مزدا RX-Vision ، شوالیه نمایشگاه خودرو توکیو +عکس

کد خبر: 482785
مزدا RX-Vision ، شوالیه نمایشگاه خودرو توکیو +عکس
در سال‌های اخیر و پس از توقف تولید مزدا RX-8، شایعات بسیاری در مورد خودروی اسپورت مزدا مطرح شده است. بالاخره انتظارها به سر آمده و مزدا در نمایشگاه خودروی توکیو، پیش خودروی مفهومی RX-Vision را رونمایی کرد؛ نکته‌ی مهم در مورد این خودرو، قرار گرفتن موتور وانکل در سینه‌ی این خودرو است.
استفاده از المان‌های ظاهری مدرن، ظاهر خشن، جذاب و زیبایی را به RX-Vison بخشیده است. نمای جلو خودرو به مدد اجزای صاحب سبکی همچون جلوپنجره سپرمانند و چراغهای جلو باریک از مکتب"کودو" مزدا(در زبان ژاپنی یعنی روح حرکت) پیروی می کند.
عکس: مزدا RX-Vision ، شوالیه نمایشگاه خودرو توکیو
زمانیکه لورنس فاندن آکر طراحی برجسته هلندی شرکت مزدا را ترک کرد، مکتب طراحی جنجالی خود موسوم به "ناگار" را نیز از این شرکت با خود برد. جانشین وی سعی کرد که طراحی خودروهای مزدا را از یک حالت خنثی الهام بخش تر کند. در حالیکه فلسسفه ناگار روی جریان باد و آب در طبیعت تمرکز داشت ایده ایکو رئیس جدید بخش طراحی مزدا به تصویر کشیدن انرژی یک حیوان در حال حمله بود. از اینرو مکتب "کودو" به معنی "روح حرکت" متولد شد.
عکس: مزدا RX-Vision ، شوالیه نمایشگاه خودرو توکیو
مقامات مزدا تایید کرده اند که یک سری موانع سر راه تولید انبوه RX-Vision وجود دارد. اما اگر تمام امور طبق برنامه پیش برود این کوپه زیبا تا قبل از 2020 وارد چرخه تولید مزدا خواهد شد.
عکس: مزدا RX-Vision ، شوالیه نمایشگاه خودرو توکیو
به نظر می‌رسد مزدا تدارک ویژه‌ی برای گرامیداشت چهلمین سالگرد سری RX دیده و دوباره شاهد نجوای گوش‌نواز یک خودروی استثنائی دیگر در خیابان‌ها خواهیم بود.
منابع:
عصر خودرو
زوم ایت
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها