آیا جهانگیری نامزد پوششی لاریجانی است؟

کد خبر: 1067401

نامه نیوز/ علی صوفی پوششی بودن جهانگیری به نفع لاریجانی را به خاطر حساسیت جبهه اصلاح‌طلبان ایران رد می‌کند اما ناصر ایمانی این گمانه را محتمل نمی‌داند چون معتقد است که جهانگیری نامزد پوششی خوبی نخواهد بود.

آیا جهانگیری نامزد پوششی لاریجانی است؟

فرصت زیادی تا انتخابات نمانده و تکلیف تایید صلاحیت‌ها هم معلوم نیست. شایعات و زمزمه‌های بسیاری درباره اینکه چه کسی تایید شده و چه کسی نمی‌شود، وجود دارد. در عین حال بازار گمانه‌زنی‌ها داغ است. با توجه به مطرح بودن احتمال رد صلاحیت نیروهای اصلاح‌طلب اما اصلی‌ترین گمانه حمایت این جریان سیاسی از علی لاریجانی است. برخی تصور می‌کنند که حتی اگر اسحاق جهانگیری در این رقابت‌ها حضور داشته باشد نقش نامزدی پوششی را برای لاریجانی ایفا خواهد کرد. محتمل بودن این اقدام را از دو فعال و کارشناس سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا پرسیده‌ایم و هر کدام به دلایل خاص خود، به سوال ما پاسخ منفی داده‌اند.

حساسیت جبهه اصلاحات

علی صوفی، دبیرکل حزب پیشرو اصلاحات درگفت‌وگویی با «نامه نیوز» گفت: «این اقدام قطعا با منطق اصلاح طلبان سازگار نیست اما ممکن است که برخی از احزاب دنبال چنین چیزی باشند و نباید این را به حساب اصلاح‌طلبان بگذاریم».

وی افزود: «اصلاح‌طلبان یعنی جبهه اصلاحات که نسبت به این مساله حساسیت خاصی دارد. نه اینکه نسبت به آقای لاریجانی حساس باشد بلکه نسبت به تکرار حوادث گذشته در انتخابات سال 92 و 96  همچنین رفتن پشت سر کسی که اصلاح‌طلب نیست حساسیت دارد و فرقی نمی‌کند که این فرد لاریجانی باشد یا هر فرد دیگری که سبقه اصلاح‌طلبی ندارد. قطعا برای حمایت از چنین گزینه‌ای در جبهه اصلاحات ایران اجماع نخواهد شد».

صوفی در پاسخ به اینکه احتمال عدم اجماع اصلاح‌طلبان و حمایت برخی از احزاب این جریان از لاریجانی چقدر است؟ گفت: «این احتمال خیلی زیاد است». 

 
 

جهانگیری پوششی خوبی نیست

ناصر ایمانی، فعال سیاسی اصولگرا نیز در گفت‌وگویی یا «نامه نیوز» پاسخ به این پرسش را منفی دانست و در تشریح دلایل خود گفت: «اولا باید منتظر ماند و دید که این آقایان تایید صلاحیت می‌شوند یا خیر. آقای لاریجانی البته احتمالا تایید خواهد شد اما درباره آقای جهانگیری مطمئن نیستیم».

وی افزود: «دوما آقای جهانگیری با فرض تایید صلاحیت، خیلی کاندید خوبی برای پوشش لاریجانی نیست چون مقبولیت نداد و نمی‌تواند برای او رای جمع کند». 

این فعال سیاسی اصولگرای ادامه داد: «شاید برخی تصور کنند که او می‌تواند ضربه‌گیری لاریجانی باشد اما به نظر من این ظرفیت را نیز ندارد چون یکی از ضربه‌هایی که جهانگیری به طور طبیعی در این انتخابات خواهد خورد این است منتسب به دولت است. حال اگر لاریجانی که متهم به همراهی با دولت می‌شود از او به عنوان نامزد پوششی استفاده کند، وضعیت را برای خود بدتر خواهد کرد و نقض غرض است.»

وی همچنین گفت: «درباره حمایت اصلاح‌طلبان از لاریجانی نیز معتقدم که مثل حمایت آنها در سال 92 و 96 از آقای روحانی به صورت علنی و مطلق نخواهد بود. شاید از او به نحوی حمایت کرده و برای اینکه مردم به رئیسی رای ندهند، بدنه رای خود را به حمایت از لاریجانی مجاب کنند اما به آن شکلی که دیدیم و به صورت علنی نخاهد بود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها