امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با «فردا»:

شایسته‌سالاری مهم‌ترین گام در جهت اصلاح شیوه حکمرانی است

کد خبر: 1198322

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: واقعیت این است که در حوزه مدیریتی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. کشور نیاز به مدیران دلسوز، متعهد و در عین حال متخصص دارد.

شایسته‌سالاری مهم‌ترین گام در جهت اصلاح شیوه حکمرانی است

گروه سیاست سایت فردا: آنچه در این روزهای سیاسی کشور بسیار دارای اهمیت است، اصلاح روش‌ها و شیوه‌های حکمرانی است؛ موضوعی که بسیاری از عقلا بر آن تأکید می‌کنند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «رهبر انقلاب به نکته حایز اهمیتی اشاره کردند. ایشان قریب به مضمون گفتند که موضوع حجاب یک قانون و الزام شرعی است اما در عین حال فرمودند که کسانی که کم‌حجاب هستند دلیل بر این نمی‌شود که با اسلام یا انقلاب مشکل دارند و نوع برخورد با آنها باید طوری باشد که جاذبه و نه دافعه ایجاد کند. همین نکته نشان می‌دهد ما باید روش‌هایمان را در مدیریت حوزه‌های مختلف اصلاح کنیم. ببینید وقتی از اصلاح روش‌ها و شیوه حکمرانی سخن می‌گوییم، یعنی نوع رفتار و ادبیاتمان تغییر کند و از همه مهم‌تر افرادی به کار گرفته شوند توانایی مسئولیت محوله را داشته باشند. بنابراین مهم‌ترین مسئله در اصلاح شیوه حکرمانی رعایت اصل شایسته‌سالاری است».

او ادامه داد: «واقعیت این است که در حوزه مدیریتی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد. کشور نیاز به مدیران دلسوز، متعهد و در عین حال متخصص دارد. اگر هر مسئولیتی به فرد دارای شایستگی سپرده شود، مهم‌ترین گام در راستای اصلاح شیوه حکمرانی برداشته شده است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «شایسته‌سالاری یکی از مطالبات مردم است و اگر قرار است به مطالبات مردم گوش داده شود، حتما لازم است که مدیرانی قوی برای اداره کشور انتخاب شوند. کشور ما هم منابع خوبی دارد و هم ثروت بالایی دارد اما متأسفانه به دلیل ضعف مدیریت به سمت بهره‌وری حرکت نمی‌کنیم و تا وقتی انتخاب‌ها و انتصاب‌های مدیران به صورت رفاقتی و قبلیه‌ای باشد، وضع همین است که می‌بینید».

واعظ آشتیانی در پایان درباره مخالفت تندروها با تحقق هرگونه اصلاحی در کشور، گفت: «تندروها را باید به دو دسته تقسیم کنیم؛ دسته نخست کسانی هستند که عمدا سخنانی را مطرح می‌کنند تا برای نظام هزینه ایجاد کنند و دسته دوم افرادی هستند که از سر دلسوزی مسائلی را با بیانی محکم مطرح می‌کنند که در جامعه چنین تلقی می‌شود که آنها هم تندرو هستند. نباید این دو دسته را با هم یکی فرض کنیم. اما در عین حال یک اصل کلی است که همه مسئولان و شخصیت‌های صاحب‌نظر باید بصیرت داشته باشند و در دام افراط و تفریط نیفتند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها