دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

وزارت نفت دولت قبل در مشکلات گازی این روزها مقصر است؟

کد خبر: 1198316

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

وزارت نفت دولت قبل در مشکلات گازی این روزها مقصر است؟

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

روزنامه دولت: تعلل وزارت نفت دولتِ سابق موجب ناترازی گازی شده

برودت هوا در روزهای اخیر و افزایش بی‌رویه مصرف گاز در پی آن موجب تعطیلی برخی صنایع و ادارات در استان‌های مختلف به‌منظور مدیریت انرژی شده است.

روزنامه ایران درخصوص علت بروز این مساله نوشته: دلیل مهم این اتفاق، تعلل وزارت نفت دولت قبل در عدم سرمایه‌گذاری کافی در صنعت نفت از جمله در توسعه ذخیره‌سازی گاز بوده است. از کمبود گاز همزمان با نزدیک‌شدن به فصل سرد سال در کنار رشد مصرف گاز بخش خانگی، به‌عنوان یکی از چالش‌های مهم صنعت نفت و گاز کشور یاد می‌شود؛ چالشی که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر صنایع مختلف کشور تأثیر منفی خود را گذارده است.

ناشی‌گری دولت قبل در انحلال شرکت ذخیره‌سازی گاز طبیعی و کم‌کاری در توسعه ذخیره‌سازی گاز، ضربه سنگینی به صنعت نفت و گاز و حتی اقتصاد کشور وارد کرده است. بر این اساس، یکی از پیامدهای این اقدام، ناترازی و افت شدید گاز در فصل سرد سال است.

جوان: اصلاح‌طلبان خداوندگار تناقض و سستی رأی و اندیشه‌اند

مدعیان اصلاحات با آنکه دیگران را متهم می‌کنند که درصدد حذفشان هستند اما خود همواره درصدد نفی دیگران به‌خصوص جریان انقلابی هستند. طرفه آنکه تجربه چند انتخابات اخیر نشان می‌دهد که برخلاف ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر حذفشان از سوی دیگر جریان‌ها، به دلیل ناکارآمدی و رویگردانی رأی‌دهندگان از وعده و وعیدهایشان بود که از قدرت دور شدند.

روزنامه جوان در این راستا نوشته: آقای حسین مرعشی از بستگان مرحوم هاشمی در ادامه تاکتیک خاطره‌گویی از آن مرحوم برای تأیید رفتار کنونی حزب و دسته خود گفته است: «هرچه می‌کشیم از این تفکر انقلابی است. این تفکر انقلابی که ذهن همه ما را مشغول کرده، همه ما مرغ‌مان یک‌پا دارد و در سیاست اصلاً این حرف‌ها درست نیست».

شما چهل سال است روی حرف‌های‌خود ایستاده‌اید. خداوندگار تناقض و سستی رأی و اندیشه‌اید. انقلابی هم که نیستید. سیاستمداران انقلاب را هم که نمره مردودی می‌دهید. برای مردم هم که در سه دهه حضور در قدرت کاری نکرده‌اید. کاش شرمندگی و سکوت را می‌آموختید.

الزامات جهاد تبیین در نگاه جام جم: از چشم نداشتن به دستگاهها تا ضرورت ایجاد منشور واحد

رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با مردم قم بار دیگر بر ضرورت جهاد تبیین تاکید کرده و گفتند که باید جهاد تبیین را برای مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دولت‌های غربی، جدی گرفت.

جام جم در این راستا نوشته: جهاد تبیین به این دلیل به حاشیه رانده می‌شود که معمولا فعالان فرهنگی چشم به دستگاه‌های عمدتا ناکارآمد حاکمیتی می‌دوزند تا آنها برای این نهضت تدبیر کنند. دستگاه‌های فرهنگی دولتی و حاکمیتی متاسفانه گاهی چنان درگیر بروکراسی اداری و کاغذبازی‌ هستند که بودجه‌های خود را بالاجبار صرف امور جاری و روزمره کردند و قدرت کافی برای شکل دادن به یک جنبش مؤثر را ندارند.

ناهماهنگی در حوزه جهاد تبیین نیز یک آسیب دیگر است. در حال حاضر برای تبیین شرایط کشور، تاریخ انقلاب، دشمنی بیگانگان و... یک سناریوی هماهنگ و واحد وجود ندارد که از مدرسه تا دانشگاه، از محیط کار تا خانواده و از موسیقی تا سینما را پوشش دهد.

عصر شبکه‌های اجتماعی، ویژگی‌های چندرسانه‌ای و اقتضائات خاصی در حوزه سرعت، دقت و محتوای کوچک اما مویرگی و مؤثر دارد که کمتر در برنامه‌های جاری در نظر گرفته می‌شود و این امر، جهاد تبیین را با چالش روبه‌رو می‌کند.

همشهری: دسترسی به شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی لازمه جهاد تبیین است

تشدید محدودیت‌های اینترنت در ماههای اخیر باعث کاهش حضور ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی فراگیر و بین‌المللی شده و همین امر موجب شده صدای براندازان و مخالفان ایران در این شبکه‌ها بیش از صدای مردم ایران شنیده شود.

همشهری در این ارتباط نوشته: مقام معظم رهبری در بیاناتشان به بانوان فرزانه و فهیم کشور دستور جهاد تبیین را در این رابطه دادند و فرمودند: «یکی از کارهای مهم شما همین است که فاجعه‌آمیزی نگاه فرهنگ غربی به مسئله جنسیت و مسئله زن را افشا کنید، به همه بگویید... امروز خب ارتباطات فضای مجازی خیلی آسان است؛ شماها می‌توانید ارتباطات فضای مجازی را بگیرید و زمینه‌سازی کنید...»

بنابراین بر همه بانوان فرهیخته و دانشمند ایران اسلامی فرض است که وارد این جهاد تبیین زنانه شوند و با استفاده از ظرفیت‌های علمی و رسانه‌ای خود ذیل هشتگ زن غربی (#زن_غربی) اقدام به گفتمان‌سازی گسترده نسبت به نگاه اهانت‌آمیز تمدن غرب به موضوع زنان و سبک زندگی زنان غربی نمایند، البته دسترسی به شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی در این بین و برای این رسالت عظیم، نکته‌ای مهم و قابل تأمل است که اقدام درست مسئولان امر را طلب‌می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها