستگاه های امدادی (پلیس راه، هلال احمر ، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده باش و در منطقه حضور داشته باشند.

براسا تصمیمات اتخاذ شده، تمامی فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه، سنگ شکن ها و غیره در شهرستان‌های تحت تاثیر باید محدود شود و شهرداری ها نسبت به نظارت بر آن اقدام نمایند. معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز موظف است با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع رسانی توصیه های بهداشتی به خصوص به بیماران قلبی و تنفسی اقدام نماید.

همچنین در صورت پبش بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع رسانی خواهد شد.

گرد و غبار ادارات هشت شهرستان یزد را تعطیل کرد

بر اساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار گرد و غبار استان، ادارات شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد یک شنبه هشتم مرداد تعطیل شد.

براساس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی، تشخیص و اعلام شرایط اضطرار وقوع پدیده گردوغبار و به استناد آیین‌نامه و شیوه‌نامه اجرایی مدیریت شرایط اضطرار پدیده گردوغبار دومین کارگروه شرایط اضطرار گردوغبار با ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست یزد و سایر اعضا تشکیل و  تصمیمات برای روز یکشنبه مورخ هشتم مرداد به شرح ذیل برای شهرستان‌های اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد(اعلامی بر اساس هشدار هواشناسی) اتخاذ گردید:

1. تعطیلی ادارات دولتی بجز شعب بانک‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، اورژانس و دستگاه‌های خدمات‌رسان

2. تشدید آمادگی بیمارستان‌ها، اورژانس و مراکز بهداشتی درمانی جهت ارائه خدمات به بیماران احتمالی

3.  خودداری افراد از حضور در فضای باز و انجام فعالیت‌های سنگین به خصوص گروه‌های حساس(زنان باردار، کودکان و بیماران تنفسی و قلبی و سالمندان) و اطلاع‌رسانی توسط معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد

4.  آماده‌باش تمامی دستگاه‌های امدادرسان

6.  اعمال محدودیت فعالیت سنگ‌شکن‌ها و سایر بخش‌های آلاینده هوا در واحدهای تولیدی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

7. تمامی دستگاه‌های امدادی (پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و راهداری) در کل استان به صورت عام و شهرستان‌های درگیر گرد و غبار طبق اعلام اداره کل هواشناسی (اردکان، میبد، اشکذر، زارچ، یزد، مهریز، بافق و بهاباد) به صورت خاص آماده‌باش و در منطقه حضور داشته باشند.

8. کلیه فعالیت‌های عمرانی شهرداری شامل کارگاه‌های شن و ماسه ، سنگ شکن ها و... در شهرستان‌ها تحت تاثیر محدود شود و شهرداری‌ها نسبت به نظارت بر آن اقدام نمایند.

9. معاونت دانشگاه علوم پزشکی یزد با همکاری صدا و سیما نسبت به اطلاع‌رسانی توصیه‌های بهداشتی به خصوص به بیماران قلبی و تنفسی اقدام نماید.

در صورت پبش‌بینی تداوم وضعیت شرایط اضطرار متعاقبا تصمیمات مقتضی اتخاذ و اطلاع‌رسانی خواهد شد./ تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها