آیت‌الله سعیدی: باید مقابل اهانت به اهل‌بیت(ع) ایستاد و پاسخ کوبنده داد

کد خبر: 1152314

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: هرچه دشمنی‌ها با آستان‌های مقدس افزایش می‌یابد برکات این آستان‌ها نیز بیشتر نمایان می‌شود و محبت مردم به حرم‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد اما باید مقابل اهانت به آستان‌ها ایستاد و پاسخ کوبنده و مناسب داد.

آیت‌الله سعیدی: باید مقابل اهانت به اهل‌بیت(ع) ایستاد و پاسخ کوبنده داد

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از خواهران خادمیار رضوی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: کارهای مشارکتی با هر نهادی باید اول شناسایی و امکان سنجی شود و بعد دستور صادر شود نه اینکه برعکس انجام شود.

وی با اشاره به اهانت به ساحت مقدس آستان قدس رضوی، اظهار کرد: یکی از جهات معرفی اهل بیت(ع) ویژگی های خودشان و امداد خداوند بود و جهت دیگر هم خصومت های دشمنان علیه اهل بیت(ع) بود که سبب رشد و بروز برکات ائمه(ع) می شد؛ برای مثال مأمون برای اینکه هیبت و حرمت امام هشتم را بشکند مناظرات علمی را تشکیل می داد ولی به حول قوه الهی این مناظرات محبوبیت امام را بیشتر می کرد.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه با وجود تلاش برخی برای تعطیلی حرم ها، بعد از کرونا به قدری جمعیت زائران زیاد شد که غیر قابل پیش‌بینی بود، گفت:  هرچه دشمنی‌ها با آستان‌های مقدس افزایش می‌یابد برکات این آستان‌ها نیز بیشتر نمایان می‌شود و محبت مردم به حرم‌ها نیز روز به روز افزایش می‌یابد اما باید مقابل اهانت به آستان‌ها ایستاد و پاسخ کوبنده و مناسب داد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ با مظاهر دینی ما مبارزات زیادی شده است، گفت: کار دست خدا است و این اعتقاد به ما نیرو و قدرت می دهد و باید بدانیم که هر کاری که برای خدا باشد دست یاری خداوند را به همراه دارد و دست‌های مقابل یا نرم می شوند و یا بریده می‌شوند.

سعیدی با بیان اینکه باید از اهل بیت(ع) دفاع کرد و مقابل افراد جسور ایستاد، گفت: باید بنیه اعتقادی فرزندان خود را قوی کنیم و بدانیم که این انقلاب با عنایت خدا به پیروزی رسیده و ماندنی است.

نماینده مردم قم در مجلس خبرگان خطاب به خادمیاران رضوی گفت: باید نسبت به خدمت‌هایی که انجام می‌دهید و منصوب به اهل‌بیت(ع) است مراقبت ویژه داشته باشید زیرا همانطور که اجر کاری که برای اهل بیت انجام می شود مضاعف است اگر کار ناپسندی هم انجام دهید عقابش بیشتر است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام سیدمحمدباقر تکیه‌ای دبیر کانون‌های خدمت رضوی قم با بیان اینکه خادمیاران رضوی برای خدمت به مردم به ویژه محرومان و نیازمندان فعالیت می‌کنند، گفت: خواهران خادمیار این انگیزه را دارند که در قم حرکت مضاعفی داشته باشند از این رو در دهه کرامت کاروان گلباران حرم حضرت معصومه(س) را داشتند و در ادامه هم نذر امام رضا(ع) خون اهدا کردند و در سالروز قیام ۱۵ خرداد نیز در راهپیمایی مشارکت ویژه داشتند.

وی افزود: اهدای جهیزیه به تعدادی از زوج های جوان نیازمند که مراسم جشن ازدواجشان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد از دیگر برنامه های خادمیاران رضوی در دهه کرامت است.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی قم ادامه داد: همچنین در یک روز از دهه کرامت مجموعه ای از خدمات شبکه خدمت رضوی در عرصه های سلامت، حقوقی، خانواده و بانوان، مشاوره، بسته های معیشتی، تعمیر منزل و غیره به افراد نیازمند در محله نوبهار قم ارائه خواهد شد.

وی گفت: حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در شهر مقدس قم در دهه کرامت همانند سال‌های گذشته دنبال می‌شود که این افراد مراسمات مختلفی را در هیأت ها و مساجد متقاضی خواهند داشت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها