دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

اعلام آمادگی خبرنگاران اینترنشنال برای همکاری با سیستم اطلاعاتی ایران

کد خبر: 1198058

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

اعلام آمادگی خبرنگاران اینترنشنال برای همکاری با سیستم اطلاعاتی ایران

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

صبح نو: برای کاستن از نارضایتی‌ها،‌ فیلترینگ را برداشته و سرعت اینترنت را افزایش دهید

کمتر کسی پیدا می‌شود که از وضعیت کنونی اینترنت شکایت نداشته باشد. میزان اختلالات و شدت فیلترینگ به‌حدی است که شهروندان را عاصی و کلافه کرده است.

صبح نو در این ارتباط نوشته: تحدید اینترنت فقط ارتباط آشوبگران را با هم و با سرشبکه‌های خارج‌نشین‌ آنها محدود نکرده، بلکه به فضای کسب و کار و معیشت میلیون‌ها نفر از شهروندان آسیب زده و در مراودات علمی نخبگان و اهل علم خلل ایجاد کرده است.

با نظر به رسالتی که رهبر حکیم انقلاب برای نسل جوان انقلابی ذیل عنوان «جهاد تبیین» تعیین فرموده‌اند، در زمانه‌ای که اغلب مناسبات دنیا با محوریت فضای مجازی رقم می‌خورد ادامه این سیاست نتیجه‌ای جز محدودسازی میدان بازی و حوزه تأثیر سربازان جنگ نرم در برندارد.

پیشنهاد می‌کنیم متولیان امر در آستانه میلاد مبارک بزرگ بانوی دو عالم حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) دولت با رفع فیلتر پلتفرم‌های کاربردی و افزایش سرعت اینترنت، با کاستن از حجم خشم و نارضایتی ایجاد شده در این روزها در جهت افزایش اعتماد عمومی گام برداشته و به عوض پاک کردن صورت مسأله به راهکارهای ایجابی در خنثی‌سازی توطئه‌های رسانه‌ای جبهه دشمنان نظام متوسل شود.

شیوه مقابله با واژگون‌نمایی واقعیت‌ها/ اقناع افکار عمومی به‌جای برخورد

رهبر انقلاب تاکنون چندین مرتبه بر لزوم حرکت تبیینی و استفاده از ابزار رسانه برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان علیه ملت ایران تاکید کرده‌اند. ایشان در دیدار با مردم قم نیز بار دیگر درباره اهمیت این موضوع سخن گفتند.

صبح نو در این رابطه نوشته: امروز بیش از هر زمان دیگری تحریف و واژگو‌ن‌نمایی واقعیت‌ها در بستر رسانه و ابزارهای هنری شدت پیدا کرده است.

رهبرانقلاب راه مقابله با آفت تهاجم فرهنگی و فریب افکار عمومی توسط هجمه تبلیغاتی دشمنان و القای ناامیدی در جامعه را تنها آگاهی بخشی به جامعه، اقناع افکارعمومی و تبیین واقعیت‌ها می‌دانند و نه برخورد.

در جهاد تبیین نباید متقاعد کردن مخاطب به هر قیمتی صورت بگیرد، بلکه باید روح تحقیق، تحلیل و توجه به ملاک‌ها و معیارهای اساسی در مخاطب برانگیخته شود. در جهاد تبیین باید توانمندی جامعه برای تحلیل و مواجهه با تحریف افزایش پیدا کند. در بایدها و نبایدهای جهاد تبیین باید به این نکته توجه داشت که تبیین نباید به تحمیل تعریف شده و تقلیل پیدا کند و باید به مخاطب فرصت داد که به نگاه درست دست پیدا کند.

جوان: کنسرت‌ها در لس‌آنجلس، لندن و...برقرارند اما مافیای غرب‌زده در ایران اجازه کنسرت نمی‌دهد

اهالی فرهنگ و هنر جزو اقشاری‌اند که در این مدت به‌شدت از سوی براندازان برای اتخاذ مواضع همسو با اپوزیسیون و تحریم فعالیت‌های هنری تحت فشار قرار گرفتند. در حال حاضر نیز همگان در ایران و حتی اپوزیسیون در خارج از کشور مشغول کسب و کار خود هستند اما در عین حال به هرگونه فعالیت هنری حمله می‌کنند و خواستار تحریم می‌شوند.

روزنامه جوان در این باره نوشته: کنسرت‌ها در لس‌آنجلس، ملبورن، سیدنی، لندن و مونترال اجرا می‌رود، پارتی‌ها در شهر‌های بزرگ به شکل زیرزمینی برقرارند، اما در ایران مافیای غرب‌زده و البته سیاست‌زده نزدیک چهار ماه است برگزاری کنسرت‌های موسیقی را برابر با عادی‌سازی وضعیت تعبیر کرده و طوری فضاسازی می‌کند تا کسی جرئت برگزاری کنسرت را نداشته باشد.

فشار‌های رسانه‌ای که از شیوه‌ها و شگرد‌های مختلفی استفاده می‌کند هنرمندان عرصه موسیقی را در وضعیتی قرار داده که جرئت نمی‌کنند کارشان را از سر بگیرند.

اغلب بدنه فعال در موسیقی از این وضعیت به ستوه آمده‌اند. فقط یک دیکتاتوری محض می‌تواند این‌گونه قشر هنرمند عرصه موسیقی را در معرض رکود معیشتی قرار بدهد.

رسالت: آرامش کشور نباید به ما اجازه تکرار خطاها را بدهد/ با دُم اینترنت بازی نکنید

این روزها بیشتر توجهات به میدان اقناع و تبیین است، میدانی که نیازمند آگاهی و دانش کافی و همچنین ابزار خاصی است.

رسالت در این زمینه نوشته: پیش از این قصه‌ها از گشت ارشاد لازم‌الارشاد و بعدتر از گشت ارشاد لازم‌الازاله نوشته بودم و شد آنچه شد؛ حالا هم از بازی با دُم اینترنت، انذار می‌دهم؛ کاری با مردم تحت فشار و عصبی کرده‌ایم که مضاعف بر تحمل مصائب اقتصادی، دغدغه قطع و وصل زیست مجازی هم پیدا کرده‌اند.

هر که گفته مردم کارشان در پلتفرم‌های داخلی راه افتاده و در اینستاگرام ، واتس‌آپ و تلگرام نیستند دروغگو است. هر که گفته با این اوضاع اینترنت، مجموعه‌های نرم‌افزاری و دانش‌بنیان و پیشرو به مشکلات اساسی برنخورده، یا جاهل است یا خائن. تا دیرتر از این نشده، آرامش حاکم شده را از دست ندهیم و حکمرانی فضای مجازی را از دست نااهلان بگیریم که با دست‌فرمان فعلی بدعاقبتی در انتظار است.

تکرار و اصرار بر اشتباه، به‌نوعی تصمیم و انتخاب است. آرامش ظاهری در کشور نباید به ما اجازه تکرار خطاها را بدهد؛ امنیت، یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز ایران اسلامی در منطقه غرب آسیاست؛ نباید آن را به‌سادگی و با سهل‌انگاری به حراج گذاشت.

روزنامه دولت عنوان کرد: اعلام آمادگی خبرنگاران اینترنشنال برای همکاری با سیستم اطلاعاتی ایران

به‌نظر می‌رسد ناامید شدن افراد فعال در شبکه اینترنشنال از کارفرمایانشان و شکست پروژه آشوب باعث تغییر رویه و متمایل شدنشان به همکاری با ایران شده است‌.

روزنامه ایران در این خصوص نوشته: بعد از اعلام دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تروریستی بودن شبکه اینترنشنال، برخی کارمندان این شبکه که تصویر آنها پخش شده، به‌دلیل احساس ناامنی خواستار تدابیری برای تأمین امنیت خود شده‌اند و برخی دیگر با مسئولان و افراد پشت‌پرده این شبکه تروریستی درگیر شده‌اند.

واکنش روزنامه اصولگرا به عدم برگزاری کنسرت های موسیقی

روزنامه جوان نوشت: کنسرت‌ها در لس‌آنجلس، ملبورن، سیدنی، لندن و مونترال اجرا می‌رود، پارتی‌ها در شهر‌های بزرگ به شکل زیرزمینی برقرارند، اما در ایران مافیای غرب‌زده و البته سیاست‌زده نزدیک چهار ماه است برگزاری کنسرت‌های موسیقی را برابر با عادی‌سازی وضعیت تعبیر کرده و طوری فضاسازی می‌کند تا کسی جرئت برگزاری کنسرت را نداشته باشد.

نام و عنوان فرد یا جریانی در این باره مطرح نیست، اما فشار‌های رسانه‌ای که از شیوه‌ها و شگرد‌های مختلفی استفاده می‌کند هنرمندان عرصه موسیقی را در وضعیتی قرار داده که جرئت نمی‌کنند کارشان را از سر بگیرند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها