فردانیوز گزارش می‌دهد؛

مسئول وضع موجود

کد خبر: 1155924

نوسان قیمت‌ها از ابتدای دولت سیزدهم وجود داشت، دولتی‌ها این را برآمده از وضعیت نامناسب اقتصاد کشور می دانند که از دولت روحانی تحویل گرفتند اما کارشناسان و منتقدان نظر دیگری دارند.

مسئول وضع موجود

گروه سیاسی فردا: شدت یافتن سیر گرانی ها بعد از حذف ارز ترجیحی بر نارضایتی مردم افزود و نمایندگان مجلس روزی نیست که ضمن اشاره به این موضوع، بازگشت آرامش و ثبات به اقتصاد کشور را از دولت مطالبه نکنند اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که دولت سیدابراهیم رئیسی خود را میراث دار اقتصاد بیماری می داند که طی 43 سال اخیر بر آلام آن افزوده شده و در زمان دولت روحانی حال این بیمار به اوج وخامت رسیده است. در واقع دولت سیزدهم نه تنها خود را مسئول وضع موجود نمی داند بلکه خود را در مقام طبیب حاذق تصویر می کند که مرحله به مرحله پروسه درمان اقتصادی را پیش می برد.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با خبرنگار فردا درباره اختلاف نظر دولت و منتقدان بر سر معرفی مسئول وضع موجود گفت: گرانی های افسارگسیخته و تورم بسیار شدید حال حاضر ناشی از تصمیم اقتصادی دولت سیزدهم است و این وضعیت را نمی توان به دولت های گذشته ربط داد.

وی افزود: دولت جراحی اقتصادی را انجام داد که بر اثر آن ارز یارانه ای 4200 حذف شد. این نوع ارز در همه دولت ها بر حسب ضرورت و مصوبات مجلس وجود داشت و حالا هر سه قوه به این نتیجه رسیدند که این جراحی اقتصادی انجام و ارز ترجیحی در حد ممکن حذف شود.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: سیاست اقتصادی دولت حرکت به سمت اقتصاد بازار و آزادسازی قیمت ها است. در واقع دولت می خواهد از دخالت در مسائل اقتصادی خارج شود بنابراین تورمی که این روزها در قیمت بسیاری از اقلام شاهد هستیم برآمده از این تصمیم اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: دولت باید بپذیرد که اثرات جراحی اقتصادی مدنظرش موجب افزایش قیمت ها می شود که به معیشت مردم طبیعتا فشار می آورد؛ همچنین باید جامعه را درباره ضرورت و دلیل این مسئله و آینده پیش‌رو توجیه کند. معتقدم بعد از مدتی قیمت ها در همین سطح بالایی که هستند تثبیت خواهند شد.

این نماینده ادوار مجلس یادآور شد: هم اکنون قیمت اقلام از 100 تا 500 درصد افزایش پیدا کرده است و مردم نیز در طول این سالها به تورم عادت کرده اند؛ فقط امیدوارم با حذف ارز ترجیحی در نهایت قیمت اقلام تثبیت شود چون وقتی واردات و صادرات با ارز آزاد باشد در بازار برای فروش کالا رقابت شکل خواهد گرفت. البته این یک تجربه موفق جهانی است که دولت سیزدهم دارد از آن استفاده می کند.

پورمختار بیان کرد: امیدواریم پس از این مرحله سخت و پرفشار، انشاءالله شاهد تثبیت قیمت ها باشیم و در عین حال بحث جبران این وضعیت برای همه اقشار جامعه به ویژه بازنشستگان . قشر آسیب پذیر از طرف دولت دنبال شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها