«فردا» گزارش می‌دهد

حمید رسایی تغییر کرده یا تاجزاده؟ / تندروها کنار تندروها

کد خبر: 1131480

چه اتفاقی پیش آمده که تئوریسین های ناب گرایی و خالص سازی در جبهه انقلاب در ائتلاف با امثال تاجزاده که اپوزیسیون ایران نشین حاکمیت هستند بر سر یک فایل صوتی در یک جبهه قرار گرفته اند؟ آیا مبانی فکری آنها تغییری کرده یا اینکه در پس این پیمان نانوشته منافع مشترکی وجود دارد؟ اگر مبانی فکری آقای رسایی تغییر نکرده خوب است علاوه بر اینکه درباره دلایل هم جبهه شدن با تاجزاده توضیح می‌دهد به صورت دقیق از توییتی که درباره حاج قاسم زده هم سخن بگوید تا یک بار برای همیشه روشن شود که او واقعا استحاله شده است؟

حمید رسایی تغییر کرده یا تاجزاده؟ / تندروها کنار تندروها

گروه سیاست سایت فردا - حمید رسایی از چهره های رادیکال سیاست ایران به جای پاسخ به این سوال که چرا در موضوع فایل صوتی با اتخاذ موضعی مشابه مصطفی تاجزاده از چهره های تجدیدنظرطلب اصلاحات، با او در یک جبهه قرار گرفته، ترجیح داد که با موضعی طلبکارانه به سایت فردا، روزنامه صبح نو، خبرگزاری تسنیم و سایت خبری تحلیلی مشرق حمله کند. 

رسایی در طول سالیان گذشته با سخن و کلام و رفتار خود ضربات جبران ناپذیری به جریان انقلاب زده است. او و همفکرانش با ادعای انقلابی گری نوعی رادیکالیسم و افراطی گری را رواج دادند که تلاش داشت دایره جبهه انقلاب را کوچک کند. این تفکر سیاسی با ادبیات "ناب گرایی" از اشتراکات این جریان چشم پوشی و مدام بر غیریت سازی درون جریانی تاکید کرده است. نتیجه چنین رویکردی بسط  جذب حداقلی و دفع حداکثری است که ضربات فراوانی به جریان طرفدار گفتمان انقلاب اسلامی زده است.

با چنین سابقه ای از رسایی و همفکرانش چه اتفاقی پیش آمده که تئوریسین های ناب گرایی و خالص سازی در جبهه انقلاب در ائتلاف با امثال تاجزاده که اپوزیسیون ایران نشین حاکمیت هستند بر سر یک فایل صوتی در یک جبهه قرار گرفته اند؟ آیا مبانی فکری آنها تغییری کرده یا اینکه در پس این پیمان نانوشته منافع مشترکی وجود دارد؟ 

اگر مبانی فکری آقای رسایی تغییر نکرده خوب است علاوه بر اینکه درباره دلایل هم جبهه شدن با تاجزاده توضیح می‌دهد به صورت دقیق از توییتی که درباره حاج قاسم زده هم سخن بگوید تا یک بار برای همیشه روشن شود که او واقعا استحاله شده است؟ 

اینکه چگونه دو سر تندروی جناح های سیاسی این گونه به یکدیگر رسیده اند و در یک جبهه قرار گرفته اند، بزرگ ترین این روزها است که گویا جناب رسایی را آشفته کرده. پاک کردن این سوال جای پاسخ به آن را نمی گیرد. تندروها کنار تندروها.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها