در گفتگو با فردا مطرح شد؛

ایران برای احیای برجام باید حداکثر امتیاز را بگیرد

کد خبر: 1157520

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: هم اکنون آمریکا و اروپایی ها خیلی دنبال احیای برجام هستند و اگر آنها فشار بیاورند و اسرائیل آرام بگیرد، برجام احیا می شود.

ایران برای احیای برجام باید حداکثر امتیاز را بگیرد

گروه سیاسی فردا: سفر بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گویا نتیجه داد و مذاکرات برجامی در روزهای آینده از سر گرفته می‌شود.

احمد بخشایش اردستانی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره از سرگیری مذاکرات برجامی و نتیجه احتمالی آن گفت: وظیفه دستگاه دیپلماسی آمادگی در هر لحظه برای مذاکره است چون اگر مذاکره ای نباشد، این دستگاه از حیز انتفاع می افتد.

وی با اشاره به افزایش تحریم‌های ضدایرانی در جریان مذاکرات برجامی افزود: ایران هرچند نیم نگاهی به برجام دارد اما به خود قبولانده که از این موضوع عبور کند. آمریکا در حال حاضر 5 هزار تحریم را برای روسیه و 1700 تحریم را نیز برای ایران اعمال می کند. وقتی ایران در حال مذاکره است اما آمریکا بر حجم تحریم ها می افزاید، این موضوع باعث ناراحتی تهران می شود.

این استاد دانشگاه اظهار کرد: متأسفانه ایرانی هایی که نقش اپوزیسیون را در خارج کشور بازی می کنند اطلاعات غلط به آمریکایی ها می دهند. از اشتباهات فاحش آمریکا لابی گری برای آن قطعنامه ای بود که در شورای حکام علیه ایران صادر شد.

وی با اشاره به تحریم های غرب علیه روسیه افزود: بسیاری از کشورهای آسیای میانه مثل قزاقستان، تاجیکستان و ازبکستان به ایران می آیند تا به جای روسیه، راه ارتباط با اروپا را از مسیر ایران برقرار کنند چون به نظر نمی رسد اروپا حالا حالاها روسیه را از لیست تحریم خارج کند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی بیان کرد: آمریکا امروز می بیند که ایران نفت خود را با  وجود تحریم ها می فروشد و پولش را هم می گیرد. همچنین اتفاقات ناشی از تنش های اخیر بین ایران و رژیم صهیونیستی، صهیونیست ها را متوجه قدرت ایران کرد بنابراین آنها نیز به این نتیجه رسیدند که اگر برجام احیا شود بهتر است. حال آنکه تا پیش از این اسرائیل بزرگترین مانع احیای برجام محسوب می شد.

وی با اشاره به نگاه مثبت ایران برای تقویت همکاری با شرق، ادامه داد: ایران دوست داشت با غرب کار کند اما غربی ها ایران را اذیت کردند، به همین دلیل ایران به سمت شرق رفت که این مسئله تصمیم درستی بود. حالا در وضعیتی که خصومت غرب با روسیه روندی صعودی دارد، آنها برای احیای برجام دائم طرح های جایگزین ارائه می دهند، ایران باید برای احیای برجام حداکثر امتیاز را بگیرد. معتقدم هم اکنون آمریکا و اروپایی ها خیلی دنبال احیای برجام هستند و اگر آنها فشار بیاورند و اسرائیل آرام بگیرد، برجام احیا می شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها