غلامرضا مصباحی‌مقدم در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

به دولت برای حل مشکلات زمان بدهیم

کد خبر: 1092338

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی اولویت‌های کاری دولت سیزدهم را تشریح کرد.

به دولت برای حل مشکلات زمان بدهیم

گروه سیاسی فردا: متن یادداشت حجت الاسلام مصباحی مقدم به شرح زیر است:

رئیس جمهور در مجلس اعلام کرد اولویت نخست دولت مهار کرونا است که انتخاب درستی در میان اولویت ها صورت گرفته است. البته در گام بعدی اولویت مهار تورم خواهد بود. اگر دولت بتواند تا پایان سال تورم را نزولی کند، یک سیگنال خوبی به مردم می دهد که کشور از قله تورم عبور کرده و روند این فاکتور کاهشی خواهد بود. در نتیجه اگر این اتفاق، ثبات قیمت ها در بازار را شاهد خواهیم بود. با این تیم اقتصادی تصور می کنم دولت قادر است خواسته های درست و بجای مردم را برآورده کند؛ منتها باید زمان داد، به انتظار نشست و امیدوار بود.

اضافه شدن آقای محسن رضایی به تیم اقتصادی دولت را نیز کمک به آقای رئیسی می دانم چون آقای رضایی اهل فکر است و افرادی را هم دارد که می توانند به او کمک کنند. برخلاف کسانی که معتقدند هماهنگی بین اعضای این تیم محال است، من چنین نظری ندارم تصور می کنم حضور آقای رضایی کمک خوبی خواهد بود که اعضای تیم اقتصادی یکپارچه عمل کنند.

البته باید رسانه ها و مطبوعات و احزاب و جریانات سیاسی برای تبیین افکارعمومی به دولت کمک کنند چون تغییراتی که بناست تحقق پیدا کند، زمان بر است. البته مردم می دانند وقتی یک دولت تغییر می کند فورا همه چیز رو به راه نمی شود؛ مخصوصا این دولت وارث شرایط بسیار پیچیده است چون تمام مشکلاتی که از دولت های مختلف به دولت بعدی منتقل شده، همه انباشته و یکجا به دولت آقای رئیسی منتقل شده اند. 

بالاترین نرخ تورم، بالاترین نرخ رشد نقدینگی، بالاترین بی ثباتی ها از نظر قیمت ها، بزرگترین بدهی های دولت به بانک مرکزی و صندوق های بازنشستگی و سایر شرایط اقتصادی و اجتماعی قابل حس و لمس همه به دولت آقای رئیسی انتقال پیدا کرده اند. حالا اول باید دلایل به وجود آمدن این مشکلات شناسایی شوند و بعدا یک بنیان جدیدی براساس یک برنامه مدون جهت بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی کشور به اجرا درآید. حتما چنین برنامه ای در دستور کار آقای رئیسی است. در مجموع معتقدم وقتی مردم شاهد این باشند وعده ها به تدریج محقق می شوند، سطح اعتماد عمومی نیز بالا می رود. 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها