پرتره

وزیر پیشنهادی و حواشی

کد خبر: 1108276

مسعود فیاضی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش انتخاب شده و کلی حاشیه به راه افتاده به این خاطر که او برادر داماد زاکانی، شهردار تهران است و افکار عمومی حساس‌تر از هر وقت دیگری بر امر فامیل‌بازی و مشخصا انتصاب دامادها!

وزیر پیشنهادی و حواشی

گروه سیاست سایت فردا – سه ماه پیش که کابینه رئیسی از مجلس رای اعتماد می‌گرفت، باغگلی از سایر اعضا جا ماند و وزارت آموزش و پرورش بی وزیر ماند. حالا اما تا پایان مهلت سرپرستی کاظمی در این وزارتخانه مهم چیزی نمانده و دولت باید تصمیم تازه‌ای در این زمینه بگیرد. تصمیمش را هم گرفته اما تصمیمی که حاشیه ساز است!

انتخاب دولت مسعود فیاضی است که گفته می‌شود برادر داماد زاکانی، شهردار تهران است. این موضوع با حواشی بسیاری همراه شده چراکه در روزهای اخیر ماجرای حکم زدن آقای شهردار برای دامادش را که نهایتا هم با فشار افکار عمومی منتفی شد، پشت سر گذاشتیم و حساسیت ایجاد شده هنوز به قوت خود باقی است و حتی شاید بتوان گفت که بیش از هر وقت دیگری است. 

این حساسیت وقتی بیشتر می‌شود که برخی رسانه‌ها از مخالفت ابراهیم رئیسی با دستیار ویژه شدن داماد زاکانی نوشته و مدعی شده‌اند که در ماجرای قبلی رئیس جمهور به زاکانی تذکر داده است. مثلا کانال تلگرامی «عصر ما» نوشته است: «در آن ماجرا رئیسی خواستار رسیدگی و حل مساله شده بود و به همین خاطر هم آقای زاکانی پا پس کشید و مثل شهردار شدن خودش سینه سپر نکرده و از قانونی بودن، نگفت. حالا اما چه شده که به این سرعت ورق برگشته و آقای رئیس جمهور عقب نشسته است؟! زور زاکانی چقدر است که در ازای پس گرفتن حکم دامادش، برادر داماد او را به عنوان وزیر آموزش و پرورش در نظر می‌گیرند؟!  رئیسی بیخیال نظر افکار عمومی شده و علی‌رغم این حجم از حساسیت در زمینه فامیل بازی دست به این انتخاب زده؟!»

جدای از این حواشی و ابهامات بد نیست که نگاهی به کارنامه و سوابق فیاضی اندازیم تا معلوم شود که اصلا شایستگی معرفی به عنوان وزیر را دارد یا گزینه‌ای در حد باغگلی است که می‌گفتند از نظر قانونی شرایط به عهده گرفتن مدیریت یک مدرسه را هم ندارد.

مسعود فیاضی متولد سال 54 در تهران است. کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران دانشگاه فنی تهران گذراند و بعد از آن و با گذشت ۲۵سال، به مقام استادیاری در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی رسیده است. گذر از مهندسی و رسیدن به فقه هم از جمله نکات قابل توجه در سابقه و شخصیت او است.

گفته می‌شود که فیاضی در همان سال‌های فراگیری فقه و اصول با ورود به سطوح گوناگون مجموعه سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، خود را در قامت یک پژوهشگر نشان داده و در همان زمان پیشوند‌های زیادی در جلوی نام او با پیوست وزارت آموزش و پرورش آمده که از جمله مهم‌ترین آن‌ها مدیر کل انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزش و پرورش، مدیر مسئول مجلات رشد وزارت آموزش و پرورش، مسئول کلان بنیاد ‌ای سی دی ال و رئیس هیئت مدیره انتشارات مدرسه است. 

ناگفته نماند که حضور وی در هر کدام از این مسئولیت‌ها کم سر و صدا نداشته استف مثلا وقتی در سال 95 مدیر مسئول مجله رشد آموزش و پرورش شد، سید امیر موسوی سردبیر مجله رشد استعفا داد و یک رشته توییت هم در نقد فیاضی و سیاست‌هایش نوشت. او در یکی از توییت‌ها نوشته بود: زمانی‌که فیاضی به حکم حجت‌الاسلام و المسلمین علی ذوعلم به مدیرمسئولی مجلات رشد منصوب شده بود، کم‌کم کلمه‌ی«موسیقی» تبدیل به یک کلمه‌ی ممنوعه شد. رمان‌ها هم همه با بهانه‌هایی از قبیل «این عاشقانه است»،« این تخیلی‌ست»،« این جنگ را منفی نشان داده» رد می‌شدند.»

یادآوری می‌شود که بعد از موسوی جمعی دیگر از اعضای تحریریه مجله رشد با بیانیه‌ای در نقد فیاضی، استعفای دسته‌جمعی دادند. نکته جالب این ماجرا اما این بود که آقای فیاضی اصلا این قضایا را به روی خود نیاورد و بدون هیچ اظهار نظری به کار خود ادامه داد.

دیگر حاشیه‌ای که فیاضی تا کنون ساخته این است که سال 98 هم وقتی با حکم زاکانی معاون فرهنگی اجتماعی مرکز پژوهش‌های مجلس شد، همه به نسبت فامیلی آنها اشاره کرده و این انتصاب انتقاد می‌کردند. به خصوص که او تخصصی هم برای به عهده گرفتن آن مسئولیت نداشت. جالب‌تر آنکه در آن مورد هم فیاضی لام تا کام حرفی نزد و فقط در سمت تعیین شده، مشغول به کار شد. 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها