«فردا» گزارش می‌دهد

رسانه جدید کرباسچی

کد خبر: 1118188

غلامحسین کرباسچی دنبال احیای مجوز روزنامه «هم میهن» است و می‌خواهد جای خالی روزنامه «سازندگی» را با آن پر کند.

رسانه جدید کرباسچی

گروه سیاست سایت فردا - همین اخیرا و بعد از آنکه کارگزارانی‌ها غلامحسین کرباسچی را از دبیرکلی حزب کنار گذاشتند، روزنامه سازندگی که ارگان مطبوعاتی آنها بود تعطیل شد. گمان می‌رفت که اهداف رسانه‌ای آنها و مشخصا کرباسچی از طریق مجله آگاهی نو با سردبیری محمد قوچانی دنبال شود.

این طور که به نظر می‌رسد اما کرباسچی دنبال یک جایگزین مناسب برای «سازندگی» است و از همین رو از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد خواسته که مجوز روزنامه «هم‌میهن» را احیا کند. 

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد امروز این خبر را داده و با تیتر «هم‌میهن به جای سازندگی» نوشته: « غلامحسین کربــاسچی پس از تعطیلــی خودخواسته روزنامه سازندگی، ارکان حزب کارگزاران سازندگی تصمیم دارد هم میهن را به سردبیری محمد قوچانی منتشر نماید».

در این گزارش آمده است: «شنیده‌ها حاکی از آن است زمانی که حزب کارگزاران سازندگی تصمیم می‌گیرد حسین مرعشی را به جای غلامحسین کرباسچی به عنوان دبیر کل حزب معرفی نماید غلامحسین کرباسچی نیز تصمیم به تعطیلی روزنامه سازندگی، ارکان رسمی این حزب را می‌گیرد. ولی در آینده نزدیک وی در نظر دارد روزنامه هم میهن که مدتی در توقیف بود را به جای روزنامه سازندگی، به سردبیری محمد قوچانی منتشر نماید.»

آفتاب یزد البته از بازگشت «سازندگی» هم خبر داده و نوشته «روزنامه سازندگی قرار است به سردبیری اکبر منتجبی منتشر شود».

خبر پیگیری کرباسچی برای احیای «هم‌میهن» به قوت خود باقی است و تکذیب نشده اما محمد قوچانی سردبیری روزنامه هم‌میهن را رد کرده است. او در صفحه اینستاگرام خود یک استوری گذاشته و نوشته: «به یاد ندارم «آفتاب یزد» جز دروغ درباره من چاپ کرده باشد: من سردبیر هیچ نشریه‌ای جز مجله ی «آگاهی نو» نیستم ... به خصوص هیچ روزنامه‌ای».

WhatsApp Image 2021-12-23 at 9.38.35 AM

درباره «هم میهن» اما باید گفت که کرباسچی در سال 79 و بعد از خروج از شهرداری آن روزنامه را منتشر کرد. انتشار آن اما خیلی طولانی نبوده و متوقف شد. در سال 86 نیز دوباره هم‌میهن برگشت و بعد از چند شماره توقیف شد. 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها