محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد

با سلبریتی‌ها برخورد کنیم اما قانونی نه سلیقه‌ای

کد خبر: 1177512

محمدصادق کوشکی برخورد با مشوقان به آشوب در روزهای اخیر را ضروری می‌داند اما تاکید می‌کند که این برخوردها باید در چارچوب قانون باشد.

با سلبریتی‌ها برخورد کنیم اما قانونی نه سلیقه‌ای

گروه سیاست سایت فردا – ناآرامی‌های اغیر تقریبا فرونشسته و آرامش به کشور برگشته. در پی آن شاهد موجی از بازداشت‌ها و برخوردها هستیم که گزارش آن نیز توسط وزارت اطلاعات و طی بیانیه‌ای به مردم داده شد. در همین راستا نیز شاهد درخواست‌های متعدد عموما از سوی برخی رسانه‌ها برای برخورد جدی با آن گروه از سلبریتی‌ها هستیم که در جریان اتفاقات اخیر نقش موثر ایفا کرده و به تحریک معترضان و همراهی با اغتشاشگران پرداختند. 

برخی نیز این درخواست را مصداق دوگانگی در مواجهه با سلبریتی‌ها دانسته و یادآور شدند که چطور در ایام انتخابات از کنشگری آنان استقبال می‌شود و ... . 

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا این اختلاف نظر را ناشی از برخوردهای سلیقه‌ای می‌داند. او در گفت‌وگو با «فردا» گفت: «ملاک ما برای هر رفتاری قانون است و اگر کسانی قانون را به هر شکلی زیر پا گذاشته باشند و در تحریک مردم به آشوب نقش ایفا کرده باشند و قانون آنان را مقصر بداند، باید طبق قانون با آنان برخورد کرد. این یک بحث سلیقه‌ای نیست که بگوییم برخی خواستار برخورد شدند و ... . اگر قانون آنان را مجرم بداند باید با آنها برخورد شود و اگر هم نمی‌داند که بحثی نیست. بدیهی است که اجرای قانون در هر حالی به نفع همه است».

وی در واکنش به اینکه برخی برخورد با سلبریتی‌ها در فضای اجتماعی ملتهب فعلی را صلاح نمی‌دانند، گفت: «این نگاه اشتباهی است. اینکه به خاطر ملتهب بودن جامعه اجرای قانون را تعطیل کنیم یک اشتباه تاریخی در کشور ما است. قانون باید همیشه اجرا شود چه وقتی فضا ملتهب باشد و چه نباشد. مساله اصلا همین جا شروع می‌شود که اجرای قانون را میلی و سلیقه‌ای کنیم. اگر کسی تخلف کند، در هر شرایطی باید قانون را اجرا کرد. اینکه برای اجرای قانون استثناء قرار دهیم اشتباه است. اما سلیقه هم در کار نیست و به خاطر میل و خواست کسی نباید با دیگری برخورد کرد».

کوشکی تاکید کرد: «برخی می‌گویند که چرا اگر سلبریتی‌ها در ایام انتخابات حرف بزنند، کسی نقد نمی‌کند! پاسخ آنها روشن است. ملاک ما این است که فرد کار غیر قانونی کرده یا خیر. اگر در ایام انتخابات هم این سلبریتی‌ها رفتار غیرقانونی داشته باشند باید با آنها برخورد شود. برخوردها و رفتارهای سلیقه‌ای این برداشت‌ها را ایجاد کرده است. باید گفت که هر کسی اعم از سلبریتی یا افراد معمولی در هر مقطعی خلاف قانون عمل کند باید مجازات شود. مگر اگر یک سلبریتی در ایام انتخابات بگوید به روحانی رای دهید یا رئیسی کار خلاف قانون است که با او برخورد کنیم؟ پس پاسخ روشن است».

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها