سیدحسین نقوی حسینی در یادداشت اختصاصی برای فردا؛

نباید کلاه سرمان برود

کد خبر: 1113504

سیدحسین نقوی حسینی شرط نتیجه بخش بودن مذاکرات یادداشتی نوشت.

نباید کلاه سرمان برود

گروه سیاسی فردا: متن یادداشت به شرح زیر است:

 تیم مذاکره کننده فعلی در وین مذاکره برای نتیجه می کند و نتیجه هم از قبل اعلام شده است چون جمهوری اسلامی راهبردش را در مذاکرات صریح اعلام کرده است. براساس این راهبرد «لغو همه تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران» باید نتیجه مذاکرات باشد و ثانیا تضمین برای پایداری بر تعهدات داده شود.

فردا دولت دیگر نباید در آمریکا روی کار آید و بخواهد مثل ترامپ همه چیز را عوض کند، این شرط مذاکرات است. اگر تأمین شود مذاکرات به نتیجه می رسد اما اگر تأمین نشود جمهوری اسلامی مذاکرات را ادامه نخواهد داد.

اعضای تیم مذاکره کننده، متخصصان و کارشناسان عالی رتبه از وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی مختلف هستند، آنها به وین رفتند تا توافق کنند که تحریم ها لغو شود.

تیم مذاکره کننده ایران قطعا برای توافق به وین رفته است و قطعا هم باید نتیجه بگیرند، منتها نتیجه باید «لغو کلیه تحریم ها» و «ضمانت پایداری لغو» باشد. اگر این دو موضوع اتفاق نیفتد مطمئنا ما یک بار دیگر نباید کلاه سرمان برود بنابراین این طور نیست که تیم مذاکره کننده ایران نمی خواهد در وین توافق کند. حتما برای توافق رفته است و تلاش هم می کند این اتفاق بیفتد.

آمریکایی ها بالاخره یک طرف این مذاکره بودند و خروج ترامپ از برجام باعث توقف اجرای تعهدات دو طرف شد بنابراین اروپایی ها باید اول تکلیف شان را با آمریکا روشن کنند. اگر اروپایی ها تکلیف شان را آمریکایی ها روشن نکنند و آمریکایی ها تحریم های ثانویه را لغو نکنند، معلوم است که جمع بندی با اروپا، چین و روسیه به نتیجه نمی رسد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها