پشت پرده تخریب؛ توپخانه حمله به رئیسی از سیو اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1061818

اصلاح‌طلبان پیش از آنکه تکلیف کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری رئیسی شروع شود، تخریب را شروع کرده‌اند. مصداق نیز نامه تاجزاده به رئیسی.

پشت پرده تخریب؛ توپخانه حمله به رئیسی از سیو اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا – سید ابراهیم رئیسی هنوز تصمیمی درباره کاندیداتوری یا عدم کاندیداتوری در انتخابات 1400 نگرفته اما توپخانه جریان رقیب کار خود را برای حمله به او آغاز کرده است. گویی که قرار است اصلاح‌طلبان این بار هم مثل انتخابات 96 راه تخریب پیش گرفته و هر کار می‌توانند انجام دهند تا مشارکت کنندگان در انتخابات را به اشتباه انداخته و این تصور را ایجاد کنند که با رئیس جمهور شدن رئیسی وضعیت از این که هست هم بدتر خواهد شد.

مصداق این مدعا نامه اخیر مصطفی تاجزاده به رئیس قوه قضاییه است. نامه‌ای که با ابراز ناراحتی از انتقاد رئیسی به سیاست خارجی این دولت شروع شده و با تخریب ادامه می‌یابد. این فعال سیاسی رادیکال در جریان اصلاحات که به گفته برخی از همفکرانش همچون الیاس حضرتی، قصد کاندیداتوری دارد؛ ورود رئیسی به بحث سیاست خارجی را شایسته ندانسته و به نوعی خارج از حد و اندازه او می‌داند!

تاجزاده با بیان اینکه « جنابعالی به خطا تلاش برای رفع تحریم‌های ظالمانه امریکا را تلاش برای اخذ “امتیاز” از غرب می‌خوانید، حال آنکه وظیفهٔ هر دولتی شکستن حلقه محاصره علیه کشور است و اینکه بکوشد حقوق و اموال ملت را از حلقوم تحریم‌گران بیرون کشد. نام این اقدام محاصره‌شکنی است نه امتیازخواهی» همان خطی را دنبال می‌کند که اصلاح‌طلبان و حامیان دولت در انتخابات ریاست جمهوری پیشین دنبال کردند تا به مخاطل القا کنند که رئیس جمهور شدن رئیسی به منزله بروز مشکلات اقتصادی و تورمی است. مردم را از افزایش نرخ دلار و سقوط سهام و ... ترساندند و وعده دادند که چون آینده روابط خارجی در دولت روحانی تضمین شده است، آینده اقتصاد نیز تضمین خواهد بود.

حالا که چهار سال گذشته و کمر مردم هر روز بیشتر زیر بار فشارهای اقتصادی و معیشتی خم می‌شود و نه از آن روابط خارجی که گفته بودند، خبری هست و نه از گشایش‌های اقتصادی؛ قصد دارند با یک تاکتیک تکراری گزینه اصلی اصولگرایان را از میدان به در کنند. 

تاجزاده یک موضوع حساسیت برانگیز یعنی سلامت مردم و مقابله با کرونا را انتخاب کرده و برای تخریب رئیسی و مجموعه حاکمیت می‌گوید: «از یک طرف دولت امریکا، جدا از پیشنهاد مزبور، در خرید واکسن در سطح انبوه توسط ایران اخلال ایجاد می‌کند. از طرف دیگر در ایران بخشی از حاکمیت با ناآگاهی و بخش دیگر با کارنابلدی، سلامتی هموطنان خود را به خطر انداخته‌اند. حقیقت آن است که اگر جمهوری اسلامی تحریم نبود و جنابعالی و دوستانتان با FATF نمی‌جنگیدید، ایران می‌توانست به مراتب زودتر و بیشتر از امروز واکسن بخرد تا ایرانیان در این حد در باتلاق مرگبار کرونا گرفتار نشوند.»

این حربه اما به طور قطع کارگر نخواهد بود چرا که مردم به خاطر دارند چطور در انتخابات قبلی به همین شیوه به رییسی تاخته می‌شد. روشن‌ترین مثال آن نیز اظهارات اسحاق جهانگیری در یکی از مناظرات انتخاباتی که می‌گفت: «کسی که در قوه قضاییه بیشترین مسئولیت را داشته آقای رئیسی بوده است. هیچ کس به اندازه آقای رئیسی در راس قوه قضاییه نبوده. او باید بگوید برای مبارزه با فساد چه کرده است. آقای قالیباف که دوره‌ای طولانی مسئول مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودند، توضیح بدهند که چه کردند؟»

همین چند جمله ریسی اگر در کنار عملکرد رئیس قوه قضاییه که این روزها به اعتراف خود اصلاح‌طلبان موجب تحول در دستگاه قضا شده است، قرار بگیرد ثابت می‌کند که اصلاح‌طلبان این راه را پیشتر هم رفته‌اند. لذا از این جا به بعد به عهده مخاطب است که هوشمند باشد یا فریب بخورد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها