رستمی: دشمنان امروز در تلاش برای به غارت بردن مغزها و استعدادها هستند

کد خبر: 1188615

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای تلاش می‌کنند تا کشورها را در اختیار خود قرار دهند و امروزه در تلاش برای به غارت بردن مغزها و استعدادها هستند.

رستمی:  دشمنان امروز در تلاش برای به غارت بردن مغزها و استعدادها هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای تلاش می‌کنند تا کشورها را در اختیار خود قرار دهند و امروزه در تلاش برای به غارت بردن مغزها و استعدادها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی در اختتامیه یازدهمین جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو، دور کردن جوانان از مطالعات عمیق را از مشکلات امروز جامعه دانست و افزود: در زمان ملی شدن صنعت نفت، نخست وزیر وقت در مجلس حاضر شد و اعلام کرد کشوری که نمی‌تواند آفتابه بسازد، نمی‌تواند از ملی کردن صنعت نفت صحبت کند ولی اکنون مجموعه توانمندی چون ستاد نانو، با پیگیری و دلسوزی زیاد اعلام می‌کند که ایران بالاتر از بسیاری از کشورهای پیشرفته در تولید علم قرار گرفته است.

وی تبدیل دانش به فناوری در بسیاری از حوزه‌ها را دیگر اقدامات این ستاد نانو برشمرد و اظهار کرد: ما شاهد بودیم که برخی از اساتید به دلیل تهیه قطعه آزمایشگاهی در خارج از کشور دستگیر و زندانی شدند و بعد از سال‌ها تحمل زندان در فرآیند تبادل، به کشور بازگشتند.

رستمی به برخی از دستاوردهای موفق ستاد نانو اشاره کرد و با بیان اینکه بهتر بود دکتر سرکار دبیر ستاد نانو از تجربه رقابت ربات جراحی با ربات داوینچی و تحیر خارجیان نسبت به پیشرفت‌های علمی ایران سخن می‌گفت، ادامه داد: این دستاوردهای حاصل در کنار هم قرار گرفتن مدیریت خوب و نیروی انسانی توانمند است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه‌ها بعد از انقلاب برای کشور افتخار آفرین بوده‌اند، خاطر نشان کرد: حوزه پزشکی نمونه ای از این افتخارات است و شاهد بودیم که برخی از کشورها مترصد بودند تا با اعمال تحریم‌ها، این درخت تنومند را به زمین بیفکنند ولی با همت برخی از مجموعه‌های دانش بنیان امروزه توانستیم در ۴ پلتفرم ۶ واکسن را تولید کنیم و این واکسن‌ها محدود به واکسن کرونا نمی‌شود بلکه موفق به تولید واکسن آنفلوآنزا هم شدیم.

وی، حوزه‌های دفاعی، هسته‌ای و دارو سازی را از دیگر زمینه‌هایی دانست که محققان کشور دستاوردهای ارزنده‌ای در آن عرضه کرده‌اند.

حجت الااسلام رستمی همچنین گفت: این همه موفقیت به دلیل در کنار هم قرار گرفتن دانشمندان و محققان بوده است.

رستمی ضمن اشاره به جشنواره دانشجویی بنیاد آموزش فناوری نانو و حضور پررنگ دختران و بانوان در آن اظهار کرد: در کشور دانشمندان پیشرویی داریم که به دور از همه جریان‌های نا امید کننده و منحرف کننده، حرکت رو به جلویی را آغاز کرده‌اند.

وی اضافه کرد:کشورهای استعمارگر در هر برهه‌ای تلاش می‌کنند تا کشورها را در اختیار خود قرار دهند و امروزه در تلاش برای به غارت بردن مغزها و استعدادها هستند./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها