محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با «فردا»:

علی جنتی انگار حافظه‌ تاریخی‌اش را از دست داده است

کد خبر: 1141800

محمدکاظم انبارلویی در گفت‌وگو با سایت «فردا» گفت: دولت آقای روحانی تقریبا هیچ امتیازی از مذاکرات به دست نیاورد و همه امتیازها را دودستی تقدیم غربی‌ها کرد.

علی جنتی انگار حافظه‌ تاریخی‌اش را از دست داده است

گروه سیاست سایت فردا: برخی باور دارند یکی از دلایل مشکلات اقتصادی کنونی حضور نیروهای دولت قبل در بدنه دولت سیزدهم است؛ به نحوی که گفته می‌شود حدود 70درصد مدیران میانی دولت رئیسی متشکل از نیروهای دولت روحانی‌اند.

محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «برای بسیاری از مدیران میانی مهم نیست که دولت اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب و صرفا در پی خدمت به مردم هستند. بخشی از آنهایی که آقای رئیسی تغییر نداده، مشمول این قاعده‌اند و اساسا نیازی به عوض‌کردن آنها نیست اما برخی مدیران میانی هستند که خوششان نمی‌آید دولت جدید موفق باشد که درباره اینها ضرورت دارد که رئیس‌جمهور و وزرا آنها را تغییر دهند و افرادی را جایگزین‌شان کنند که به مردم خدمت کنند».

او ادامه داد:  «بخشی از سوءمدیریت‌ها به کم‌دانشی و بی‌تجربگی مدیران بازمی‌گردد اما بخشی از مشکلات در همه دولت‌ها وجود داشته است و اصلا در حال حاضر کدام کشوری را می‌شود پیدا کرد که هیچ مشکلی نداشته باشد؟ جمهوری اسلامی ایران یک موضوع دیگر هم دارد و آن گرگ‌هایی است که در اطراف کمین کرده‌اند؛ دشمنانی که هیچگاه نمی‌خواهند نظام ایران سربلند باشد. ببینید که آمریکا و اروپایی‌ها تا چه حد دشمنی می‌کنند و اینکه در 40سال اخیر در عالم سیاست جمهوری اسلامی توانسته یک حیات‌طیبه‌ای را به وجود بیاورد، حقیقتا معجزه الهی است زیرا همه دشمنان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده‌اند که یک نمونه‌اش تحریم‌های ظالمانه‌ای است که در سال‌های اخیر علیه ملت ایران وضع کرده‌اند».

این فعال سیاسی درباره توئیت اخیر علی جنتی که مدعی شده دولت سیزدهم هیچ دستاوردی در حوزه مذاکرات نداشته و بلکه دستاوردهای دولت قبل را هم از بین برده است، بیان کرد: «آقای جنتی بی‌انصافی می‌کند. او باید بگوید در دولت قبل چه دستاوردی داشتیم؟ دولت آقای روحانی تقریبا هیچ امتیازی از مذاکرات به دست نیاورد و همه امتیازها را دودستی تقدیم غربی‌ها کرد. اگر منظور آقای جنتی از دستاورد، برجام است که باید گفت برجام سراسر خسارت بود و در پی برجام کلی محدودیت‌ها در صنعت هسته‌ای را پذیرفتیم و میلیاردها دلار ضرر دیدیم. او از کدام دستاورد سخن می‌گوید؟ اگر امتیاز دادن و امتیاز نگرفتن دستاورد است، بله آقای رئیسی و دولتش از این دستاوردها به دست نمی‌آورند!»

انبارلویی در پایان گفت: «اکنون آمریکایی‌ها عقب‌نشینی‌های زیادی داشته‌اند. آنها انتظاراتی فرابرجامی را مطرح می‌کردند؛ مانند محدودکردن قدرت نظامی ایران، محدودکردن حضور ایران در منطقه، محدودکردن صنعت موشکی ایران و.. که دولت سیزدهم و تیم مذاکره‌کننده ایران زیربار هیچ‌یک از اینها نرفت. اکنون توپ در زمین آمریکایی‌هاست که می‌خواهند با شرایط ایران کنار بیایند یا نه. در دولت آقای روحانی شرایط چه‌طور بود؟ یادمان نرفته که هدف دولت وقت صرفا مذاکره با غربی‌ها بود نه کسب نتیجه‌ای در راستای منافع ملی. آقای جنتی انگار حافظه‌‌ تاریخی‌اش را از دست داده است. او گویا مسئولان را به تسلیمی احمقانه دعوت می‌کند و می‌خواهد همه چیز را بدهیم و هیچ‌چیز دریافت نکنیم».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها