خبر به روایت «فردا»

بازتاب توصیه‌های رهبری به نمایندگان در روزنامه‌های امروز/ مسیر سخت احیای برجام/ کاسبی با روان مردم

کد خبر: 1149776

روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است:

بازتاب توصیه‌های رهبری به نمایندگان در روزنامه‌های امروز/ مسیر سخت احیای برجام/ کاسبی با روان مردم

گروه سیاست سایت فردا - روزنامه‌های امروز به موضوعاتی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و ... پرداخته‌اند که مهم‌ترین موارد آن به شرح زیر است: 

 

اعتماد/ احیای برجام سخت شد

«اعتماد» حرف‌های اخیر رابرت مالی را نشانه سخت‌تر شدن احیای برجام دانسته و در گزارشی که تیتر یک کرده، نوشته: «در حالی که بسیاری از سناتورهای جمهوری‌خواه به استقبال تصمیم جو بایدن درباره حفظ نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی رفتند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند با توجه به اصرار ایران بر حذف نام سپاه و برخی تحلیل‌های موجود درباره درهم تنیدگی منفعت اقتصادی ایران از برجام با حفظ یا حذف نام سپاه در این لیست، مشخص نیست که تهران حاضر به ادامه مذاکرات غیرمستقیم با امریکا بشود یا خیر. شنیده‌های «اعتماد» حاکی از آن است که انریکه مورا در سفر اخیر به تهران این تصمیم بایدن را به اطلاع ایران رسانده بود و تهران و واشنگتن هر دو مابه‌ازاها یا ابتکارهای موازی دیگری را پیشنهاد کرده‌اند که از سوی دو طرف تاکنون مورد پذیرش قرار نگرفته است.»

اعتماد

کیهان/ دنبال حل مشکلات کشور باشید

«کیهان» تیتر یک امروز خود را به سخنان رهبری که در دیدار با رئیس و نمایندگان مجلس بیان شد، اختصاص داده و آن بخشی از حرف‌های رهبری را تیتر کرده که فرمودند «مجلس انقلابی است /دنبال حل مشکلات اساسی کشور باشید».

این روزنامه اصولگرا عکس و تیتر خود را اما به اتفاقی تلخ در آمریکا اختصاص داده و با تیتر «کشتار جنون‌آمیز کودکان دبستانی در تگزاس به دست جوان 18 ساله» نوشته: «آمریکا بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی با پیشرفته ترین تسلیحات نظامی و همچنین هزاران موشک هسته‌ای قادر نیست حتی امنیت مدارسی که کودکان این کشور در آن تحصیل می‌کنند را تامین کند. سال به سال در این کشور وضعیت ناامنی تشدید می‌شود و دولت‌ها اعم از دموکرات و جمهوری خواه قادر نیستند امنیت را برای این کشور به ارمغان بیاورند؛ شاید هم به دلیل سود بالای کارخانه‌های اسلحه ‌سازی، نمی‌خواهند!»

کیهان

شرق/ کلید در دست دولت

«شرق» گفت‌وگویی دارد با محسن هاشمی که عکس یک شده است. او در این گفت‌وگو که با تیتر «کلید حل مشکلات حمل‌ونقل عمومی در دست دولت است» منتشر شده، می‌گوید: « اگر هم‌اکنون آقای زاکانی دو مصوبه واگن و اتوبوس را مهم نگیرند، آخر کارشان مثل ما می‌شود و اگر مسیر و مصوبات قانونی طی نشود، حتی اگر از تهاتر نفت استفاده کنند، اجرا نمی‌شود و باید مصوبات قانونی دنبال شود. ... در قانون هدفمندی یارانه‌ها، حداقل سالی چهار هزار میلیارد تومان متعلق به حمل‌ونقل عمومی بود که یک ریالش داده نشد و البته سوخت هم نشده، چون قانون بودجه سالانه نبوده است؛ یعنی شهرداری‌ها از قانون یارانه سوخت 45 هزار تومانی سالی چهار هزار میلیارد تومان مجموعا 50 هزار میلیارد تومان طلبکار هستند و دولت‌ها متأسفانه هیچ‌وقت این نقدینگی را به شهرداری‌ها ندادند.»

شرق

ایران/ انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن

«ایران» تمام صفحه نخست خود را به دیدار دیروز رهبری با نمایندگان مجلس اختصاص داده و تیتر زده: «انقلابی ماندن مهم‌تر از انقلابی بودن است».

این روزنامه دولتی البته در نیم‌تای پایینی صفحه یک امروز اظهارات رئیسی در کنگره ملی شهدای روحانی قم را با تیتر ««خنثی‌سازی» تحریم‌ها مهم‌تر از «رفع» تحریم‌ها» پوشش داده است.

ایران نیز بخش قابل توجهی از صفحه یک امروز خود را به «قتل‌عام کودکان در تگزاس امریکا» اختصاص داده و نوشته: « تنها 10 روز بعد از کشتار بوفالو که منجر به مرگ 23 نفر توسط یک جوان 18 ساله نژادپرست شد، دیروز جوان 18ساله دیگری در تگزاس 19 دانش‌آموز خردسال و 2 معلم مدرسه را کشت و خود نیز در تیراندازی مأموران کشته شد. افزایش قابل توجه خشونت‌ها با سلاح در امریکا که موجب شده، امریکایی‌ها از کاخ سفید سؤال کنند، زمان پایان کشتارها کی خواهد بود، دیگر بار بحث قوانین ناقص حمل سلاح در این کشور را داغ کرده است.»

ایران

دنیای اقتصاد/ منوی جذاب سرمایه گذاری

«دنیای اقتصاد» در تیتر یک امروز خود با تیتر «منوی جذاب سرمایه گذاری» نوشته: «پس از رکود حدود دو ساله بورس تهران و زیان کم‌سابقه معامله‌گرانی که تصمیم گرفته بودند سرمایه‌ بیشتری را به صورت مستقیم وارد گردونه معاملات سهام کنند، مزیت‌های سرمایه‌گذاری از کانال صندوق‌ها بیش از گذشته نمایان شد. این یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری غیرمستقیم است که در کشورهای توسعه‌یافته سال‌هاست مورد توجه قرار گرفته است و روز به روز نیز بیشتر مورد اقبال صاحبان سرمایه قرار می‌گیرد. ... از جمله مزایای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم می‌توان به مدیریت حرفه‌ای، بهره‌مندی از مزایای جانبی، نظارت و شفافیت اطلاعاتی و صرفه‌جویی در استخراج دیتا و تحلیل نسبت به مقیاس اشاره کرد. بررسی‌ چندساله عملکرد برخی از صندوق‌های سهامی و شاخصی در سال‌های اخیر در ایران نیز از جذابیت بالای سرمایه‌گذاری غیرمستقیم حکایت می‌کند؛ جایی که ۲۷صندوق از ۸۹صندوق سرمایه‌گذاری بازدهی بیشتری از شاخص کل داشتند.»

دنیای اقتصاد

آرمان ملی / استقراض دولت از قلک دوم

«آرمان ملی» در تیتر یک امروز خود با عنوان «استقراض دولت از قلک دوم» نوشته: «به گفته کارشناسان افزایش نرخ ارز همزمان با اصلاحات یارانه‌ای این شائبه را تقویت کرده که دولت سیزدهم هم سعی دارد کسری منابع خود را از طریق شکاف نرخ ارز در بازار آزاد تامین کند. از سوی دیگر عدم شفاف سازی در خصوص تامین منابع یارانه‌ها و همچنین روندی که از سال‌ها پیش در دولت‌های مختلف پیش‌گرفته شد و اسقراض از بانک‌ها جای خود را به استقراض از بانک مرکزی داده است و همچنین اظهارات رئیس صندوق توسعه ملی که اخیرا از نامه نگاری‌های برخی از وزرا برای دریافت تسهیلات برای جبران کسری بودجه خبر داده و البته رشد بیش از 30 درصدی نرخ پایه پولی و جولان نرخ تورم در محدود 40 درصدی موید این نکته است که همچنان استقراض ادامه داشته و بانک‌های عامل و صندوق توسعه ملی جای خود را به بانک مرکزی داده‌اند.»

آرمان ملی

سازندگی/ کاسبی با روان مردم

«سازندگی» جلد امروز خود را به کارتونی از «محمود انوشه» اختصاص داده و با تیتر «کاسبی با روان مردم» نوشته: «انتشار اسامی روان‌شناسان مشهور فاقد مجوز؛ زلزله‌ای در میان کسانی بود که به مردم رویا می‌فروختند. محمود انوشه که در تلویزیون ایران و برنامه‌هایی چون دورهمی، خندوانه، کتاب‌باز و ... حضور داشت نامش در لیست افراد غیرروان‌شناس فاقد مجوز است». در گزارش سازندگی آمده است: «سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور به انتشار فهرستی از روان‌شناسانی که در فضای مجازی معروف شده اما فاقد مجوز هستند اشاره کرده که در این لیست نام فرهنگ هولاکویی و محمود انوشه هم ثبت شده است. این فهرست زمانی منتشر شد که کاربران شبکه‌های اجتماعی، محمود اندوشه، روان‌شناس معروف فضای مجازی را به دلیل ارتباط با حسین عبدالباقی، پیمانکار برج متروپل آبادان که باعث جانباختن 14 نفر شد، مورد نقد قرار داده بودند.»

سازندگی

 


 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها