آیا سعید محمد معاون اول محسن رضایی خواهد شد؟

کد خبر: 1066788
آیا سعید محمد معاون اول محسن رضایی خواهد شد؟

نامه نیوز :نامزدهای ریاست جمهوری منتظر اعلام نظر شورای نگهبان هستند و تقریبا تا 10 روز دیگر مشخص خواهد شد که کدام یک از این افراد به مرحله رقابت‌های جدی می‌رسند. بر اساس تجربه اما می‌توان به تایید صلاحیت برخی اطمینان داشت و درباره احراز صلاحیت برخی دیگر هم تردید کرد. مثلا تایید صلاحیت محسن رضایی که بارها به عنوان نامزد ریاست جمهوری خود را آزموده محتمل به نظر می‌رسد. در عین حال شایعات و گمانه‌های بسیاری درباره عدم احراز صلاحیت سعید محمد مطرح است که قبل از اعلام نظر شورای نگهبان نمی‌توان هیچ کدام را رد یا تایید کرد.

در این شرایط اما سوالات بسیاری به ذهن می‌رسد که نحوه تعامل نامزدهای نظامی این انتخابات با یکدیگر، یکی از آنها است. مثلا می‌توان پرسید که آیا محسن رضایی در صورت موفقیت در این انتخابات از سعید محمد به عنوان معاون اول یا ... استفاده می‌کند یا خیر؟

اگر آن عکس یادگاری که اخیرا این دو نفر به اتفاق رستم قاسمی گرفته بودند را در نظر داشته باشیم، پاسخ به این سوال مثبت به نظر خواهد رسید. با این وجود نمی‌تواند موئلفه‌های دیگر مثل بی‌تجربگی سعید محمد در عرصه اجرایی و یا حتی شکست‌های سابق محسن رضایی که شانس موفقیت وی را کم می‌کند، نادیده گرفت.

فعالان سیاسی در دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا اما به پرسش فوق پاسخ‌های متفاوتی می‌دهند.

دهقان مناسب‌تر از محمد

منصور حقیقت پور، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» می‌گوید: «این سوال احتمالا با در نظر گرفتن دیدار اخیر آقای محسن رضایی با سعید محمد و رستم قاسمی که تصاویر آن منتشر شد، مطرح شده است اما باید این نکته را در نظر داشت که دیدارهای آقا محسن در ماه مبارک رمضان معمول است و هر سال همکاران سابق را که سابقه نظامی دارند دعوت کرده و افطاری می‌دهند».

وی افزود: «من فکر نمی‌کنم که او در صورت ریاست جمهوری از سعید محمد به عنوان معاون اول استفاده کند. به هرحال آقای محمد تجربه اداره دیوانی کشور را ندارد. در حالی که معاون اول رئیس جمهور باید بتواند به صورت دیوانی کشور را اداره کرده و به قوانین و مقررات تسلط کامل داشته باشد.»

حقیقت‌پور تاکید کرد: «از آقا محسن انتظار بیشتری می‌رود و بعید از است که سعید محمد را معاون اول کند. شاید آقای دهقان برای این سمت گزینه بهتری باشد.»

معاون اولی محمد بعید است

سیدمصطفی هاشمی طبا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اما اصل سوال را جدی نگرفته و می‌گوید: «این سوال و سوالاتی مثل این را می‌توان درباره همه نامزدهای انتخاباتی مطرح کرد. به نظر من باید اجازه دهیم که اول فیلتر شورای نگهبان کار خود را انجام بدهد و بعد درباره گزینه‌های باقی مانده بحث کنیم».

وی افزود: «من تصور نمی‌کنم که آقای محسن رضایی در صورت رئیس جمهور شدن از سعید محمد به عنوان معاول اول استفاده کند. این تحلیل را برخی با توجه به دیداری که اخیرا بینشان صورت گرفته بود، مطرح کردند اما من تصور نمی‌کنم که چنین باشد. اصلا می‌گویم که در آن دیدار هم گل گفته و گل شنیده‌اند. چنین دیداری به معنی اینکه حتما سعید محمد معاون اول محسن رضایی شده یا برعکسی نخواهد بود. »

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها