جهانگیری نزدیکترین گزینه به کاندیداتوری

کد خبر: 1065162

اصلاح‌طلبان برنامه یازده نفر از گزینه‌های پیشنهادی را استماع کرده‌اند و به نظر می‌رسد که اسحاق جهانگیری بیش از سایرین شانس تبدیل شدن به نامزد نهایی را داشته باشد.

جهانگیری نزدیکترین گزینه به کاندیداتوری

گروه سیاست سایت فردا – مهلت ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری ظرف یک هفته آینده شروع و تمام خواهد شد. وضعیت اصلاح‌طلبان اما اصلا خوب نیست. طبق اخبار اعلامی برنامه یازده نفر از آن فهرست چهارده نفر را استماع کرده‌اند و به زودی وارد رای گیری خواهند شد. این درحالی است که محمد جواد ظریف یعنی اصلی‌ترین گزینه آنان نه برنامه ارائه داده و نه تمایلی به کاندیداتوری دارد. ضمن اینکه به خاطر ماجرای فایل صوتی تحت فشار است و شانس چندانی برای تایید صلاحیت ندارد. 

وضعیت مصطفی تاجزاده نیز بعد از مصوبه اخیر شورای نگهبان و اشاره به ضرورت نداشتن سابقه کیفری و پرونده مربوط به سال 88 معلوم است. حتی برخی اصلاح‌طلبان کار او را تمام شده می‌دانند. مثلا قاسم میرزایی نیکو در مصاحبه‌ای با «برنا» می‌گوید: «آقای تاجزاده به‌ هرحال بالاترین وضعیت را دارد ولی احتمال می دهند که ممکن است با رد صلاحیت یا تیر نظارت استصوابی، گردنش زده شود به هرحال به نظر من او از همه وضعیت و شانس بیشتری را بعد از نیامدن ظریف خواهد داشت.»

ناگفته نماند که محمدرضا عارف نیز هنوز برنامه خود را ارائه نکرده است منتها کسی هم خیلی منتظر برنامه او نیست و تقریبا همه می‌دانند که او کمترین میزان محبوبیت را در بدنه اجتماعی دارد و رای‌آوری نخواهد داشت. با این حال از آنجایی که با 20 پیشنهاد در فهرست چهارده نفره قرار گرفت، بعید نیست که به مرحله بعدی نیز برسد.

تا اینجای کار جدی‌ترین گزینه اصلاح‌طبان اسحاق جهانگیری است. او یکی از سه نفر در صدر فهرست چهارده نفر بود و به گزارش «تسنیم» «در هفته‌های گذشته فعالیت‌های پیش از انتخابات خود را در نهاد ریاست‌جمهوری و به‌خصوص در معاونت هماهنگی و نظارت فرهنگی اجتماعی و همکاری‌های منطقه‌ای معاون اول شروع کرده است که ریاست آن به‌عهده مهدی علیخانی است.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها