دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

مقایسه اکبری با کشمیری و کلاهی

کد خبر: 1198666

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

مقایسه اکبری با کشمیری و کلاهی

گروه سیاست سایت فردا: در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور پرداخته می‌شود.

کیهان: آن مرد که امتیازات نقد به غرب می‌داد دیگر نیست

معادلات بین‌المللی متفاوت از گذشته و همراستا با آن انگاره‌ها و ذهنیت‌ها نسبت به توانمندی ایران نیز تغییر یافته است.

کیهان در این راستا نوشته: بامداد 18 دی 1398 پایگاه نظامی «عین‌الاسد» بزرگ‌ترین پایگاه هوایی آمریکا در غرب عراق هدف 13 موشک ایرانی از نوع «فاتح» و «قیام» قرار گرفت.

نمی‌دانیم آن مرد هنوز هم فکر می‌کند «آمریکا با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های دفاعی ما را از کار بیندازد» یا نه! شاید چندان مهم هم نباشد. مهم این است در مقطعی که از دل تنش‌ها و درگیری‌های بین‌المللی، نظمی نوین در حال شکل‌گیری است و ما برای تثبیت نقش خود در این دنیای جدید به خودباوری، شجاعت و کنش‌گری فعال در سیاست خارجی‌مان نیاز داریم؛ آن مرد دیگر نیست.

مردی که امتیازات نقد را در طَبق زرین برجام تقدیم غرب کرد، با تلفن وزیر خارجه آمریکا کشتی کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن را بازگرداند، حاضر نبود آمریکا را «دشمن» خطاب کند و با رئیس‌جمهورش ملاقات کرد و دست داد و البته با وجود تمام اینها فرودگاه مونیخ از سوخت‌رسانی به هواپیمای حامل او به‌دلیل تحریم‌های آمریکا ممانعت کرد.

رسالت: خودمان را از شبکه‌های اجتماعی محروم و راه یکه‌تازی دشمن را باز کردیم

مدتهاست که استفاده از اینترنت زجرآور شده است. علاوه بر اختلالات و کندی سرعت، دسترسی به شبکه‌های اجتماعی در حد انسداد یعنی سطحی بالاتر از فیلترینگ است.

در این شرایط رسالت نوشته: کسی که تحریم می‌کند می‌ترسد؛ آن‌کسی که لیست بلاک ارائه می‌کند در نقطه ضعف است؛ رسانه‌ای که صدای مخالف را بایکوت می‌کند، هراس دارد و ما نباید جزو این‌ها باشیم.

ما حرف داریم؛ منطق داریم؛ ما اگر «گوش شنوا» پیدا کنیم، بعد از کوتاه‌ترین مدت، از آن «قلب همراه» خواهیم ساخت.

ما در اقدامی عجیب، خودمان را از حضور در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی فراگیر محروم کردیم و راه را برای یکه‌تازی دشمن و همان دیکتاتورها و ظالمانی که تحمل نام حاج قاسم عزیز ما را هم ندارند کاملا باز کردیم تا بر جان و دیده حاضران در آن محافل اثرگذاری کنند و ما در این اوضاع و احوال، دل‌خوش به تکرار و تأیید حرف‌های خود در جمع‌های خودمان شده‌ایم. عدم حضور در میادین مشترک، عمومی و فراگیر، ظلم است به وحدت و دورکننده ما از پیروزی خواهد بود.

جام جم: اکبری شبیه کشمیری و کلاهی بود

حکم علیرضا اکبری، جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلستان به اجرا در آمد. چند روز پیش از آن اما رسانه‌ها و اکانت‌های وابسته به انگلیس سعی کردند با انتشار اخبار انحرافی و حاشیه‌ای موضوع جاسوسی را کمرنگ کنند.

جام جم در این ارتباط گزارش داده: ما با یک مورد خاص طرف هستیم؛ ‌فردی شبیه کشمیری و کلاهدوز و بسیار نزدیک به حلقه اول مسئولان. علیرضا اکبری ۶۱ساله که سابقه ۷۰ماه حضور در جبهه‌های جنگ را هم داشته و مثل خیلی از مسئولان فعلی در سال‌های بعد از جنگ در سمت‌های حساس و مهمی قرار گرفته.

علیرضا اکبری در چندین محور اطلاعات داخلی کشورمان را در اختیار سرویس اطلاعاتی انگلیس قرار داده و علاوه بر آن پروفایل و آنالیز شخصیتی بیش از ۱۰۰نفر از مسئولان رده بالای کشور را از جمله شهید فخری‌زاده در اختیار شبکه جاسوسی ملکه گذاشته بود.

اکبری در حوزه سیاست داخلی با آنالیز اختلافات درون احزاب و رقابت‌های پنهان انتخاباتی و تبادل اطلاعات مراکز حساس، اطلاعات طبقه‌بندی شده را در اختیار سرویس اطلاعاتی ملکه قرار داده بود و در حوزه اقتصادی هم آثار تحریم را بر مردم کشورمان و همچنین روش‌های دور زدن تحریم‌ها توسط جمهوری اسلامی را تبادل می‌کرد.

روزنامه دولت: مواضع تحریک‌آمیز مولوی عبدالحمید ادامه دارد

از ابتدای ناآرامی‌ها یکی از مواردی که هر هفته مورد توجه آشوبگران و رسانه‌های اپوزیسیون قرار می‌گرفت، سخنان مولوی عبدالحمید در روزهای جمعه بود.

روزنامه ایران در این باره نوشته: عبدالحمید اسماعیل زهی خطیب مسجد مکی زاهدان که از ابتدای شروع اغتشاشات تلاش کرده تا نقش رهبری آشوب‌ها در این شهر را برعهده بگیرد، با وجود پایان یافتن آشوب‌ها همچنان با سخنان تفرقه برانگیز خود به نقش مخربش علیه امنیت و وحدت ملی ادامه می‌دهد.

سخنان تحریک‌کننده اسماعیل زهی البته مورد حمایت و توجه رسانه‌های سعودی، صهیونیستی و آمریکایی قرار گرفته است.

در حالی‌که آرامش در سراسر کشور حاکم بوده و رسانه‌های ضدانقلاب و ضدایران از محتوا تهی شده‌اند، جریان عبدالحمید اسماعیل زهی تلاش دارد تا مسجد زاهدان را به عنوان مقر اصلی فتنه، شورش و ناامنی زنده نگه داشته و هر بار با تحریک جوانان و حرکت در پازل دشمنان مردم ایران نقش مخرب خود را ادامه دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها