در کمیسیون های تخصصی امروز مجلس چه گذشت؟

کد خبر: 1175796

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح استفساریه مربوط به تعیین تکلیف حقوق جانبازان و آزادگان معسر موافقت کرد.

در کمیسیون های تخصصی امروز مجلس چه گذشت؟

کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با طرح استفساریه مربوط به تعیین تکلیف حقوق جانبازان و آزادگان معسر موافقت کرد.

محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه در توضیح جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه طرح استفساریه بند(ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ مربوط به کمک معیشت جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد مطرح شد.

وی توضیح داد: اجرای این قانون با مشکلاتی مواجه شده لذا کمیسیون تصویب کرد که در بند(ه) تبصره ۱۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ منظور از عبارت «حداقل حقوق کارکنان» مبلغ ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

در بند(ه) تبصره ۱۲قانون بودجه آمده است که «بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند.»

انتخاب اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از انتخاب اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در زمان دولت یازدهم و دوازدهم خبر داد.

مالک‌ شریعتی در گفت وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: انتخاب اعضای هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص از وزارت نیرو دولت‌های یازدهم و دوازدهم درخصوص توسعه ظرفیت‌های نیروگاهی کشور و انتخاب اعضای هیات رئیسه هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در دستور کار جلسه امروز کمیسیون انرژی قرار داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس رای اعضای کمیسیون  مصطفی نخعی به عنوان رئیس، مجید ناصری نژاد و محمدعلی محسنی بندپی به عنوان نواب رئیس و فرهاد طهماسبی به‌عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران در دولت‌های یازدهم و دوازدهم انتخاب شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین علیرضا ورناصری به‌عنوان رئیس، پرویز محمدنژاد و موسی احمدی به عنوان نواب رئیس و ابراهیم متینیان به عنوان دبیر هیات تحقیق و تفحص از وزارت نیرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با رای اعضای کمیسیون انتخاب شدند.

بررسی لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در کمیسیون عمران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

عبدالجلال ایری در گفت وگو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بررسی لایحه اصلاح قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت در دستورکار جلسه امروز کمیسیون عمران قرار داشت. در جلسات گذشته تا ماده ۱۵ این لایحه مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در جلسه امروز کمیسیون سایر مواد این طرح مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که به حمل و نقل ریلی و لزوم استفاده از خطوط راه آهن در حمل بار، تامین منابع مالی جهت توسعه و بهبود سامانه‌های حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و مینی‌بوسرانی، بازنگری و به روزرسانی طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، کمک به شرکت های حمل ونقل ریلی مسافری دولتی و غیردولتی و جبران زیان‌های ان ها از محل صرفه جویی در مصرف سوخت جهت ایجاد مزیت رقابتی برای حمل ونقل ریلی مسافری باز می گشت.

 ابعاد گسترده راهپیمایی اربعین در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی ابعاد گسترده راهپیمایی اربعین در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

احمد راستینه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: در جلسه امروز ابعاد مختلف فرهنگی راهپیمایی عظیم اربعین حسینی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه، ضمن بحث و بررسی پیرامون ابعاد گسترده این راهپیمایی عظیم از نظر فرهنگی، بنا شد تا در جلسات آینده کمیسیون نشستی با مسئولان دستگاه‌های مرتبط با این حوزه برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز مقرر شد تا در جلسات بعدی مشترک کمیسیون با دستگاه‌های مرتبط با حوزه مراسم اربعین بهره‌برداری و استفاده هر چه بیشتر و بهتر از ابعاد فرهنگی این راهپیمایی بزرگ مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

راستینه خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس حوادث اتفاق افتاده پیرامون فوت خانم مهسا امینی مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون بر این نکته تأکید کردند که سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی که مسئولیت تولید محتوا در حوزه‌های فراگیر را بر عهده دارد باید نقش کنشگری جهت روشنگری و تبیین ابعاد فوت خانم مهسا امینی داشته باشد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد تا در جلسات آتی، دستگاه‌های متولی در این حوزه در کمیسیون حاضر شوند و ابعاد فرهنگی و اجتماعی فوت خانم مهسا امینی در این جلسات مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

راستینه ادامه داد: همچنین مقرر شد تا در جریان این جلسات، راهبرد مشخصی درباره رسانه ملی در بحث کنشگری در تبیین ابعاد مختلف موضوعات رسانه‌ای همچون ماجرای فوت مهسا امینی مشخص شود و حوزه کنشگری رسانه ملی برای تبیین ابعاد یک پدیده در کمیسیون به عنوان یکی از مسائل محوری مورد تأکید قرار گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها