سعید آجرلو:

 باید به سمت عقلانیت ارتباطی و گفت‌وگوی دوطرفه برویم

کد خبر: 1189974

سعید آجرلو گفت: اساسا وطن‌زدایی از ملت و برنامه قرار دادن ملت مقابل ملت و همچنین تضعیف مساله میهن در دستورکار است.

 باید به سمت عقلانیت ارتباطی و گفت‌وگوی دوطرفه برویم

تحلیل وقایع ماههای اخیر و به‌خصوص ارائه راهکار برای موضوعات و مسائل مبتلابه جامعه از مهم‌ترین و داغ‌ترین مباحث اجتماعی و سیاسی در این روزهاست.

سعید آجرلو، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر به فرهیختگان گفته: وقتی به آن سمت خوشحالی کردن برای باخت تیم ملی نگاه می‌کنید، آزادی، دموکراسی، صلح یا زندگی مسالمت‌آمیز نمی‌بینید بلکه در آن سمت بی‌تعصب شدن، بی‌میل شدن نسبت به وطن و تجزیه ایران دیده می‌شود.

اساسا وطن‌زدایی از ملت و برنامه قرار دادن ملت مقابل ملت و همچنین تضعیف مساله میهن در دستورکار است. در یک اعتراض ملی‌گرایانه این گونه رفتارها را می‌بینید؟ در نشست ناتو می‌نشینند و می‌گویند به ایران حمله کنید.

اپوزیسیون به‌حدی خشونت‌طلب شده است که کاملا علیه سیاست حرف می‌زند. هرکسی میانه حرف بزند و رادیکال نباشد را تضعیف می‌کنند.

باید به سمت عقلانیت ارتباطی برویم، یعنی اینکه اصطلاحا شرایط گفت‌وگو را ایجاد کنیم. شرایط گفت‌وگو این‌طور است که قرار نیست فقط من حرف بزنم و شما بشنوید. قرار است من هم بشنوم و این رابطه باید دوطرفه برقرار باشد.

نهاد دولت از زمان آقای روحانی در ایران ضعیف شد. پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری نوشتم و گفتم انتخابات 1400 فرصتی برای روی کار آمدن یک دولت توسعه‌خواه و پیشرفت‌خواه بود.

دولتی که معایب و تجربه‌های دولت روحانی را دیده باشد و ‌انگیزه پیشرفت داشته باشد و مساله کارآمدی را حل کند. نیاز داریم در بلندمدت، هم افق بسازیم و هم مسائل را حل کنیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها