دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

بحران آب در کشور/ شعار صرفه‌جویی پاسخگوی حل مشکلات آب؟

کد خبر: 1199522

دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

بحران آب در کشور/ شعار صرفه‌جویی پاسخگوی حل مشکلات آب؟

جوان عنوان کرد: حمایت از سلطنت با ادعای مخالفت با دیکتاتوری!

شماری از فعالان اپوزیسیونی و افراد متواری که تا پیش از این اهداف واقعی خود را پشت ماسکی دروغین پنهان کرده و از دموکراسی داد سخن سر می‌دادند به دفاع از سلطنت که از جمله اشکال شناخته‌شده دیکتاتوری در تاریخ سیاسی کشورها و از جمله ایران است، پرداخته‌اند.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: حمید فرخ‌نژاد بازیگری که با دروغ به نهاد‌های ذی‌ربط توانست از کشور خارج شود و به محض خروج، ژست اپوزیسیون گرفت، پست‌هایی در اینستاگرام خود در مدح سلطنت پهلوی و اعلام حمایت از آن‌ها منتشر کرد.

کاربران فضای مجازی با یادآوری ادعا‌های فرخ‌نژاد در مورد دیکتاتوری و شعار دادن‌های کذایی‌اش در وصف دموکراسی، از او پرسیدند که پدر و پدربزرگ رضا پهلوی در کدام انتخابات شرکت کردند و رأی آوردند که او بخواهد در ایران دموکراسی برقرار کند؟!

کیوان عباسی، مدیر شبکه تلویزیونی منوتو وابسته به سلطنت‌طلب‌ها هم در خصوص گفت‌وگوی فرخ‌نژاد با اینترنشنال در توئیتی نوشت: «یک سلبریتی معروف اول گفت با هیچ رسانه ایرانی مصاحبه نمی‌کنه بعد از کجا سر درآورد!» عباسی پیشتر تلویزیون اینترنشنال را «سیمای ریاض» نامیده بود.

صبح نو: شعار صرفه‌جویی نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات آب باشد

در حال حاضر نیاز به اتخاذ شیوه‌های نوین و پیشرفته برای مدیریت منابع مختلف کشور بیش از پیش احساس می‌شود. دیگر نمی‌توان به روش‌های گذشته اتکا کرد و انتظار رفع مسائل و مشکلاتی همچون کمبود آب را داشت.

صبح نو در این ارتباط با تیتر «فکر تابستان باشیم»، نوشته: در شرایط فعلی دیگر شعار صرفه‌جویی نمی‌تواند پاسخگوی حل مشکلات آب باشد و لازم است به مساله ارتقاء بهره‌وری بیش از گذشته توجه شود و نمی‌توان بدون توجه به کاربردهای آب و نقش آن در حوزه‌های مختلف در مورد نوع مصرف این مایه حیات صحبت کرد.

با توجه به این‌که آب مصارف متعددی دارد و در حوزه‌های مختلفی از جمله کشاورزی، شرب، صنعت و محیط زیست مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید در ابتدا به کاربردهای مصرف توجه شود. به همین دلیل باید طوری از آب مصرف کنیم که هیچ‌گاه مشکل نداشته باشیم. به گفته کارشناسان بارش‌ها در کشور مناسب است اما در مصرف و نحوی ذخیره‌سازی باید تدابیر انجام شود تا شرایط بحرانی نداشته باشیم.

رسالت: در مرحله «پسافتنه» هستیم و دشمن دارد تلفاتش را احصا می‌کند

با وجود تقلای براندازان و اپوزیسیون خارج‌نشین از دستکم یک ماه گذشته خبری از اقدامات ضدامنیتی و آشوب‌ها نیست و احتمالا با تغییر شرایط،‌ سمت‌‌وسوی دسیسه طراحان و پشتیبانان اغتشاشات نیز دچار تغییراتی خواهد شد.

رسالت در این باره نوشته: اخیرا خانم کلینتون، وزیر خارجه دوران اوباما و رقیب ترامپ، در مورد اغتشاشات اخیر در ایران افاضاتی داشتند و این‌که؛ «ما باید تماس‌های خود را با دوستانمان در ایران به‌ویژه روحانیون و نخبگان دانشگاه بیشتر کنیم...»

اراده ملت ایران بر اراده شبکه های جاسوسی دشمن و عناصر وطن‌فروش و تجزیه‌طلب و ضدانقلاب پیروز شده است. خانم کلینتون در زمینی دارد «دانه» می‌پاشد که مستعد همین حرف‌های فریب‌آمیز است.

برخی از به‌اصطلاح روحانیونی که اخیرا حرف‌هایی زده‌اند الهام از همین حرف‌های بی‌ربط خانم کلینتون است. ایضا برخی سیاسیون هم همین حرف‌ها را با تفاوت‌هایی نشخوار می‌کنند.

ما اکنون در مرحله «پسافتنه» هستیم. دشمن دارد تلفات خود همراه با هزینه‌های بربادرفته را احصا می‌کند.

فاز بعدی فتنه چیست؟ از کجا سر بر خواهد آورد؟ از این فتنه تا فتنه بعدی چقدر زمان داریم؟ سؤالاتی که باید در اتاق جنگ نرم و جنگ شناختی مراکز امنیتی، سیاسی، نظامی و قضائی پاسخ آن را یافت.

فرهیختگان: باید کمک کنیم که جایگاه مستقل مرکز ملی فضای مجازی حفظ شود

روزنامه فرهیختگان نوشته: بیانیه گام دوم رهبر انقلاب، دکترین کلان تداوم انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان نظام جمهوری اسلامی در مسیر پیشرفت است. برنامه کلان جمهوری اسلامی در حوزه فضای مجازی (cyberspace) به‌عنوان حداقل یکی از حوزه‌های راهبردی توسعه و پیشرفت، و فراتر از آن به‌عنوان پیشران توسعه و پیشرفت، در دنیایی که سایبری- فیزیکی شده و روزبه‌روز بر شدت آن افزوده می‌شود، محل تامل و تدبیر جدی است.

شکل‌گیری شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی تلاشی بود برای ایجاد قرارگاه فراقوه‌ای و فراحوزه‌ای فضای مجازی با ترکیب ذوابعاد فناوری، اقتصاد، فرهنگ و امنیت و... و قرار بود دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط اعم از وزارت ارتباطات، وزارت اطلاعات، وزارت ارشاد، نیروهای مسلح، وزارت علوم و آموزش‌وپرورش و... در خط فرمان سیاستگذاری آن باشند و مرکز ملی محل سیاستگذاری مشارکتی و یکپارچه فضای مجازی و متعاقبا تقسیم‌کار ملی بین همه ذی‌نفعان باشد ولی اتفاقی که رخ داد، این بود که هر بخش برای به زیرسلطه درآوردن مرکز ملی کم نگذاشته و این رویه متوقف هم نخواهد شد. درحالی‌که این مسیری اشتباه است و همه باید کمک کنیم که جایگاه مستقل و فراحوزه‌ای و فرادستگاهی مرکز ملی فضای مجازی در عین نقش قرارگاهی، هماهنگی و فرماندهی آن حفظ شود.

همشهری: پیشانی‌پینه بسته الزاما نشانه نفاق امثال اکبری نیست

هر گاه که جاسوسی کشف می‌شود کنکاش در ظاهر و مواضع وی جزو نخستین موضوعات مورد توجه افکار عمومی و رسانه‌هاست. بسیاری درخصوص علیرضا اکبری نیز به همین صورت به بررسی ظاهر وی و نظرات رسانه‌ای‌اش درباره مسائل سیاسی به‌خصوص در حوزه دیپلماسی پرداختند.

همشهری در این ارتباط نوشته: پیشانی‌پینه بسته الزاما نشانه نفاق امثال اکبری نیست. چه بسا متعبد بوده و در میانه راه منحرف شده است. حجتی وجود ندارد هر منحرفی را از بند گهواره، منافق بدانیم.

چرا باید منافق از نمادها و نشانه‌های انقلابی استفاده کند؟ روشن است؛ تا شناخته نشود؛ تا اعتبار جذب کند.

در روایات آمده است که در نزدیکی ظهور، نفاق به کمترین میزان خود می‌رسد.

همین روزها را بررسی کنیم. دشمنی‌ها روزبه‌روز صریح‌تر و نفاق کمتر شده است.

جریانات سیاسی یا انقلابی یا کریه و سیاه می‌شوند؛ به همین دلیل است که دشمن ایران، همان دشمن دین است، دشمن اهل‌بیت است و حتی دشمن عدالت و آزادی حقیقی است. این نشانه رشد جامعه ماست.

روزنامه ایران: مخالفان دولت تلاش کردند مانع از نجات کشور از چاه‌ویل دولت روحانی شوند

روزنامه دولت با اشاره به وقایعی که پس از درگذشت مهسا امینی رخ داد، نوشته: متأسفانه برخی عوامل ساده‌لوح داخلی بنابه دلایل متعدد که مهمترین آن مخالفت با دولت مستقر است، به‌‌جای روشنگری و مرزبندی با جریانات ضدانقلاب آشوبگر، خود به بلندگویی برای تکرار ادعاهای آنان و تخریب افکارعمومی و تحریف واقعیت صحنه پیش‌رو کردند و عملاً نقش پیاده‌نظام دشمن را در اجرای نقشه شوم‌شان ایفا کردند.

عناصر مخالف دولت که متأسفانه با دروغ بزرگ «طرف مردم بودن» در ماه‌های اخیر تلاش کردند تا با درگیر کردن دولت با حواشی، مانع از وقوع اتفاقات بزرگ و نجات کشور از چاه ویلی که دولت سابق کشور را در آن گرفتار کرده، بشوند، با اقدامات اخیر خود نشان دادند که برای رسیدن به اهداف خود در مخالفت با دولت حتی از ضربه زدن به معیشت و زندگی مردم و همدستی با دشمنان ایران نیز ابایی ندارند.

خراسان مطرح کرد: شل کن، سفت کن فیلترینگ!/ دسترسی به گوگل پلی برای امنیت کاربران ضروری است

با وجود فروکش کردن ناآرامی‌ها اما انتظار شهروندان برای عادی شدن وضعیت اینترنت همچنان ادامه دارد و به‌نظر نمی‌رسد اوضاع در این موضوع به سمت بهبود باشد.

روزنامه خراسان در این رابطه و درباره اتفاقی دو شب پیش رخ داد، نوشته: در حالی که از عصر روز دوشنبه به ناگاه بسیاری از کاربران از رفع فیلتر گوگل پلی خبر دادند -چیزی که ایرنا خبرگزاری دولت  هم آن را تایید کرد- و حتی برخی کاربران  پا را فراتر گذاشتند و اعلام کردند که محدودیت های دسترسی به  اینستاگرام نیز برای آن ها رفع شده است، اما با گذشت کمتر از 24 ساعت  اظهار نظرها و بررسی ها نشان می دهد محدودیت روی  گوگل پلی  دوباره بازگشته و دسترسی به اینستاگرام هم مطابق روال قبل  بدون فیلترشکن غیر ممکن است.

کاربری به طنز نوشت: «2 دقیقه این موتور دستگاه فیلترینگ جوش آورده بود خاموش کرده بودن آب بریزن سرش! چقدر مردم ذوق مرگ شدن که فلان چیز رفع فیلتر شد!»

دسترسی به گوگل پلی استور برای هر دستگاه اندرویدی یک نیاز ضروری و پایه‌ای محسوب می شود که اگر این دسترسی فراهم نشود حتی امنیت کاربران به خطر خواهد افتاد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها