جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس در گفت‌وگو با «صبح نو آنلاین»

قالیباف می‌تواند حلقه مفقوده ارتباط ایران و ترکیه را احیا کند

کد خبر: 1115773

راستی می‌گوید: اولویت ایران باید ارتباط با همسایگان باشد. در روزهای آخر دولت دوازدهم این ارتباط‌ها به سمت تنش رفت و سفر اخیر قالیباف در راستای احیای این روابط بوده است. امیدواریم ارتیاط ایران و ترکیه تقویت شود تا دولت بتواند از این فرصت استفاده کند.

قالیباف می‌تواند حلقه مفقوده ارتباط ایران و ترکیه را احیا کند

جعفر راستی، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با «صبح نو آنلاین» به سفر رییس مجلس و هیات پارلمانی کشورمان به ترکیه اشاره و افزود: مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران و مجلس شورای اسلامی بهبود روابط با همسایه ها است و حقیقتا همسایه های ما که بالای 400 میلیون نفر جمعیت دارند بهترین هدف برای تقویت روابط خواهند بود.

او تاکید کرد: کشورهای همسایه ایران هم در مورد صادرات و هم برای برطرف کردن برخی نیازهای داخلی کشور، بهترین هدف هستند و تقویت روابط با آن‌ها به صورت مستقیم منجر به تحکیم اقتصادمان خواهد شد.

راستی بیان می‌کند: سفر قالیباف نیز با همین هدف صورت گرفت. قالیباف با اردوغان نیز در این سفر دیدار داشت و ترکیه در شمال غرب کشور ما یک وزنه قابل ملاحظه است که ما هم از نظر کشاورزی و صنایع می توانیم با این کشور رابطه خوبی داشته باشیم و هم از لحاظ امنیتی و سیاسی می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

راستی ادامه داد: در روزهای پایانی دولت سابق روابط ایران و ترکیه به سمت تنش رفت و کشورهای بیگانه نیز از این فرصت سوءاستفاده کردند و قصد داشتند عمق این تنش را افزایش دهند. اما هر دو کشور باید بدانند حسن همجواری منجر به حفظ امنیت مردم و منطقه خواهد شد و نباید به بیگانگان اجازه دخالت دهند.

این نماینده مجلس گفت: سفر قالیباف با هیات بلند پایه جهت هموار کردن همین مسیر است و امیدوار هستیم بتوانیم با تمام کشورهای همسایه روابط حسنه داشته باشیم چرا که رابطه با همسایگان بسیار کم هزینه تر از سایر نقاط جهان است و عقل حکم می کند که اولویت برای ما همسایگانمان باشند.

او در انتها افزود: امیدوار هستیم که سفر قالیباف بتواند زمینه های لازم را برای تحقق این مهم فراهم کند و دولتمردان نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها