کناره‌گیری؛ پیشنهاد برخی اصلاح‌طلبان

کد خبر: 1065166

امیدواری به معرفی نامزدی با مختصات لازم چنان در جریان اصلاحات کاهش یافته که برخی کناره‌گیری را بهترین کار می‌دانند.

کناره‌گیری؛ پیشنهاد برخی اصلاح‌طلبان

گروه سیاست سایت فردا – اصلاح‌طلبان بعد از کلی بحث و جدل درباره تحریم انتخابات، مشارکت یا مشارکت مشروط به این نتیجه رسیدند که وارد میدان شده و همه توان خود را برای رقابت با جریان اصولگرای به کار بگیرند. اکنون اما وضعیت آنان به نحوی است که برخی از نیروهای این جریان از حصول نتیجه ناامید شده و کناره‌گیری را بهترین کار می‌دانند. 

دلیل اصلی آنان این است که می‌دانند برخی از افراد در فهرست چهارده نفر تمایلی به کاندیداتوری ندارند، برخی شانس تایید صلاحیت ندارند و آنهایی که می‌مانند هم ظرفیت رای‌آوری ندارند. بگذریم از اینکه سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان چنان ریزش کرده که حتی اگر جنجالی‌ترین گزینه آنان یعنی تاجزاده هم وارد میدان شود، به قدر انتظار از او حمایت نمی‌شود.

شاهد این مدعا آن است که محمد علی وکیلی عضو فراکسیون امید در مجلس دهم در مصاحبه‌ای به «ایرنا» می‌گوید: « به فاصله ۴۰ روز به برگزاری انتخابات هنوز آرایش سیاسی گروهها مشخص نیست و در این بحران مشت اصلاح‌طلبان برای معرفی یک چهره رای‌آور و دارای صلاحیت اثباتی از سوی نهاد نظارت خالی است.»

وکیلی از شرایط بحرانی می‌گوید اما علی محمد نمازی عضو حزب کارگزاران راه عبور از این بحران را پیشنهاد کرده و معتقد است که « اگر این شرایط ادامه داشته باشد رقابت بین اصولگرایان است و من چندین بار به چهره های اصلی اصلاح طلبان بیان کردم که این وضعیت نانی برای مردم ندارد. پس بهتر است اصلاح طلبان کنار بکشند، کاندیدایی معرفی نکنند و کاندیدای اصولگرایاین با هم رقابت کنند و قوه مجریه هم با دو قوه دیگر هماهنگ شود و یکپارچگی در نظام ایجاد شود تا شاهد باشیم مشکلات و گره ها باز شود.»

البته اینکه اصلاح‌طلبان چقدر با نمازی هم‌عقیده هستند و یا اینکه در هفته‌های پیش رو به حرف او می‌رسند، موضوع دیگری است و قابل پیش‌بینی هم نیست. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها