«فردا» گزارش می‌دهد

کرباسچی را کنار گذاشتند!

کد خبر: 1123186

کارگزارانی‌ها اصرار داشتند که تغییر دبیرکل در حزب توام با دلخوری و اختلاف نبوده اما از حرف‌های اخیر قوچانی طور دیگری به نظر می‌رسد.

کرباسچی را کنار گذاشتند!

گروه سیاست سایت فردا - همین چند وقت پیش بود که دبیرکل حزب کارگزاران تغییر کرد و کلی هم سروصدا به همراه داشت. به هرحال مواضع دبیرکل قبلی یعنی غلامحسین کرباسچی درباره انتخابات و نقش خاتمی و جبهه اصلاحات و ... باعث حواشی و بعضا اختلافاتی بین اصلاح طلبان بود. آن زمان کارگزارانی‌ها اصرار داشتند که تغییر دبیرکل در حزب توام با دلخوری و اختلاف نبوده اما از حرف‌های اخیر قوچانی طور دیگری به نظر می‌رسد.

محمد قوچانی، امروز در صفحه اینستاگرام خود و در پی بستری شدن کرباسچی در بیمارستانی پست قابل توجهی دارد. او نوشته: «از پانزده سال قبل تا همین ماه پیش بیشتر کارهایی که در عرصه رسانه و مطبوعات کرده ام با آقای کرباسچی بوده است . آقای کرباسچی گرچه به عنوان مدیری اجرایی و چهره ای سیاسی شناخته میشود اما همواره به کار فرهنگی و رسانه ای باور داشته و تا جایی که آن کار روی پای خود بیاستد و در دراز مدت یارانه نخواهد ، در عرصه فرهنگ و رسانه سرمایه گذاری کرده است .از بنیانگذاری روزنامه همشهری ( که در نوع خود بدیع بود و در تاریخ مطبوعات ماندگار است ) تا تاسیس "هم میهن" و این همه نشریه که با هم کار کردیم : " شهروند امروز ، مهرنامه ، سیاست نامه ، آسمان ، صدا ، هم میهن و سازندگی" و سال اول" آگاهی نو " ...در روزهای سخت با هم بودیم . در ایام توقیف و تولد دوباره . گرچه متاسفانه هرگز بنیادی و موسسه ای ماندگار از این همکاری پانگرفت ، اما دلخوش بودیم که آب باریکه ای هست اگر رودی جاری نیست . شداید زمان و سلایق متفاوت البته همواره مانع بزرگی بر سر راهمان بود ؛ هرگز زندگی مادی و معیشتی تضمین شده ای پیش چشمان نبود و هنوز پس از بیست و هفت سال کار مطبوعاتی که بیشترش با آقای کرباسچی گذشت ، ما روزنامه نگاران گرفتار بدیهیات زندگی حرفه ای هستیم که البته به جز حکومت و ناشران گناه غفلت خودمان هم هست . اما نمی توان روزهای امید را فراموش کرد ؛ وقتی روزنامه هم میهن را می بستند ، ما گروه هم میهن را راه میانداختیم و پشتوانه این کار غلامحسین کرباسچی بود .»

بخش قابل توجه این نوشته اما آنجاست که افزوده: «ویژگی آقای کرباسچی همیشه تفویض اختیار در امور فرهنگی بوده است و هر چه در امور مالی منقبض و اهل حساب و کتاب است ، در امور فرهنگی اهل واگذاری و منبسط است . کافی است به مدیرش اعتماد کند ، در کارش دخالت نمیکند .در سیاست هم اقای کرباسچی همیشه خودش است . با اعتماد به نفس ، تمرکز و اتکا به خویشتن بی توجه به ( فشارهای ) دیگران .اگر به تحلیلی برسد آن را بیان و اجرا میکند . متاسفانه در اوج توجه سیاسی و اجتماعی کنار گذاشته شد اما هرگز از سیاست و اصلاحات دست نشسته است و به نظرم دست نخواهد کشید . همچنان که از فرهنگ . برای آقای کرباسچی که این روزها درگیر کرونا شده است آرزوی سلامتی میکنم ...»

قوچانی از کنار گذاشتن کرباسچی سخن گفته و این حرف تازه‌ای است. حرفی که اگر مبنا قرار بگیرد یعنی اتفاقا دلخوری‌ها کم نیست. دلخوری‌هایی که شاید تعطیل شدن و دوباره منتشر شدن روزنامه سازندگی یک مورد از آن باشد. 

این طور که به نظر می‌رسد، با مروز زمان بیشتر از علل و پشت پرده تغییر دبیرکل در این حزب اصلاح‌طلب خواهیم شنید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها