فاضل لنکرانی: باید همه مردم و جوانان را آگاه کرد

کد خبر: 1182948

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید همه مردم و جوانان را آگاه کرد که داعش کاملا از دایره اسلام خارج است و اساسا برای نابودی قرآن کریم و دین اسلام ساخته شده است و در حوادث اخیر نیز ثابت شد که نقشه دشمن این است که با دین توسط تجزیه ایران مقابله کند.

فاضل لنکرانی: باید همه مردم و جوانان را آگاه کرد

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: باید همه مردم و جوانان را آگاه کرد که داعش کاملا از دایره اسلام خارج است و اساسا برای نابودی قرآن کریم و دین اسلام ساخته شده است و در حوادث اخیر نیز ثابت شد که نقشه دشمن این است که با دین توسط تجزیه ایران مقابله کند.

آیت الله فاضل لنکرانی، هشتم آبان ماه در نخستین اجلاسیه سالانه اساتید موسسه تخصصی ائمه اطهار(ع) که در سالن جلسات این مرکز در قم برگزار شد، عنوان کرد: خداوند بزرگ را شاکر هستیم که در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دوره از حوزه مباحث تفسیر قرآن کریم یک جایگاه خوب و قابل قبولی پیدا کرده است اگرچه تا نقطه مطلوب فاصله زیادی باقی مانده است.

وی بیان کرد: هم مسئولین حوزه و هم اساتید همه قائل به این هستند که مباحث تفسیر قرآن کریم تنها یک امر علمی محض نیست و اگر شما تتبع کنید و تاریخ را به دقت ملاحظه کنید خواهید دانست که بعد از رسول گرامی اسلام(ص) ریشه همه فرق انحرافی در تبعیت از متشابهات قرآن کریم بوده است، عده ای به سراغ متشابهات قرآن کریم رفتند و از محکمات و اصول قرآنی فاصله گرفتند.

وی با بیان اینکه فرقه مجسمه، خوارج، جبری‌ها و سایر فرق انحرافی همه به سراغ متشابهات قرآن کریم رفتند و از محکمات قرآن کریم فاصله گرفتند، گفت: اینکه گفته شود فلسفه تشریع احکام تنها اصلاح امور جامعه است؛ این به نوعی تبعیت از متشابهات است، به عنوان مثال می‌گویند که آیه قصاص مربوط به صدر اسلام است و امروزه کارایی ندارد  و اینکه قرآن کریم دستور می‌دهد متشابهات را به محکمات ارجاع دهید برای جلوگیری از اینگونه انحرافات است.

وی ضمن ابراز نگرانی از مقاصدالشریعه افزود: ابتدا فکر می‌کردم که مقاصدالشریعه مثل موریانه تنها به جان فقه می‌افتد اما الان مشاهده می‌شود که به جان قرآن کریم نیز افتاده است و کم کم قرآن کریم را هم کنار می‌گذارند؛ مقاصدالشریعه امروزه یک خطر بسیار بزرگ برای مجموع دین است و ریشه آن نیز اتباع از متشابهات است، امروزه هرچقدر می‌گذرد جامعه بشری و عموم مردم بیشتر از هر زمانی به قرآن کریم و معارف والای آن نیاز دارند.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) فقه را شیرازه حوزه های علمیه شیعی دانست و اضافه کرد: فقه که انقلاب اسلامی ما بر اساس آن شکل گرفته است و شیرازه حوزه های علمیه نیز هست مبتنی بر قرآن کریم  است و باید مسائل مستحدثه و فقه معاصر و چیزهایی که عموم بشریت به آن نیاز دارند به خوبی و صحیح اجتهاد و استنباط شود.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه دین یعنی حکومت، تصریح کرد: هر پیامبری آمده است و هر دینی که از سوی خدای متعال برای بشر آمده است برای حکومت بوده است و راجع به این حقیقت نیز شواهد فراوانی در قرآن مجید وجود دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: امروزه بهادادن به قرآن کریم موجب تنومند شدن فقه، کلام و تفسیر می شود و باید از خدای متعال بخواهیم به همه ما توفیق ارتباط و انس با این کتاب آسمانی را به ما بدهد.

وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور اظهار کرد: در این وقایع اخیر کشور از سوی اغتشاشگران قتل‌های متعددی صورت گرفته است و لازم بود که صدا و سیما موضع اسلام را در مورد قتل به خوبی تبیین کند اما این اتفاق نیفتاد، آن مقدار که اسلام در حرمت کشتن انسان بی‌گناه مزمت نموده است در هیچ دین و آئینی به این شدت مزمت نشده تا جایی که قرآن کریم کشتن یک انسان را به مثابه کشتن همه بشریت می‌داند.

آیت الله فاضل لنکرانی عنوان کرد: باید همه مردم و جوانان را آگاه کرد که داعش کاملا از دایره اسلام خارج است و اساسا برای نابودی قرآن کریم و دین اسلام ساخته شده است و در حوادث اخیر نیز ثابت شد که نقشه دشمن این است که با دین توسط تجزیه ایران مقابله کند/ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها