روایت کیهان از دلایل مضحک اصلاح‌­طلبان برای تخریب رئیس ­مجلس

کد خبر: 1051541

حتی گذشت چند روز هم نتوانسته از ناراحتی و عصبانیت روزنامه شرق و اصلاح‌طلبان از سفر رئیس ‌مجلس به روسیه بکاهد. جماعت دل‌بسته به غرب از هر نگاهی به غیرغرب هراسان و منزجر هستند چرا که آنها سال‌هاست تمام همت‌شان صرف القای این مفهوم کرده‌اند که بوی بهبود اوضاع را فقط از جانب غرب و ینگه دنیا می‌توان شنید.

روایت کیهان از دلایل مضحک اصلاح‌­طلبان برای تخریب رئیس ­مجلس

کیهان: فردی که در معرفی او عنوان دیپلمات بازنشسته آورده شده نویسنده سرمقاله دیروز شرق است. این دومین سرمقاله این فرد در تخریب این سفر است که در همین چند روز بازگشت رئیس ‌مجلس از روسیه نوشته شده و در آن آمده است: «امیرعبداللهیان دستیار ویژه قالیباف پس از این اتفاق، در توجیه آن از مسکو در یادداشتی می‌نویسد: «دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ مسکو، ساختمان پارلمان دوما/ طبق پروتکل همه‌گیری کرونا در روسیه- دیدار با رئیس‌جمهور پوتین نیازمند طی چند روز قرنطینه بهداشتی در مسکو است که این انتظار عزتمند نیست». عجیب اینکه جناب امیرعبداللهیان که خود از کارشناسان زبده وزارت خارجه و در سمت‌های سفیر و معاون وزیر بوده، از این پروتکل و «انتظاری که عزتمند نیست» پس از ورود به مسکو اطلاع یافته است.»

اگر این فرد گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با رسانه ملی را می‌دید و یا دست کم متن را در سایت‌ها می‌خواند متوجه می‌شد که امیرعبداللهیان توضیح مبسوطی در این باره داده و شرح داده است که در همین تهران رایزنی با طرف روس آغاز شد. در شماره دیروز کیهان (سه‌شنبه) خلاصه‌ای از گفته‌های امیرعبداللهیان منتشر شد.

نویسنده سرمقاله شرق در انتهای این نوشتار عقده‌گشایی کرده و دلیل حملات خود و هم‌قبیله‌هایش را به این سفر و رئیس ‌مجلس بروز داده است: «مشکل قالیباف نگاه پررنگ او به «پاستور» است[!!] او در همه حرکات و سکنات خود را با عینک ریاست‌جمهوری تنظیم می‌کند. در سه ماراتن قبلی شکست خورده و هنوز رؤیای جلوس بر صندلی پاستور را از سر بیرون نبرده و برای دستیابی بر آن این‌گونه برای کشور هزینه‌تراشی می‌کند[!!] معمول این است که سیاستمداران عرض و جان خود را برای حفظ و حراست کشور هزینه می‌کنند نه بالعکس. تاریخ معاصر ایران از این شخصیت‌ها کم به خود ندیده که در حساس‌ترین مقاطع تاریخ به میدان آمده و کشتی توفان‌زده کشور را به ساحل نجات رسانده‌اند. نگاه به روسیه توسط نائب‌السلطنه‌ها، سنتی «قجری» است که قرن‌هاست منسوخ شده است.»

باید پرسید که آیا از نظر این جماعت اگر کسی در ادوار مختلف خود را در معرض رای مردم بگذارد جرم و خطایی مرتکب شده؟! اگر چنین است که رئیس‌ شورای عالی اصلاح‌طلبان (تشکیلات منحل شده این طیف که تا همین اواخر برقرار بود) یعنی محمدرضا عارف نیز در ادوار مختلف در انتخابات شرکت کرده است.

اگر این موضوع جرم نیست (که نیست) پس اصلاح‌طلبان و شخص نویسنده یادداشت چنان در غرض و مرض غوطه‌ور شده‌اند که از چیزی مطابق قانون و عرف وسیله‌ای برای تخریب یک شخص (رئیس‌مجلس) می‌خواهند بسازند. وقتی این جماعت به تخریب روی می‌آورند که از کارنامه و عملکرد مقبول کسی نزد مردم هراس و بیم داشته باشند.

در آخر باید گفت که شخص نویسنده این یادداشت در حالی خود را دیپلمات معرفی کرده که فرق و تفاوت میان شوروی سابق و روسیه امروز را نمی‌داند و در یادداشت قبلی خود به وضوح این را نمایان ساخت. همچنین این جماعت 7 سال کشور و معیشت مردم را معطل غرب کرده‌اند و نتیجه آن بدعهدی غربی‌ها و شرایط کنونی کشور است اما باز درس عبرت نمی‌گیرند و هنوز هم می‌خواهند کشور معطل غرب باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها