واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

پالس دولت به وزیر صمت

کد خبر: 1155481

واعظ آشتیانی بازدید معاون اول رئیس جمهور از سایت پاسخگویی وزارت صمت را پالسی برای تغییر احتمالی وزیر صنعت می‌داند.

پالس دولت به وزیر صمت

گروه سیاست سایت فردا - استعفای عبدالملکی و اولین تغییر در کابینه این تصور را ایجاد کرده که تغییرات دیگری هم در دولت ایجاد خواهد شد. به خصوص که در هفته‌های اخیر انتقادات از عملکرد برخی وزرای دولت بیشتر شده و حتی مجلسی‌ها نیز در پی استفاده از ابزارهای قانونی خود یعنی سوال و استیضاح برآمده‌اند. در این راستا گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات احتمالی کابینه سیزدهم شروع شده است.

امیرضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا از جمله افرادی است که استعفای وزیر کار را به فال نیک گرفته و امیدوار است که کابینه آقای رئیسی با انجام تغییراتی، وضعیت بهتری پیدا کند.

او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «استعفای وزیر کار هم شجاعانه بود و هم منصفانه. دولت نشان داد که در مقابل کاستی‌ها با کسی تعارف ندارد. نکته منفی اما این بود که بخشی از زمان را از دست دادیم».

واعظ آشتیانی تاکید کرد: «لازم است که دولت در مقابل برخی وزرا که نمی‌توانند با اهداف دولت همخوانی داشته باشند، تعارف را کنار بگذارد.» وی ادامه داد: «خوشبختانه آقای رئیسی با کسی تعارف ندارد و مثل برخی روسای جمهور پای وزیرناکارآمد نمی‌ایستد و مثل مثل آقای روحانی صبر نمی‌کند. به خاطر داریم که او در مقابل عملکرد آخوندی، صبر کرد و بعدا اعتراف کرد که اشتباه کرده و وقت را از دست داده است. به نظر من آقای رئیسی حق بین‌المال را ضایع نکرده و پای وزرای ضعیف نمی ایستند».

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: «از وزرای دولت سیزدهم هم انتظار می‌رود که سرعت خود را با آقای رئیس جمهور تنظیم کنند و اگر نمی‌توانند مثل وزیر کار شجاعانه کنار بروند تا فردی توانمند به جای آنها گمارده شود. ما در شرایطی هستیم که زمان بسیار حائز اهمیت است و باید از آن بهترین استفاده را کنیم».

وی همچنین گفت: «امیدوارم که اگر کارآمدی وزیری با چالش مواجه است، اقدام اساسی شود».

واعظ آشتیانی در پاسخ به اینکه تغییر احتمالی بعدی در کابینه در کدام بخش خواهد بود؟ گفت: «به نظر من  بازدید سرزده معاون اول رئیس جمهور از سایت پاسخگویی وزارت صمت و اولتیماتوم 48 ساعته که برای آن دادند، پالسی برای تغییر وزیر صمت بود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها